Kokemuksia yhdistelmästä sertalin ja ketipinor?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Masis

Vieras
Oisko jollain kokemuksia noiden lääkkeiden samanaikaisesta käytöstä?
Minulla on ollur jo pitkään masennusta ja lääkitys on ollut sertalin 200mg/ pvä. Mielestäni ei ole ollut tarpeeksi tehoa. Aiemmassa masennuksessa minulle riitti sertralin 50mg ja paraneminen oli tosi nopeaa. Nyt kuotenkin siis tuntuu, ettei auta tarpeeksi. Cipralexia on tässä välissä myös kokeiltu ilman toivottuja tuloksia.

Minulla on epäilys kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja nyt sain kokeiltavaksi, että sertralin lasketaan 150mg/pvä ja lisäksi ketipinor 25mg unettomuuteen ja mielialan tasaamiseen.

Vähän mietityttää miten alkaa vaikuttamaan ja miten pärjään lasten kanssa jos tulee rankkoja oireita noista..

Ois kiva kuulla kokemuksia vastaavaa lääkeyhdistelmää käyttäneiltä.

Ketipinorin aloitettuani kärsin järkyttävästä aamuisesta väsymyksestä, joka on nyt pitemmällä käytöllä kadonnut. Iltaisin nukuttaa ja saan nukuttua täysiä öitä.

Eivät ole yhdessä Sertralinin kanssa aiheuttaneet mitään sivuvaikutuksia tai muuta ylimääräistä oireilua, oikein toimiva yhdistelmä.

Ketipinor voi väsyttää tosi paljon (saat ainakin unta :)) ja sen käytöstä noilla matalilla annoksilla ollaan montaa mieltä. Tuntuu olevan "muotilääke" jota määrätään vähän vaivaan kuin vaivaan. 25mg Ketipinor ei kyllä tasaa mielialaa eikä auta kaksisuuntaiseen, kun sen käyttökohteet ovat psykoosit ja kaksisuuntaisen maniavaiheet. Lisäksi tossa on aivovaurion riski.

mulla on kans sertralin 100mg päivälääkkeenä ja illalla 50mg ketipinoria. nukuttaa hyvin ja saan nukuttua nyt kokonaisia öitä, ennen heräilin kokoajan enkä saanu enää nukutuks. alkuun aamut oli tooooooosi tahmeita ja väsytti ihan järjettömästi mutt parin viikon käytön jälkeen tasaantu, ja ku otti ketipinorit illalla vähän aikasemmin niin ei aamulla tokkuraa.

en oikein tiedä onko itse sairauteen vaikuttanu mutt jotain on tapahtunu, ehkä se mieliala on tasaantunu pikkusen, en ihan niin helppoon kiehahda ylitte ja ajatuksetki on ehkä vähä selkeemmät. vielä kun sais jostain sen elämän halun takasin.... mutt siihen ei taida olla nappia.

Yhteistyössä