Kokisitko tämän jotenkin epäreiluna tms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Veljeni kertoi, että hän on alkanut kerätä sitä Metsolat dvd-sarjaa. Eli ostaa ne kaikki levyt sitä mukaa, kun ilmestyy. Ja kertoi, että isämme ja toinen veljeni ovat jo ilmoittaneet että hekin tahtovat sitten katsoa ne. Veljeni kokee, että on epäreilua, että hän ostaa ne ja pistää rahansa niihin ja ne sitten vain katsoo ne.

Veljeni kysyi siis minun mielipidettäni ja minä kysyn nyt, että miten te muut koette tuollaisen? Itse olen sitä mieltä, että ihan sama. Jos minä tahdon kerätä jonkun esim. dvd-sarjan ja joku haluaa sen lainata ja katsoa niin mitä sitten. Ei se siitä kulu ja minä olisin ostanut sen kuitenkin niin mitäs se nyt haittaa, jos annan jonkun muunkin katsoa sen.

No eihän niitä pakko ole lainata jollei halua. Kukin tekee niinkuin tykkää. Meillä kyllä on ihan lainassa itsellä että omia levyjä lainassa muilla, ei niitä kuitenkaan kovin montaa kertaa katso yhteenmittaan että ehtii kyllä päiväksi pariksi lainaan.

Niin no me keräillään elokuvia, periaatteesta ei tykätä lainata niitä koska monesti on pahvikannet rikki, levyissä naarmuja ym.
Meillä on yli 1500 dvd joten kaikkihan meille tulis lainaamaan eikä menis vuokraamoon.Onko sekään nyt sitten ok.

ymmärrän veljeäsi. hän ei tykkää lainata tavaroitaan, koska ihmiset kohtelee lainatavaroita huonosti. itse en siis koskana lainaa cd:itä tai dvd:itä kellekään. enkä kirjojakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pidän veljeäsi kyllä todella nipona. En vois kuvitella tuollaista tilannetta omalle kohdalle.

näin.

mieki ostelen nuita sarjoja ja annan kavereillekki lainaksi. ja tälläki hetkellä on kolome sarjaa lainassa miun vanhemmilla. ja mie oon ne ostanu. en vaan ite tällä hetkellä ehi niitä kattelemaan niin kyllä ne miun puolesta lainassa joutaa olla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Niin no me keräillään elokuvia, periaatteesta ei tykätä lainata niitä koska monesti on pahvikannet rikki, levyissä naarmuja ym.
Meillä on yli 1500 dvd joten kaikkihan meille tulis lainaamaan eikä menis vuokraamoon.Onko sekään nyt sitten ok.

Meillä ei noin laajaa kokoelmaa ole, mutta välillä on ollut kyllä muistelemista, että mitä kenellekin on lainattu. Joillekin en lainaa toiste, ovat kopioineet levyjä, en tykkää osallistua varastamiseen, tai tosiaan on levyt naarmuilla tai katoavat salaperäisesti.

Minä tiedän ja samoin veljeni tietää, että sekä isämme että toinen veljeni ei tavaroita tärvää. Eli ei ole sitä vaaraa. Ja jos joku vahinko kävisi niin ostaisivat kyllä uuden. Eli ovat ihan siinä mielessä turvallisia lainakohteita.

Mutta itse en ymmärrä, että tuli mieleenkin miettiä tuollaista.

Mä ostan PALJON dvd leffoja ja suht paljon cditäkin. Paljon on tullut lainakyselyjä ja lähes kaikille joudun sanomaan, että kiitos, mutt ei kiitos. Mä en ole mikään R-kioski tai Makuuni!

Tosi harvat ymmärtävät miten toisten omaisuutta on hyvä kohdella ja muutaman erehdyksen jälkeen (cd on palautettu kannet rikkonaisina tai dvd naarmuilla, kirjat juustonsiivuja välissä tmv) olen tullut siihen tulokseen, jotta en lainaile. Ne on helkatin kalliita ja jos levyt naarmuuntuu, niillä ei tee enää mitään.

Joten yksi nipo ilmoittautuu! :wave:

Yhteistyössä