Kokemusta;Nan maidosta vauvalle kauheat mahakivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täh???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täh???

Vieras
eli äidinmaidon lisäksi käytän Nan maitoa koska omaa maitoa ei tule riittävästi.Vauva on kärsinyt vatsavaivoista kaksiviikkoisesta ja nyt kokeilin vaihtaa nan maidon tutteliin ja eka yö kuukauteen ettei itke masuvaivoja.
Olen kuullut että tutteli aiheuttaisi masukipuja mutta voiko olla toisikkin päin???Kokemusta?

Juu mullakin ekalle kävi se nanni paremmin ja toka oli tyytyväisempi siitä tuttelista. Molemmat sai soseita parikuisesta eteenpäin ja se huuto loppuikin sitten siihen.

Meillä taas ei Nan-maidon käytöstä ole ollut koskaan mitään ongelmia. Vauva syntyi hieman etuajassa ja heti sairaalassa jo annettiin Nan-maitoa. Nyt poika jo niin iso, että siirrytty ihan kaupan rasvattomaan maitoon. Onneksi ei ole ollut mitään vatsavaivoja!

meidän toukalle sopi nan vastasyntyneenä muttei enää 2 kk ikäisenä... tosin ostin mammateetä ja join sitä niin maidontulo lisääntyi ja minun ei tarvinut juottaa lisämaitoa =) suosittelen

Meillä aloin imetyksen ohella antaa vauvalle 5 viikon iästä nan korviketta. Samalla alkoi karmeat itkut, jotka alkoivat kuin tyhjästä ja kestivät pahimmillaan tunnin. Selvästi oli kipuitkua. Samaan aikaan alkoi myös sellainen tuskaisuus ja ähinä ja piti kokoajan hytkyttää ja vatkata, päiväunia nukkui max 30min kerrallaan. Myös puklaaminen oli valtavaa. Mua ei otettu todesta, kun vaadin tutkimuksia. Leimattiin koliikiksi. No, sitten kokeilimme tuttelia ja tuli vielä kauheammat itkut ja vatsanväänteet ja karmeat oksennuksenhajuiset puklut ja kakat.

Kun vaihdoimme noin 3kk ikäisenä kaupoista saatavaan Nutrilon Omneo äidinmaidonkorvikepakettiin (jauhemainen), loppui itkut samana päivänä.

Kun piti siirtyä lehmänmaidontuotteisiin noin 1-vuotiaana, niin tuli niin paha atooppinen ihottuma jalkoihin ja poskiin, joka ei lähteny edes sata kertaa rasvaamalla/öljyämällä. Samoin kakka muuttui karmean oksennuksenhajuiseksi ja puklut tulivat kuvioihin.

Allergialääkäriin keksin viedä ja sieltähän se napsahti, maitoallergia! Maidoton ruokavalio 2-vuotiaaksi ja sitten kokeillaan, kestääkö maitoa (yleensä paranee sitten itsestään).

Yhteistyössä