Kokemuksia varhaisultrasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maria

Vieras
Onko joku käynyt varhaisultrassa? Mitä se maksoi?
Itselläni se tilanne, että olemme lähdössä ulkomaanmatkalle muutaman viikon päästä ja pääsen neuvolan kautta ultraan vasta matkan jälkeen. Olisi kuitenkin kiva tietää ennen matkaa, että kaikki näyttää hyvältä ja vauva on siellä missä pitääkin. Kun soitin neuvolaan, terveydenhoitaja sanoi, että varhaisultran hinnaksi tulee yksityisellä 200-300 euroa! Onko tosiaan näin? Ei taida kuitenkaan olla muita mahdollisuuksia sulkea pois kohdunulkoista raskautta kuin ultra?

Itseänikin hieman tuo summa ihmetyttää. Th sanoi, että siinä katsotaan samalla jotkut veren seerumit (??) ja koska ultrasta ei saa kelalta mitään korvauksia, tulee hinnasta kova. Tiedä sitten. Luulisi toisaalta th:n tietävän tämän kaupungin yksityisten hintaluokan. En tiedä, pitäisikö vaan soittaa lääkäriasemille ja tiedustella suoraan hintaa. Tunnen vaan itseni "huonoksi äidiksi", jos jätän ultran väliin hinnan takia... Niin, pääkaupunkiseudulla siis ollaan, ei kuitenkaan Helsingissä.

Ei katsota mitään seerumia... Ihan Femedassa olen käynyt, Helsingin keskustassa - ei varmasti halvin mahdollinen paikka - ja mulla maksoi silloin 65 euroa, kaverilla oli mennyt kauemmin aikaa vastaanotolla niin se maksoi 90.

nättitähti: Niin täytynee tehdä. Tuo 200-300 vaan on yksinkertaisesti liikaa ja jos th tosiaan on oikeassa, tuntuu tylsältä sanoa puhelimessa, että "ai noin kallis, enpä sitten tulekaan...". Tulee huono äiti -fiilis.

Niin, miten tuo kelan korvaus sitten menee? Th tosiaan sanoi, ettei varhaisultrasta saa korvausta. Jotkut ovat kuitenkin saaneet? Millä perusteella sen saa vai saavatko sen kaikki? Ääh, nyt ärsyttää se terkkari kyllä oikein kunnolla...

Alkuperäinen kirjoittaja maria:
Onko joku käynyt varhaisultrassa? Mitä se maksoi?
Itselläni se tilanne, että olemme lähdössä ulkomaanmatkalle muutaman viikon päästä ja pääsen neuvolan kautta ultraan vasta matkan jälkeen. Olisi kuitenkin kiva tietää ennen matkaa, että kaikki näyttää hyvältä ja vauva on siellä missä pitääkin. Kun soitin neuvolaan, terveydenhoitaja sanoi, että varhaisultran hinnaksi tulee yksityisellä 200-300 euroa! Onko tosiaan näin? Ei taida kuitenkaan olla muita mahdollisuuksia sulkea pois kohdunulkoista raskautta kuin ultra?

Onko sulla takana kohdun ulkoinen raskaus?
Jos on, niin sillon kunnalliseen ultraan pitää päästä viimeistään 7. rv:n aikana, missä voidaan todeta, että raskaus on kiinni oikeassa paikassa. Näin sanottiin mulle kohdun ulkoisen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja helsinkiläinen:
Ei katsota mitään seerumia... Ihan Femedassa olen käynyt, Helsingin keskustassa - ei varmasti halvin mahdollinen paikka - ja mulla maksoi silloin 65 euroa, kaverilla oli mennyt kauemmin aikaa vastaanotolla niin se maksoi 90.

Riippuu myös ultraajasta. Eri lääkärit ottaa eri taksan ultrasta. Itse kävin tässä raskaudessa femedassa viikoilla 6 ja 8, eri lääkäreillä. Toisella ultrauksen osuus 25 euroa ja toisella 95 euroa. Ja tasan tarkkaan toi kalliimpi oli pikaisempi vilkaisu. Eka makso kelakorvauksen jälkeen 65 euroa ja toinen 130 euroa. Kannattaa siis kysellä hintoja.

Ylipäätään femeda on kyllä halvimmasta päästä kunhan menee "sille halvalle lääkärille"

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, miten tuo kelan korvaus sitten menee? Th tosiaan sanoi, ettei varhaisultrasta saa korvausta. Jotkut ovat kuitenkin saaneet? Millä perusteella sen saa vai saavatko sen kaikki? Ääh, nyt ärsyttää se terkkari kyllä oikein kunnolla...

Aina olen saanut.

Ei ole kohdunulkoista raskautta takana. Tuon reissun takia vaan mietityttää, kun ollaan siellä lähes kaksi viikkoa, enkä haluaisi että siellä sattuu mitään. Tietenkään alkuraskauden km jos sattuu, sille ei voi mitään. Mutta tuon kohdunulkoisen haluaisin poissulkea. Ehkä olen vaan liian hysteerinen...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kyllä mun tietääkseni aina saa yksityisen ultrakäynneistä kelakorvauksen!

Kiitos teille kaikille vastauksista! :) Täytynee ruveta soittelemaan lääkäriasemille ja kyselemään hinnoista. Rohkaisevaa oli kuulla, että ainakaan kukaan teistä ei ole maksanut tuota terveydenhoitajani mainitsemaa 200-300 euroa...

Yhteistyössä