Kokonaan uusi ammatti 40-vuotiaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entinen minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entinen minä

Vieras
Minulla on "hyvä" ammatti jossa olen ollut jo 14 vuotta, ensi vuonna täytän 40v. Nyt vaan on niin (liekö osaksi neljänkympin kriisiä) että työ ja erityisesti työnantaja leipäännyttää tosi pahasti. Muut tämän alan työpaikat ovat kaikki toisilla paikkakunnilla, eikä mies suostu muuttoon. Tämä ei ole hetken päähänpisto, vaan ajatus on muhinut jo vuosia. Uusi ammatti olisi aivan eri alalta kuin nykyinen. Motivaatiota uskoisin löytyvän.

Uuden ammatin puolesta puhuisi myös terveydentila, en usko että selkävikaisena pytyisin nykyistä työtäni tekemään eläkeikään asti.

Oletteko itse tehneet alanvaihdon tässä iässä tai tunnetteko ketään sellaista? Kannattiko? Tuntuiko että olisitte vieneet opiskelupaikan joltain nuorelta pois?

Nyt viimeksi kun opiskelin niin meillä oli luokan vauvat 17 ja vanhimmat 53 :D Itseasiassa alle 18-vuotiaita ei ollut kuin kaksi.. Ihan laidasta laitaan oli monelta alalta alanvaihtajia tai muuten vaan uuden ammatin opiskelevia =)

Itse tiedän pari naista jotka ovat vaihtaneet alaa n. keski-iässä ja tunnen kyllä suurta kunnioitusta sellaisen muutoksen tekemisestä. Tavallaan hyppy tuntemattomaan mutta tavoite olisi kiinnostava työ ja uuden alun löytäminen.

Yhteistyössä