Kokiksi oppisopimuksella? Kokin palkka??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokkikolmonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kokkikolmonen

Vieras
Heippa!
Olen palaamassa syksyllä työelämään neljän vuoden kotona olon jälkeen. Minulla olisi vanha luotettava toimistotyöni odottamassa mutta... Mieleni tekisi lähteä toteuttamaan pitkäaikaista haavetta ja opiskella kokiksi! Täysipäiväiseksi opiskelijaksi ei ole varaa nyt heittäytyä kun säästöt on käytetty mun kotonaoloaikana ja mies opiskelee myös oppisopimuksella tällä hetkellä, eikä palkkansa siis ole kehuttava.

Mietinkin nyt että ottaako minua kukaan oppisopimuksella kun ei ole varsinaisesti kokemusta alalta (mitä nyt viisihenkiselle perheelle kokkailut)? Mistä kannattaisi kysellä? Mua kiinnostaisi periaatteessa erityisesti esim.pitopalvelussa työskentely. Soittelenko pitopalveluihin? :)

Ja mites muuten kokit! Kuinka paljon tienaatte? Valitettavasti se on lapsiperheellisen ajateltava tätäkin puolta, vaikka työ olisikin muuten unelma..

Oppisopimusjutuista en tiedä, mutta muuten kyllä kokin hommista. Pk-seudulla työtilanne on hyvä, mutta pikkukaupungeissa voi olla vaikea löytää töitä. Kokin palkka on n.10€ tunti, hyvät voi saada 14€. Huonoa on se, että koko ajan enemmän otetan työntekijöitä vuokrafirmojen kautt, eli työmäärät vaihtelee. Työ myös painottuu iltoihin ja viikonloppuihin. Pitopalveluissa ei varmman vapaata kesäviikonloppua ole. Tämä ei tietenkään ole kaikkien mielestä huono asia, mutta moni siitä tuntuu "yllättyvän".
Itse olen viihtynyt alalla yli 10 vuotta, rankkaa mutta hauskaa.

[QUOTE="alma";23116726]Oppisopimusjutuista en tiedä, mutta muuten kyllä kokin hommista. Pk-seudulla työtilanne on hyvä, mutta pikkukaupungeissa voi olla vaikea löytää töitä. Kokin palkka on n.10€ tunti, hyvät voi saada 14€. Huonoa on se, että koko ajan enemmän otetan työntekijöitä vuokrafirmojen kautt, eli työmäärät vaihtelee. Työ myös painottuu iltoihin ja viikonloppuihin. Pitopalveluissa ei varmman vapaata kesäviikonloppua ole. Tämä ei tietenkään ole kaikkien mielestä huono asia, mutta moni siitä tuntuu "yllättyvän".
Itse olen viihtynyt alalla yli 10 vuotta, rankkaa mutta hauskaa.[/QUOTE]

Asun pk-seudulla joten tämä on hyvä tietää... Ehkä sitten vain otan puhelimen kauniiseen käteen! Kiitos! :)

Yhteistyössä