Kokemuksia uusista Nature Babycare -ekovaipoista???

Uudessa Yhteishyvässä oli juttua noista vaipoista. Onko kukaan kokeillu? Jutun koekäyttäjä kehui, onko täällä kellä minkälaisia kokemuksia vaipoista? Kovasti ne kiinnostais eivätkä vaikuttaneet kaupassa ku hintoja vertailun nyt sanottavasti kalliimmiltakaan!!!

joo kokeiltu on! koko yksi oli hyva ja tykattiin. kokoa kaksi hankala saada, mutta sopi oikeen hyvin. nyt paivakaytossa koko 3 kun ei pidata pissaa vaan pitaa vaihtaa vaippa kesken unien yolla. Odottelen etta tyty kasvaa hieman etta sopis paremmin, joskus liiraa kakat lahkeensuusta :eek: .

mutta nature babycaren kosteuspyyhkeet on tosi hyvia!

Kiinnostusta olisi kokeilla. Paljonkohan ne maksavat/paketti. Jos liberon tai pampersin housuvaippojen hinnalla saa niin kokeillaan ja sitten jos hyväksi todetaan niin vaihdetaan.
Harmi ettei tullut aikaisemmin markkinoille.

En ole päässyt vielä sellaieen kauppaan mistä niitä saa...täällä maalla niitä ei myydä.
Mutta minusta se ajatus menee vähän hukkaan niissä vaikka onkin ekovaippoja niin ne pitää laittaa tavalliseen roskikseen ja samat päästöt niitä lähtee kaatopaikalla ku muistakin vaipoista lu eivät pääse siellä oikeen maatumaan ja samallalailla tulee tekokuluja/tuontikuluja ku muistakin. :/
Meillä käytetään pääasiassa kestoja.
Mut tietääkö kukaan et voiko nuita ekovaippoja laittaa kotikompostiinkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit:
Mut tietääkö kukaan et voiko nuita ekovaippoja laittaa kotikompostiinkaan?
Jos näistä "ekovaipoista" vain 60% on maatuvaa, niin en kyllä kokeilisi kotikompostia. Ei ole mukava kerätä muovin palasia kompostista...

Itseasiassa kyseessä on puhtaasti markkinointikikka, jolla ei ole mitään tekemistä ekoilun kanssa. Todellisuudessa ne saattavat olla jopa vähemmän ekoa kuin tavalliset vaipat.

Jos ei käytä kestovaippoja, niin mieluiten sitten vaikka niin muovisia kuin mahdollista: ei aiheuta mädäntyessään niin paljon metaanipäästöjä ja sitoo sentään hiiltä muovin muodossa kaatopaikalle.

ire
paketin hinta on muistaakseni 12,90 prismas/sokoksella eli samaa luokkaa ku noi pampersit tai liberot....mitäs olette mieltä siitä et kun ne kai sit pitäis kompostoida ja jotkut on sitä mieltä et ne hajoo liian äkkiä jolloin metaania tulee ilmaan suuria määriä?(olinko käsittäny oikein ton jutun?) mitä mieltä olette niiden oikeesta ekologisuudesta?

Meidän 1v10kk pojalla kokeiltu housuvaippaa ja hyvin on toiminut. Itsekin mietin tuota ongelmaa, että koska vaippaa ei voi laittaa biojäteastiaan niin siitä tulee ongelmia kaatopaikalla metaanin takia,mutta haluan tukea hyvää ideaa ostamalla vaippaa. Kyse on minusta prototyypistä, jonka takia idea ei ole vielä täydellinen. Itse uskon tarinaan joka, tuotekehittelyn taustalla on. ja jotta yleensäkään kannattaa kehittää mitään, täytyy ostovoimaa testata jo aikas aikaisessa vaiheessa. On myös lapsen iholle kivempi kuin tavallinen kertovaippa, kun ei ole samanlaisia kemikaaleja ihoa vasten. Kestovaippa olis paras, mutta meillä se ei elämäntilanteentakia ole mahdollista, ikävä kyllä. Seuraavan lapsen kanssa yritämme paremmin. Onneksi sentään kierrätämme biojätteen,muovin jne niin vähän omatunto edes putsaantuu :ashamed:

Sitä piti vielä sanoa, että yöllä en ole vaippaa vielä kokeillut. Mutta päivällä pitää hyvin pissat! Isot kakat myös pöksyssä pysynyt! Ainoa miinuspuoli, että en saanut sivuja repästyä niin kuin pampersia, joten joutuu kerimään alas asti. Silti kakka ei tahrinut jalkoja kun varovasti ottaa alas pojan seistessä. Myös mies tykänny käyttää. Pojalla atooppinen iho, sopinyt hyvin myös sen puolesta.

Meillä käytössä olleet jo kuukauden. Olen todella tyytyväinen. Vaipoissahan ei siis ole muovia, joka valmistetaan öljystä. Vaipoissa ei myöskään ole kemikaaleja lapsen ihoa vasten kuten muissa vaipoissa.

Meillä 1.v laiheliini myös, hyvin ovat pitäneet ripulit ja muut tavarat sisässään päivisin. Yöllä on muutaman kerran vuotanut pissa, mikä johtuu siitä että 8,5kg lapsi käyttää jo 9kg vaippoja. Koko mikä on 9kg asti on jo liian pieni (teippivaippa siis). Meillä käytössä teipit ja housuvaipat.

Hinta ei tosiaan ole huima. Mielestäni tämä on kyllä hyvä askel ympäristön puolesta, vaikka heitämmekin vaipat roskikseen käytön jälkeen. Se että sitä muovia ei ole, niin kuormittaa se silti vähemmän ympäristöä. Mietin vain yksi päivä että näyttää kyllä teippivaipan teipit muovilta? Vaikka valmistajan mukaan muovia ei siis ole.

Muotoilen vaippaa, pehmittelen ennen päälle laittoa, meillä se tuntuu toimivan hyvin.
Olen myös saanut aina housuvaipan sivut repäistyä auki.

Olin myös yhteydessä vaipan toimittajaan, sanoi että noin 2 viikon kuluessa pitäisi tulla kaikki mallit ja koot taas kauppoihin. Olivat kuulemma joutuneet vetämään tv-mainoksenkin pois koska todella suuri suosio oli ylittänyt kaikki toiveet vaipan menekissä.

Minäkin toivon että vaipan kehittely jatkuu edelleen kohti vielä parempaa. Ja hiukan paremmalla omalla tunnolla vaippaillaan. Meillä kestoilu ei ottanut tulta alleen vaikka sitä kokeiltiin, lapsi kiemurteli vaipoissa aina vaikka kuinka kokeiltiin monta kuukautta.

=)

Piti lisäämäni vielä että housuvaippa on toiminut meillä paremmin öisin. Teippivaippaa joutuu joskus vaihtamaan aamuyön tunteina koska lapsi juo maitoa öisin aika paljon. Olen miettinyt pamperssin käyttöä öisin, se ei vuotanut koskaan ja täytenäkin oli pintakuiva. oisaalta mielestäni myös Nature vaippa pysyy pintakuivana.

Meillä housuvaipat ainakin toimineet 1,5v. mainiosti yövaippoina,nyt ne olivat paikallisesta kaupasta loppu-joten teippivaippoja ostettiin kokeiluun. Itse olen pakannut kyseiset vaipat kompostoituviin koirankakka pusseihin,mahtuu 2-3 vaippaa. eivätkä mielestäni ala heti edes haisemaan niin pahalle kuin tavalliset kertikset!

Lara83
Mä en tykännyt. Ekologisuus oli kaukana kun pyykkimäärä kasvoi hurjasti, meinaan joka vaippa falskasi (kokeilin kahta eri kokoa). Harmi, olisin mielellään käyttänyt tuolla meidän pikkumiehellä. Palattiin siis takaisin pampersseihin (ainoa vaippa joka meillä näköjään toimii).

Yhteistyössä