Kokkisotahässäkkä (suunnittelu)

Ideoikaa niin niputan tähän aloitusviestiin, kiitos :)

1. Säännöt
-kuinka tiukat säännöt on, ts. saako heittää pataan ylimääräistä
-jos ei löydä, tai raaka-aineita ole saatavilla, saako ne korvata
-
-Miten resepti pitää kirjoittaa (?)
-Miten voittaa: mitä kaikkea kuvissa ja resepteissä huomioidaan

2. Aikataulu

3. Raaka-aineet

VIERAILIJA
Tänään 18:59

Voisko toteutusaika olla kaksi -kolme päivää, että kaikki ehtii mukaan, vaikka olisi menoja?

RÄTTI VÄSYNYT
Tänään 19:02

Kyllä siihen ainakin viikon varmasti tarvii kun osanottajia ei varmastikaan kovin paljoa löydy.

-ROOSARUUSA-
Tänään 19:10

Entä jos jokainen osallistuja keksisi ruoan. Saa olla vaikka valmis resepti jostain kunhan sitä on itse muutellut niin että lopputulos on selkeästi erilainen. Toki kokonaan itsekeksitty ois pare... Kokkaisi pöperön itse ja jakaisi kuvan reseptin kera.

Siis osallistuja jakaisi ohjeensa tänne ja sit kaikki ketkä haluavat kokkailla kokeillakseen kokkaisivat resptin mukaan ja kokattuaan ja syötyään voisivat myös laittaa -halutessaan-kuvia ja sit arvostelisivat reseptin ja tuloksen.

Eli tässä sodassa ei olisi yksiä valmiita raaka-aineita, vaan jokainen keksisi omat aineet. Sitten voisi ehkä rajoittaa sitä ainesosien määrää.. vaikka maksimissaan viisi? eri ainesosaa.



Eli tässä sodassa ei olisi yksiä valmiita raaka-aineita, vaan jokainen keksisi omat aineet. Sitten voisi ehkä rajoittaa sitä ainesosien määrää.. vaikka maksimissaan viisi? eri ainesosaa.[/QUOTE]
Voisko oleellisinta olla se, että aineiden pitää olla sellaisia että itse kukin voi ne helposti tavallisesta marketista hankkia. Ja ettei sapuskan hinnaksi (vaikkapa neljän hengen satsille) saa tulla yli kolmeakymppiä? Tai kahtakymppiä?

Voisko olla silleen, että jokaisella kokkisotahössökköön osanottajalla pitää keksiä yksi raaka-aines (mutta ei saisi olla liian erikoinen)?



Voisko olla silleen, että jokaisella kokkisotahössökköön osanottajalla pitää keksiä yksi raaka-aines (mutta ei saisi olla liian erikoinen)?[/QUOTE]
Kuulostaa hyvältä! Ja kunhan sen ei oo pakko olla pääraaka-aine. Ja jos jollakulla on allergia tai muu rajoite niin se pitää voida vaihtaa.


Jos kaikkia ruoka-aineksia ei saa survottua pääruokaan, niin ne voi laittaa alku- tai jälkiruokaan eli saa osallistua useammallakin kuvalla.


Hinta oli kanssa tosi hyvä! Miten olisi max 12e per pää?



Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt: Näytä alkuperäinen viesti
Resepti ei pakollinen, mutta suotava, käytetyt raaka-ainekset kuitenkin lueteltava
Minusta reseptin olis kyl oltava pakollinen, sillä se helpottaa tuomarointia.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
No suunnitellaan ensin, että mitä pitää suunnitella.

1. Säännöt
-kuinka tiukat säännöt on, ts. saako heittää pataan ylimääräistä
-jos ei löydä, tai raaka-aineita ole saatavilla, saako ne korvata
-
-Miten resepti pitää kirjoittaa (?)
-Miten voittaa: mitä kaikkea kuvissa ja resepteissä huomioidaan

2. Aikataulu

3. Raaka-aineet
 
Entä jos jokainen osallistuja keksisi ruoan. Saa olla vaikka valmis resepti jostain kunhan sitä on itse muutellut niin että lopputulos on selkeästi erilainen. Toki kokonaan itsekeksitty ois pare... Kokkaisi pöperön itse ja jakaisi kuvan reseptin kera.

Siis osallistuja jakaisi ohjeensa tänne ja sit kaikki ketkä haluavat kokkailla kokeillakseen kokkaisivat resptin mukaan ja kokattuaan ja syötyään voisivat myös laittaa -halutessaan-kuvia ja sit arvostelisivat reseptin ja tuloksen.



Tai jotain ihan muuta ku tuo nyt kuulosti hankalahkolta. Toisaalta se ois aktiivista myös niille jotka eivätomia reseptejään halua laittaa.
 
vierailija
Entä jos jokainen osallistuja keksisi ruoan. Saa olla vaikka valmis resepti jostain kunhan sitä on itse muutellut niin että lopputulos on selkeästi erilainen. Toki kokonaan itsekeksitty ois pare... Kokkaisi pöperön itse ja jakaisi kuvan reseptin kera.

Siis osallistuja jakaisi ohjeensa tänne ja sit kaikki ketkä haluavat kokkailla kokeillakseen kokkaisivat resptin mukaan ja kokattuaan ja syötyään voisivat myös laittaa -halutessaan-kuvia ja sit arvostelisivat reseptin ja tuloksen.



Tai jotain ihan muuta ku tuo nyt kuulosti hankalahkolta. Toisaalta se ois aktiivista myös niille jotka eivätomia reseptejään halua laittaa.
Tuo kuulostaa kyllä myös hyvältä, ehkä sitten täytyy vain jatkaa aikaa, riippuen tietenkin osallistujien määrästä :)

Eli tässä sodassa ei olisi yksiä valmiita raaka-aineita, vaan jokainen keksisi omat aineet. Sitten voisi ehkä rajoittaa sitä ainesosien määrää.. vaikka maksimissaan viisi? eri ainesosaa.
 
Mennään vaikka näin, laitan tuonne aloitukseen ja fiksataan tarvittaessa :)

No suunnitellaan ensin, että mitä pitää suunnitella.

1. Säännöt
-kuinka tiukat säännöt on, ts. saako heittää pataan ylimääräistä
-jos ei löydä, tai raaka-aineita ole saatavilla, saako ne korvata
-
-Miten resepti pitää kirjoittaa (?)
-Miten voittaa: mitä kaikkea kuvissa ja resepteissä huomioidaan

2. Aikataulu

3. Raaka-aineet
 
Tuo kuulostaa kyllä myös hyvältä, ehkä sitten täytyy vain jatkaa aikaa, riippuen tietenkin osallistujien määrästä

Eli tässä sodassa ei olisi yksiä valmiita raaka-aineita, vaan jokainen keksisi omat aineet. Sitten voisi ehkä rajoittaa sitä ainesosien määrää.. vaikka maksimissaan viisi? eri ainesosaa.

Voisko oleellisinta olla se, että aineiden pitää olla sellaisia että itse kukin voi ne helposti tavallisesta marketista hankkia. Ja ettei sapuskan hinnaksi (vaikkapa neljän hengen satsille) saa tulla yli kolmeakymppiä? Tai kahtakymppiä?
 
vierailija
Hinta oli kanssa tosi hyvä! Miten olisi max 12e per pää?

Teidän täytyy sitten ehkä auttaa, kun en asu Suomessa :D Mä saan täällä kyl tehtyy sit aikamoisen menyyn..
 

Yhteistyössä