Kokemuksia yksin synnyttämisestä?

Eli haluaisin kokemuksia teiltä, jotka olette syystä tai toisesta synnyttäneet ilman tukihenkilöä tai miestä mukana.

Itsellä se tilanne, että miehestä ei ole oikein koko raskausaikana ollut tukea, pikemminkin päinvastoin, ja kahdessa aiemmassa synnytyksessä en ole kokenut saavani häneltä minkäänlaista tukea. Nyt mietin rv 35+2, josko lähtisin tulevalle synnytysreissulle yksikseni... muistan miettineeni samaa jo kakkosen syntymän lähestyessä, silloin kuitenkin mies tuli mukaan.

Eli kokemuksia, millaista oli synnyttää yksin?

Mä olen synnyttänyt maailmaan kaksi lasta yksinäni, eli kertaakaan mulla ei oo ollu mies tai muuta tukihenkilöä mukana. juttukaveri olis avautumisvaiheessa ollu kiva mut muuten ei mua oo haitannu tuo yksin synnyttöminen. Enkä mä yksin siä oo ollu, viimekskin oli kätilö, pari lääkäriä ja pari hoitsua =)

Mulla on viisi lasta ja ainoastaan ekassa synnytyksessä isä oli mukana. Nykyään ainakin Jorvissa laittavat mielellään jonkun opiskelijan seuraa pitämään, jos on yksin. Vaikea sanoa miten tuo isän tai tukihenkilön mukana olo vaikuttaa, tutkimuksen mukaan naiset kokee vähemmän kivuliaaksi, kun on seuraa. Tai sitten eivät kehtaa valittaa? En kyllä ottaisi itse mukaan ketään, josta en ole varma haluanko hänet mukaan. Jotenkin tuntuu, että kaikkialla tässä maailmassa joka tilanteessa olet itsesi kanssa loppuviimeksi yksin.
No, viimeksi olinkin salissa vaan jotain 30min ja sen 6h, että pääsin lähtee takas kotiin. Lyhyt aika olis ollut tukihenkilölläkin ehtiä mukaan.

mä jouduin pakosta synnyttämään yksin (tosin 1.5v laps ja ambulanssimiehet oli mun kanssa) en tykännyt yhtään.. mut tämäkin johtui siitä että olisin halunnut sairaalassa synnyttää mielellään vielä lapsen isän läsnä ollessa.. mutta kaik tapahtui liika nopeasti.

hei. neljä kertaa olen yksin salissa ollut... meillä oli heti alkuun selvää ettei mies tule synnytykseen mukaan koska ei halua... ekaa oottaessa käytiin synnytys valmennuksessa missä kehoitettiin isää mukaan ainakin avautumis vaiheeseen mutta meille oli selvää ettei tule...

ekan sain kättärillä 2000 ja 3 muuta kantiksessa....kantiksessa kätilöt oli seurana kahden viimesen kohdalla minkä kerkesivät ...tosin 3 muksu syntyi käynistyksellä n.2h ja neljättä avitettiin kanssa kesti 12h pisin kaikista synnytyksistä ja itsetä mukavin myös johtuen ehkä siittä että itse tiesi mitä tuleman pitää...

kyllä yksin synnyttäminnen on ollut ok johtuen myöskin kätilöistä olleet ihania pari kertaa jopa helpottuneita kun ei oo tarvinnu kyttäillä isän perään :D

Minä synnytin kolmosen yksin. On pakko myöntää että kyllä tuli miestä ikävä. Ihan jo senki takia kun avautumisvaiheessa olen oksentanut joka synnytyksessä aina ennen supparia, niin olisin tarvinnut miestä kaarimaljaa vaihtamaan ja mehulasia tuomaan... Onneksi kaverikseni kerkesi ihana kätilöopiskelija, josta oli minulle kovasti apua.

Mä osittain synnytin yksin, kun luultiin että synnytys käynnistyy hitaammin (käynnistetty synnytys). Mies kyllä ehti 20 minuutin ponnistusvaiheeseen mukaan. Avautumisvaihe mulla taisi kestää reilu kolme tuntia. Lueskelin lehtiä, katselin telkkaa...niin kauan kuin pystyin. Välillä kätilö kävi kääntymässä kuulumisia kysymässä. Sitten yht´äkkiä lähtikin rytinällä käyntiin enkä niissä kivuissa olisi todellakaan kaivannut miestäni. Luultavasti olisin heittänyt sen salista pihalle, koska oikeesti en olis kestänyt siinä tilassa mitään "tsemppamista". :LOL:

Yhteistyössä