koko ajan nälkä (laihutus asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nälkäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nälkäinen

Vieras
Siis mitenkä tämä nyt on mahollista.. Olen alottanut laihutuskuurin jättämällä herkut pois ja alkanut syömään 2 lämmintä ruokaa päivässä. Liikuntaa harrastan kutakuinkin saman verran kuin ennenkin.
Ennen laiharia söin maksimissaan yhden "oikean" ruuan, monesti en sitäkään, napsin vain leipää, jogurttia ym. ja herkkuja toooosi paljon päivässä. Söin siis herkkuja myös nälkääni ja ihan muutenkin vain. Nyt taas syön kunnon aamupalan, lounaan, välipalan, illallisen ja iltapalankin vielä ja minulla on aivan järjetön nälkä, koko ajan! Vaikka syön todella paljon enemmän kuin ennen laiharia. Käykö tässä nyt sitten niinpäin, että alan kerätä vaan enemmän kiloja, vaikka eroon niistä pitäisi päästä...

Kroppas ei oo vielä tottunut tuohon uuteen rytmiin. Kauanko oot nyt sitä noudattanut? Lisäksi sun nälkä voi olla psykologista, eli kun napostelu on kielletty, niin sit tekee koko ajan hirveesti mieli. Hanki kevyttä naposteltavaa jääkaappiin, esim. kirsikkatomaatteja ja babyporkkanoita (voivat toki olla tavallisiakin, mutta noita on kiva napostella), lisäksi hedelmiä tarjolle ja haukkaa niistä kun nälkä meinaa yllättää. Yksi keino on myös keksiä tekemistä kun nälkä tulee. Menee monesti ihan huomaamatta ohi.

Tosiaan tämä laihutuskuuri on vielä ihan alkutekijöissään, noin viikko sitten vasta aloitin. Yritän olla ajattelematta nälkää, mutta välillä ihan silmissä sumenee kun niin nälkä. Vettä olen myös yrittänyt litkiä, ja se vähän aikaa auttaakin nälän tunteeseen. Pitäisiköhän minun ahtaa itteni täyteen ruokaa, jotta jaksan seuraavaan ruoka-aikaan, vai syödä vaan "normaalisti" ja olla nälissäni taas seuraavaan ruokaan asti..?

Paljonko sinulla on ylipainoa? Minä muutin ruokailutottumuksiani ja lisäsin liikuntaa ja nälkä kyllä vaivasi koko ajan. Aineenvaihdunta kai kiihtyy ja vanha ahmiminen on elimistön muistissa. Minä söin rasvatonta kinkkua ja raejuustoa kun nälkä yllätti ja join vettä. Nyt ei nälkä enää juuri vaivaa ja kilot on kohdillaan, 166cm ja 58kg.

Minulla on vajaa 10 kg ylipainoa. Kunpa saisin edes 7 kg pois, niin olisin tyytyväinen!
No ei kai tässä auta kun yrittää vaan totutella tähän nälkään ja yrittää ajatella muita juttuja..

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Kannattaa katsastaa oletko kenties alkanut nauttia enemmän hiilihydraatteja rasvan vähentämisen seurauksena. Mulla kävi niin ennen tosi helposti, en vaan tajunnut koko asiaa ennenkuin aloin VHH:lle.

Juu, tässä on pointtia! Proteiini ja rasva pitävät nälän paremmin poissa kuin hiilihydraatit. Eli kiinnitä huomiota siihen mitä syöt samalla kun tarkkailet ruuan määrää. Eikä tarvi alkaa ahmiin rasvaa tai mitään, kunhan katsoo että saa riittävästi hyvänlaatuista rasvaa päivittäin. :D

Yhteistyössä