Kokemuksia YASMIN e-pillereistä?

maalla on mukavaa

Aktiivinen jäsen
20.10.2008
1 088
0
36
Minulla ollut ennen yasminelle e-pillerit käytössä, mutta raskauden jälkeen ne eivät enää sopineetkaan, ja päätettiin ehkäisyneuvolan lääkärin kanssa vaihtaa yasmineihin nyt menkkoja odotellessa olisi kiva kuulla mitä muut tykänneet näistä? Millaisia mahdollisia sivuvaikutuksia ollut?

Jos puhut Yasmin-pillereistä, niin mulla meni pää ihan totaalisen sekasin. Niin hirveet aggressiot pikkuasioista ettei tosikaan. Välillä luulin et saan sydärin ku alko hermostuessa pulssi hakkaamaan korvissa :whistle:

Ei sopineet mulle. Kamalat päänsäryt, aknea. Mutta mulle ei muutenkaan sovi mikään hormoniehkäisy, joten saatan olla väärä ihminen vastaamaan tähän :). Nyt on kuparikierukka.

Oho, juu siis yasmin pillereitä juu :D Pitääkin korjata.

Hmm.. toivotaan ettei käy itselle samoin, yasminellet siis aijemmin sopineet ihan hyvin eikä sivuoireita ollut, mutta raskauden ja synnytyksen jälkeen alkoi jatkuva vuoto, (2kk) ja sen jälkeen lopetin pillerit ja annoin muutamien menkkojen ihan normaalisti tulla uudestaan ja kokeilin taas, mutta jatkuva runsas vuoto kesti taas koko sen ajan (1 laatallisen) kun pillereitä kokeilin uudestaan.

Käytin ennen raskautta ja sen jälkeen.

Enne raskautta saivat aikaan raivonpuuskia (vertaa teini-ikä tms. ) paino nousi ja olin aika ailahtelevainen...
Sitten kirjoitti samoja pojan syntymän jälkeen ja kokeilin (tarkoitus ei ollut muutenkaan syödä kovin monia kuukausia ).

No paino ei noussut, mutta ailahtelut ja kiukkukohtaukset tulivat takaisin, joskaan eivät yhtä voimakkaina.

Ystäväni syö noita myös ja samat oireet tulevat...toinen ystäväni lopetti niiden syömisen, kun alkoi olla todella agressiivinen ja tavarat lentelivät kotona...kun lopetti oli taas oma itsensä. :whistle:

Minäkin juuri aloitin yasminen käytön. Kaikki mennyt muuten hyvin, mutta päänsärky on alkanut olemaan päivittäistä. Aikaisemmin en ole kärsinyt päänsärystä juuri koskaan.
En tiedä voisiko syy olla kenties myös siitä, että ensimmäisen viikon ajan lääkärini määräsi syötäväksi 3 tablettia/päivä, jonka jälkeen normaalisti 1tbl/pv. Tuo suurempi määrä johtui siitä että menkkani ovat ollet aina epäsäännölliset ja välillä erittäinkin runsaita. JOpa niin runsaat, että viimeksi jouduin tiputukseen 2vkon vuodon jälkeen ja hemoglobiinin laskettua 74. Nyt kaikki muu on kunnossa, mutta tuo päänsärky hiukan epäilyttää. Joten toivon että se nyt loppuisi kun otan vain 1 tabletin päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Googleta mitä Jenkeissä niistä puhutaan. Yaz ja yasmin pillerit aiheuttanut aikamoisen kohun.

Hohhoijjjaa. Jenkeissä saadaan kohu mistä tahansa. Vedetään firmoja oikeuteen, kun leivänpaahtimes ohjeissa ei kielletty kräventämästä hiuksia... huoh

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Googleta mitä Jenkeissä niistä puhutaan. Yaz ja yasmin pillerit aiheuttanut aikamoisen kohun.

Hohhoijjjaa. Jenkeissä saadaan kohu mistä tahansa. Vedetään firmoja oikeuteen, kun leivänpaahtimes ohjeissa ei kielletty kräventämästä hiuksia... huoh

Pointti sullakin mutta kaikki kohut suinkaan ei ala tyhjästä?? Ap kysyi kokemuksia ja vastasin hänelle!

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

Pointti sullakin mutta kaikki kohut suinkaan ei ala tyhjästä?? Ap kysyi kokemuksia ja vastasin hänelle!

Käyttänyt monta vuotta ja HYVIN SOPPII, vaikka ikää on yli 40..

Noniin, uusia ongelmia yasminien kanssa...
pidin ensimmäisen väliviikon pillereistä. Tuli aivan järkyttävän kovat vatsakivut, koko alaselkä ja vatsa liekeissä monta päivää. Ja minulla kun ei koskaan ole ollut kipeitä menkkoja.
No vuoto alkoi 3ksi viimeisenä välipäivänä, melko runsaana. aloitin syömään taas pillereitä, mutta silti menkat jatkuivat vieläreilun viikon tästä! ja edelleenkin tämän jälkeen koko ekan laatan loppuun asti on tullut pientä vuotoa jokaisena päivänä.
Onko muilla käynyt näin?
Luulin että pillerit olisivat tuoneet helpotusta menkoista, mutta näyttää hiukan huonolta. Kai tästä on suorittava lääkärille juttelemaan asiasta ja mahdollisesta jatkosta.

olen aloittanut käyttämään pillereitä vasta vähän aikaa sitten. ensimmäinen laatta menossa. eli siis ei ole ollut vielä edes ensimmäistä taukoa. alkoi pelottamaan nuo kaikki jutut että toimivatkohan nämä minun kohdallani ollenkaan.

Joo kokeilin,mutta se jäi kokeiluksi!hetken vain söin,koska aiheutti vuotoa vuotoa ja vielä kerran vuotoa! menkat ku meinas loppua niin alkoikin uudestaan ja vuoti koko ajan sen verran et sidettä piti käyttää. sitten kun siitä lopetin pillerit niin alkoikin heti kauheat vuodot ja vuosin viikon niin etten oo koskaan vuotanu niin paljoo! yölläkin piti vaihtaa isoa sidettä,kun vuoti heti niinku ämpäristä! hyi hitto en enään ikinä kokeile niitä pillereitä! siihen loppu ne inhottavat jatkuvat vuodot ku aikani vuosin lopetettua loppuvuodon viikon.

Itselläni käytössä oli useita vuosia Yasmin-pillerit enkä kyllä muista, että itselläni olisi ollut minkäänlaisia sivuoireita. Aiemmat Minulet-merkkiset pillerit aiheuttivat voimakkaita itkukohtauksia ja mielialanvaihteluita ja eivät sopineet ollenkaan. Viimeisimmäksi käytössäni on ollut Yaz-nimiset pillerit. Myös ne sopivat melko hyvin mutta iho oli mielestäni paremmassa kunnossa Yasminien käytön aikaan. Nyt tarkoituksena palata takaisin

Olen vasta syönyt yhden liuskan, mutta sivuoireet ovat vähäisiä. Oisko ruokahalu parantunut, ei mitään vakavampaa. Kuoppikokokaan ei ole liikahtanut suuntaan eikä toiseen..

Ei kannata huolestua muiden kokemuksista, koska jokaisen keho on erilainen ja hormonitoiminta myös. Kun itse lueskelin tätä ketjua tajusin, että oikeastaan vain sellaiset joiden kokemukset ovat olleen huonoja kirjoittelevat näihin ja ne joiden kokemukset hyviä eivät edes käy lukemassa näitä. Itselläni oli ennen Yasminelle-pillerit ja ehkäisyhoitaja kertoi että jos niistä ei tullut oireita niin sitten ei pitäis tulla Yasmineistakaan :)

Jep minullakin on tällä hetkellä yasminet käytössä ja voin sanoa että voimakasta päänkipua on ollut ! Joka ikinen päivä :( ja vasta ensimmäinen liuksa meneillään..mahtaakohan tämä vielä tasaantua

Onko totta että e-pillereistä rinnat kasvavat? Ovatko nämä yasmin pilelrit luotettavia? Huolettaa kovasti että tulee masentuneeksi ja että akne alkaa tulla pikku hiljaa.,.. kuukautiset niin epäsäännölliset ja vuodot kamalat joten ajattelin että voisi alkaa käyttää e-pillereitä, mutt amitä merkkiä?

en jaksanut lukea ylempiä, mutta

-olin HULLU. raivoHULLU
-tulin raskaaksi
-neuvolassa kerrottiin myös monen muun tulleen raskaaksi pillerien syömisestä huolimatta
-ystäväni kertoi että jenkeissä on nostettu satoja kanteita juuri näiden pillereiden takia