Kokoonpano

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Minkälainen uusperheesi on ja minkälainen kokoonpano? Miten päädyit tähän ratkaisuun?
Minulla neljä lasta, joista kaksi vanhinta poikaa asuvat isällään. Meillä asuvista lapsista toinen, kuopus poika, toivoisi asuvansa veljiensä kanssa. Asia on mietintämyssyssä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2005 klo 22:10 Sande-80 harmaana kirjoitti:
mulla on poika 4v, asuu isänsä luona, miehen kaks teini-ikäistä vierailee joka toinen vkl ja sit yhteinen reilu kaks kk vauva.

ohhops! tulipas kirjoitettua harmaana, enkä siis päässyt enää muokkaamaan,, kun jäi kirjoittamatta syyt ratkaisuihin. siis..mun poika vielä toistaiseksi isällään, oikeusprosessi vireillä, hyvältä näyttää. oikeus aiemmin määrännyt pojan isälleen, nyt kuitenkin olosuhteet huomattavasti muuttuneet, joten asiaa setvitään uudestaan. miehen lapset aikanaan erossa jääneet äitinsä luo. mun mielestä uusperhe-elämä ongelmista huolimatta antoisaa, ei kaduta, enkä vaihtais pois!! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2005 klo 08:02 Vieras kirjoitti:
Onko nelivuotias tulossa mielellään asumaan sinun luokse?

...toivottavasti on...eikä ole vain että äiti tahtoo ja poika ei haluaisikaan. Onko lapsi asunut kauan isällään??
Jos lapsikin haluaa muuttaa toivotan onnea prosessiin :hug:
Väkisin muutto ei välttämättä ole hyväksi lapsen henkiseen tasapainoon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2005 klo 08:26 äitipuoli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2005 klo 08:02 Vieras kirjoitti:
Onko nelivuotias tulossa mielellään asumaan sinun luokse?

...toivottavasti on...eikä ole vain että äiti tahtoo ja poika ei haluaisikaan. Onko lapsi asunut kauan isällään??
Jos lapsikin haluaa muuttaa toivotan onnea prosessiin :hug:
Väkisin muutto ei välttämättä ole hyväksi lapsen henkiseen tasapainoon.

meillä ei lapsen asioista puhuta sen kuullen, enkä ole muutostakaan puhunut, koska mikään ei ole vielä 100 varmaa. mut joka kerta meillä ollessaan poika laskee "montako yötä vielä saa olla" ja aina kyselee et koska saan olla täällä monta yötä. tiedän ettei pojan kanssa vietetä aikaa isänsä luona ja kaikin puolin olisi parempi meillä. lapsi asunut vajaa kaks vuotta isänsä luona. ja on siellä melko paljon isänsä vaimon hoidossa.

mulla kaks lasta 3 ja 5v. lapset jäivät minulle ja jokatoinen viikonloppu käyvät isälään. uudella miehelläni on kaks poikaa 13 ja 16v. käyvät meillä lähes jok aviikonloppu olivat juuri koko kesälomansa meidän luona... yhteisen lapsemme pitäisi syntyä helmikuussa -06

Meillä asuu miehen lapset poika 12v. ja tyttö 10v.,minun 3v. tyttöni ja yhteinen tyttö 9kk.Seuraavan la 03/06.Mieheni lapset asuvat meillä äitinsä runsaan alkoholinkäytön vuoksi,ei siis kykene huolehtimaan.Näkevät harvoin,eikä lapset oikein halua edes mennä sinne.Tämä järjestely sopii mulle hyvin ja tuun onneksi ihan hyvin muksujen kans juttuun.Ihan varmasti asuvat meillä aikuisikäänsä asti.

Meillä asuu minun poika -98, miehen tyttö -98 (uuskaksoset) heillä ikäeroa vajaa 1kk. ja meidän yhteinen poika -02. Niin ja mieheni tietysti.
Miehen tyttö jäi isälleen tytön ollessa vajaa 3kk.
Minulla ja pojan bio.isällä tuli ero ja eron jälkeen totesin olevani raskaana.
Me sitten nykyisen mieheni kanssa aloimme olemaan yhdessä lasten ollessa 8kk ja 9kk.
Tytön äidillä mielenterveysongelmia,asui laitoksissa ja myöhemmin kuvioon tuli huumeet. Tyttö tapaa äitiään silloin tällöin.
Poikani ei bio.isäänsä tapaa.
Tyytyväinen olen uusperheellisen elämään. Tai ei me kyllä sillä sanalla meidän perheestä puhuta. Ollaan siis meidän perhe.
Lapset puhuvat toisistaan sisko ja veljet.
Eihän heillä muistissa muuta elämää olekkaan...asiasta on kyllä heille puhuttu ja katseltu valokuvia...kun isi ja äiti alkoivat vierailla kera lapsien. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2005 klo 22:18 Sande-80 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2005 klo 22:10 Sande-80 harmaana kirjoitti:
mulla on poika 4v, asuu isänsä luona, miehen kaks teini-ikäistä vierailee joka toinen vkl ja sit yhteinen reilu kaks kk vauva.

poika vielä toistaiseksi isällään, oikeusprosessi vireillä, hyvältä näyttää. oikeus aiemmin määrännyt pojan isälleen, nyt kuitenkin olosuhteet huomattavasti muuttuneet, joten asiaa setvitään uudestaan.

Miksi poika määrättiin isälleen? Oli sitä ennen sinulla?
Millään pahalla en kysele, ihan mielenkiinnosta vaan. :)
Jos haluat voi y-viestiäkin laittaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2005 klo 21:42 epätietoinen kirjoitti:
Milloin lapsi jää esim. isälleen ts. millaisissa olosuhteissa??? Jos siis olosuhteet ovat syynä (vrt. Sande). Olisi kiva tietää etukäteen.

Meillä tytyt 7v mun ed.suhteesta ja 4½v ukon ed.suhteesta. nuorempikin asuu meillä.
Aikanaan kun ukko ja hänen eksänsä erosivat tyty jäi isälleen ihan sen takia että äiti ei ollut kykenevä huolehtimaan lapsestaan. tarkoittaen että äiti ei osannut ostaa lapselle vaatteita ja kulutti rahat pelaamiseen .. kärsivällisyys lapsen kanssa ihan minimi,vauva saattoi monta tuntia huutaa kun äiti ei osannut rauhoittaa lastaan. raivostui lapselle heti jos vauva sotki ruoalla ym..

Yhteistyössä