Koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myy07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
katsos riippuu vähän kasvutahdista. Toiset kasvaa isoina, toiset pieninä. Niinkuin omatki lapseni, kukaan ei ole ollu saman kokonen siinä iässä. Myöhemmin on vähän tasantunu kasvut. Noin kolmeen vuoteen on kasvettu enemmän ja vähemmän.

Keskimäärin kai sanotaan, että puolitoistavuotias on noin 86 senttinen ja parivuotias käyttää 92 senttisiä vaatteita, jos vaan oikein muistan. Vaihtelut voivat tosiaan olla suuriakin ja vaatteiden koossa eroja valmistajasta riippuen.

Siis valmistajasta riippuen vaatteiden koossa saattaa olla eroa kuin yöllä ja päivällä. Meillä on juuri Finnwearin 90 cm yöpuku jäämässä pieneksi, kun taas erään toisen valmistajan (en nyt muista minkä) 86-senttisessä on vielä melkoisesti kasvunvaraa! Ja poika on nyt 77 cm pitkä! Itse ostan lapselle vaatteita vain kulloiseenkin tarpeeseen enkä etukäteen. Niin monta hukkaostosta olen tehnyt, kun olen arvioinut koon väärin.

Meilläkin neiti kasvaa miten sattuu joten en enää uskalla hamstrata alennuksista vaatteita jemmaan. Viime keväänä ostin vaatteita muka kesää varten (kokoa 74cm) no ne on käytössä nyt (body alla t-paita päällä!) Tyttö nyt 1,5v ja mittaa vajaa 80cm. Toisaalta kun on kasvanut hitaasti niin selvitään koko talvi yhdellä haalarilla.

Yhteistyössä