Kokoomuksen nuori tähti Susanna Koski sai lausunnoillaan ja turkiksillaan aikaan kohun toisensa jälkeen – kunnes tuli raju pysähdys, pitkä toipuminen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Susanna Kosken elämä on muuttunut. Hän kertoo keräävänsä nyt voimia, koska milloinkaan ei voi tietää, milloin niitä tarvitaan taas.

Elämä kohujen jälkeen
Kokoomuksen nuori tähti Susanna Koski sai lausunnoillaan ja turkiksillaan aikaan kohun toisensa jälkeen – kunnes tuli raju pysähdys, pitkä toipuminen vaikeista vammoista ja täydellinen elämänmuutos. Vastaako hänen kylmäkiskoisenakin pidetty maineensa totuutta, ja mitä hän ajattelee kritiikkiä herättäneistä lausunnoistaan nyt?


Koskaan ei tiedä koska omat koksupersun voimat ei enää riitäkään.
 
vierailija
Miten niin kerää voimia? Eikö meidän kaikkien tule elää niin, että meillä on voimia elää jatkuvasti täysivaltaisina, upeina, tuottavina yhteiskunnan jäseninä rajotteistamme huolimatta?
 
vierailija
Koski: "Ja kaikki verorahat on yrittäjien ja työnantajien rahaa."

Kun olen aikanani käynyt yli 40 vuotta palkkatöissä, niin palkkani oli minun rahaani, ja verottajalle siirryttyään osa siitä oli veronmaksajan rahaa.

Lisäarvo tuotetaan työllä ja siitä duunarin tekemästä lisäarvosta maksetaan työntekijän palkka ja verot ja työeläke ym. maksut, yrityksen voitto ja yhteisövero sekä mahdolliset omistajien osingot ja osinkoverot jne.
 
vierailija
Oikeastihan Susanna Kosken kohdalla kävi niin, että hän itse tyri mahdollisuutensa politiikassa kannaotoillaan.

Hänen onnensa oli takaportti, eli mummolan tila, kun muuta työtä ei enää saanut.
Mites Susanna sinun olisi käynyt, jos suvulla ei tällaista tilaa olisi ollut - tai sitä ennen kansanedustajan sopeutumisrahaa.

Etuoikeutetut ottavat useimmiten etuoikeutensa itsestään selvinä - ja katsovat sitten olevansa oikeutettuja moittimaan heikompiosaisia.
 
vierailija
Koski: "Ja kaikki verorahat on yrittäjien ja työnantajien rahaa."

Kun olen aikanani käynyt yli 40 vuotta palkkatöissä, niin palkkani oli minun rahaani, ja verottajalle siirryttyään osa siitä oli veronmaksajan rahaa.

Lisäarvo tuotetaan työllä ja siitä duunarin tekemästä lisäarvosta maksetaan työntekijän palkka ja verot ja työeläke ym. maksut, yrityksen voitto ja yhteisövero sekä mahdolliset omistajien osingot ja osinkoverot jne.
Yrittäjällä ei ole omaa rahaa vaan työntekijöiden hänelle tekemää rahaa. Ja siitä kuuluu osuus myös työntekijöille ja verotuksen kautta yhteiskunnalle. Yrittäjille jotka kuvittelevat tekevänsä kaiken itse pitääkin laittaa jauhot suuhun. Typerämpää kommenttia saa hakea.
 
vierailija
"Ja kaikki verorahat on yrittäjien ja työnantajien rahaa."

Ehkä tuo on se ajatusharha, jonka takia monien on vaikea äänestää Kokoomusta, mutta yllättävän moni on tämän harhan vallassa.
 
vierailija
Koski: "Ja kaikki verorahat on yrittäjien ja työnantajien rahaa."

Kun olen aikanani käynyt yli 40 vuotta palkkatöissä, niin palkkani oli minun rahaani, ja verottajalle siirryttyään osa siitä oli veronmaksajan rahaa.

Lisäarvo tuotetaan työllä ja siitä duunarin tekemästä lisäarvosta maksetaan työntekijän palkka ja verot ja työeläke ym. maksut, yrityksen voitto ja yhteisövero sekä mahdolliset omistajien osingot ja osinkoverot jne.
Tähän sopii hyvin Jussi Raittisen kappaleen Samassa veneessä sanat:

"Kaikkihan me samassa veneessä ollaan, vaikka järjestys on toki saatu tähänkin jollaan; toiset soutaa ja toiset vähän melalla avittaa. Kalansaaliskin jaetaan, vaikkei ihan tasan, saa soutajat perkuujätteitä kasan, sillä solidaarisuuttahan Suomessa tarvitaan"
 
vierailija
Tämä tyyppi on kyllä oiva esimerkki siitä, että joskus paha tosiaan saa palkkansa. Työ meni, ulkonäkö rapistui. Ei voi enää kalastella ääniä nuorella nätillä naamalla ja päästellä suusta sammakoita. Sai tosiaan sen minkä ansaitsikin.
 
vierailija
SYYSKUUSSA 2016 Koski kohautti, kun hän opasti nuoria työttömiä Ylen A-studiossa sanomalla, että "tekemätöntä työtä löytyy metsästä". Vuonna 2018 monet arvostelivat Koskea empatiakyvyttömäksi, kun hän tokaisi Ylen Kuplat-sarjassa pitkäaikaistyöttömälle, reumaa ja diabetesta sairastavalle naiselle, että "kaikilla meillä on kuule rajoitteita".

Koski sanoo olevansa edelleen sitä mieltä, että "työntekoa elämäntapana ei arvosteta riittävästi".

-Liian korkea sosiaaliturva pitkäaikaisena ratkaisuna suhteessa palkkatasoon johtaa siihen, että moni jää mieluummin kotiin töihin menemisen sijaan. Työn arvostusta on yksinkertaisesti lisättävä, Koski näkee yhä.

Susanna Koski nosti sopeutumisrahaa 2100 euroa kuukaudessa kun sitä kerran oli mahdollista hakea. Sopeutumisrahaan ei sisälly työvelvoitetta.
 
vierailija
Melkonen jääprinsessa ... Ampuko se itteensä jalkaan sielä hirvimettässä vai onko se ajanut taas maasturinsa keula taivasta kohdin jossain metsätiellä? Susannan voimia ei tässä valtakunnassa enää koskaan tarvita eikä kaivata, tuollasia on venäjäkin riesaksi asti täynnä.
 
vierailija
Tämä tyyppi on kyllä oiva esimerkki siitä, että joskus paha tosiaan saa palkkansa. Työ meni, ulkonäkö rapistui. Ei voi enää kalastella ääniä nuorella nätillä naamalla ja päästellä suusta sammakoita. Sai tosiaan sen minkä ansaitsikin.
Tunnustan että ihastuin kauneuteensa kun tuli politiikkaan mukaan. Mutta kaikki kääntyi päinvastaiseksi kun kuunteli jääkylmiä lausuntojaan. Nyt jo pelkästään nimen kuuleminen aiheuttaa 🥶-väristyksiä.
Vastenmielinen narsisti joka sai potut pottuina

Ymmärtääköhän itsekkään katua sanojaan? Jos ymmärtää niin ei se mitään auta kun on nyt tuossa jamassa.
 
vierailija
"Palattuaan Saksaan hän vaihtoi kauppatieteiden opinnot lääketieteeseen. Tulevaan aviomieheensä, aatelissukuun kuuluvaan Heiko von der Leyeniin, hän tutustui Göttingenin yliopiston kuorossa. Pari meni naimisiin vuonna 1986 ja perheeseen syntyi seitsemän lasta."-IL-

Tähän sopii hyvin Jussi Raittisen kappaleen Samassa veneessä sanat:

"Kaikkihan me samassa veneessä ollaan, vaikka järjestys on toki saatu tähänkin jollaan; toiset soutaa ja toiset vähän melalla avittaa. Kalansaaliskin jaetaan, vaikkei ihan tasan, saa soutajat perkuujätteitä kasan, sillä solidaarisuuttahan Suomessa tarvitaan"
OT
 

Yhteistyössä