kokemusta(palkka,kela ja työmarkkinatuki)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A shadieeyah

Vieras
tässä pohdiskelen vaan etukäteen..

Mies oli käynyt työhaastattelussa... vielä eivät vastanneet mitään mutta JOS ottavat niin bruttopalkka ois n.1500e...
sit mie mietin et ku mie kotona oon toistaiseksi ton migreenin takia ja saan työmarkkinatukea..

Että jos se ukko nyt hyväksytään töihin niin saanko mie siltikkin sitä?
kelan laskurilla sain tulokseksi että saisin 28.92(lapsikorotuksella) miinus verot.
Että onko toi 100% varma?

(kun sitten laskin huvikseen mahdollisen asumistuen ja siinä tuli lopussa että se on ARVIO ...ja tossa tmt laskennassa ei tullut tota arviota..suora vastaus vaan).

(ja kelalle menen aamulla kysymään kunhan aamulla aukeaa)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
miehen tulo vaikuttaa sun päivärahaasi.

juu tierän..ja mä en saa työttömyyspäivä rahaa vaan työmarkkinatukea joka on eri(kun ei työssäoloehdot tms täyty)...

mut sillä et voisko toi pitää paikkansa?

tuo bruttopalkka on nii pieni ( siitä vähennetään vielä kohtuulliset työmakakulut, )että saat täysimääräisen tuen lapsikorotuksineen.
Tiedän sen siitä koska mun miehellä on jotakuinkin sama brutto työttömänä ja saan taäysimääräisen niinä kuukausina ku en tee itse osa-aikatyötä. ja saan työmarkkinatukea

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
mut kyllä mun tietääkseni se vaikuttaa myös työmarkkinatuloon?

vaikuttaa vaikuttaa juu :) mut sillä vaan mainihin ku en tiiä onko niissä jotain pilkkuehtoja tai jotain =)

hellanlettas: no ei tossa oo ku muutaman euron heitto täysmääräseen et oisin tyytyväinen jos sais tonverran..sillä vaan ukon kaa pohdittiin että miten talousmenee jos hää pääsee töihin..

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
asumistuessa se on aina arsio. Meillekin näytti etä tukea olis tulut vain 33e, mutta todellisuudessa se olikin paljon enemmän. älä luota isihen lainkaan

joo ne sen tiiän et se on arvio..kerran laskin huvikseen äipälle ja isäpuolelle niin sen mukaan ne ois saanu vaan 50e mut ne saikin yli satasen tukea...

mut ois ihan jees et ei menis talous kuralle ja ukko pääsis miellyttäviin töihin =)
sormet ristissä tässä odotellaan vastausta ja soittoa sieltä :)

Yhteistyössä