Kokemusta siitä, että rautahammas kasvanut maitohampaan takana jo jonkun verran mutta maitohammas ei lähde

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äisskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äisskä

Vieras
Tai siis nyt täytyy sanoa, että meillä vihdoinkin lähti!
Kesän heilunut ja tosi tiukassa oli maitohammas ja vihdoin saatiin se lähtemään. Ja olihan hampaalla juuret!!!! Mutta kysymys on, nyt kun rautahammas ehti jo n. 3mm kasvamaan maitohampaan taakse...oikeneehan se hammas oikealle paikalleen vai vaatiiko automaattisesti rautahoidon aikanaan? kokemuksia?
kysymys alaetuhampaasta.

Muistaakseni meillä oli aikanaan samankaltainen tilanne, ja hammaslääkäri sanoi, että rautahammas yleensä ohjautuu omalle paikalleen ja sitä voisi kielellä välillä vähän takaa työntääkin...

meillä kasvoi 2 rautahammasta ( alhaalla ) hyvää vauhtia ja maitohampaat ei heilunu mihinkään suuntaan, hammaslääkäri sitten irrotti maitohampaat ja ihan oikealle paikalle ne rautahampaat sitten tuli.Kieli on sen verran vahva, että se työntää ne hampaat oikealle paikalle.

meillä Likalla oli kaikki etuhampaat ja osa kulmahampaista niin tiukassa et sillä oli kahdessa rivissä hampaita..mut hammaslääkäri sanoi et ne siitä sit kyllä menee omille paikoilleen kunhan maitohampaat lähtee ja niin myös kävi =)

toiset lääkärit saattaa myös ottaa ne maitohampaat pois, mut mun käsityksen mukaan useampi sanoo et antaa olla kyllä se siitä

Oikenee se, hyvin pian kun maitohammas lähtee. Meidän tytöllä hampaat kasvoivat vierekkäin, maitohampaat ei meinanneet millään lähteä. Etuhampaat ja kulmurit piti lopulta nappaista irti hammaslääkärissä, sitä mukaa kun rautahampaita tuli.

Mulla alkoi lapsena kasvaa rautahampaat maitohampaiden taakse, ja maitohampaat piti vetää pihdeillä edestä pois :D Ihan suorat etuhampaat mulle tuli, ja ovat siinä missä kuuluukin :)

Yhteistyössä