Kokemuksianne hormonikierukasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aneeminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aneeminen

Vieras
Hei! Minulle suositellaan runsaiden kuukautisten hoidoksi hormonikierukkaa. Miehelleni on tehty vasektomia, joten ehkäisyä emme tarvitse. E-pillereistä, ehkäisyrenkaasta ja mielialalääkkeistä olen menettänyt seksuaaliset haluni ja / tai kykyni.

onko teille tullut haittoja hormonikierukasta vai onko kokemuksenne olleet hyviä? Molemmat kiinnostavat kovasti, koska ratkaisuja olisi pikaiseen tehtävä asiassa.

Hormonikierukasta vain hyviä kokemuksia. Mulla jäi kuukautiset kokonaan pois. Mielialakin pysyi suhteellisen tasaisena, uskoisin johtuvan juuri tuosta tasaisesta hormoniannoksesta. Itellä kaksi synnytystä takana ennen kierukan asettamista, joten sen laittaminenkaan ei sattunut mielestäni juuri yhtään, poisottokin oli kivuton. Ei käytössä tuntunut tai vaivannut mitenkään, ei siis pahaa sanottavaa. Jatkossa aion laitattaa itellenikin uuden.

+ menkat olivat poissa 5v
+ huoleton - ei tarvitse muistaa syödä pillereitä
+ kun menkat alkoivat uudelleen, olivat niukemmat
+ ei kipuja (menkat + kivut poissa)

- välillä ihme pisteilyitä mahassa, mut max 10kertaa 5v aikana
- mieheni kuulemma tunsi sen seksin aikana välillä

no mulla ollu nyt reilun vuoden ja ei ole hyvä, menkat kesti ennen 5 pv ja vain ehkäisyn takia otin, nyt menkat kestää 2 viikkoo ja hirveet kivut...:( lääkärillä oon ravannu ja lääkäri totesi vain ettei se kaikille sovi. tietenkin kaikkien tutkimusten jälkeen....

Tiputteli ensin monta kuukautta, tuli monen kuukauden tulehdukset, nyt kun ollut reilun vuoden on säännöllinen ja niukka vuoto. Mielialaan ja haluihin vaikuttanut mielestäni negatiivisesti. Paino noussut hiukan.

Ei hyvä! Kysyin lääkäriltä, hän sanoi, että ei ole "mitään haittoja"... Sitten luin ko firman esitteen ja siellä mainitaan ihon rasvoittuminen, turvotus, vatsakivut, masennus ja seksihalujen väheneminen haittoina. Eikö kuukautisista muuten pääse eroon? Lapsia en enää halua, ehkäisyä ei tarvita ja pillerit, ehkäisyrengas eivät sovi.

Alkuperäinen kirjoittaja ö:

Sama juttu, tosin kun gynelle puhuin tuosta miehen tuntemisesta hän lyhensi niitä nauruja hieman ja ongelma poistui - koska sitä kierukkaa ei kyllä yksikään mies tunne - vai onko jollakulla niin iso että uppoaa kohtuun asti ???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ö:

Sama juttu, tosin kun gynelle puhuin tuosta miehen tuntemisesta hän lyhensi niitä nauruja hieman ja ongelma poistui - koska sitä kierukkaa ei kyllä yksikään mies tunne - vai onko jollakulla niin iso että uppoaa kohtuun asti ???

mulla kaikki samat plussat, eikä noita miinuksia ollenkaan :D
ainut mun miinus on se, että mulle on tullu voimakkaita päänsärkykohtauksia, mut vasta 2v kierukan asentamisen jälkeen, et en tiedä johtuuko ylipäätään hormonaalisista muutoksistta ku 40v lähestyy vai ihan jostain muusta... nämä kohtaukset siis n. kerran kahdessa kuussa ja buranalla selviää.. et mulla vaan hyvää sanottavaa, suosittelen kokeilemaan!!

Yhteistyössä