Kokemuksia TYKSistä synnärinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 37
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 37

Vieras
Tarkoitus olisi tässä lähiviikkoina mennä TYKSiin synnyttämään, esikoisen synnytyin muualla joten TYKSin käytännöt ja tilat kiinnostaa.

Kaikki kokemukset siis kehiin, ja sitten kiinnostaa että miten nopeasti pääsitte kotiin? Saiko osastolta lainata rintakumeja? Oliko liivinsuojia vai pitikö olla omat? Kuinka monen hengen huoneita? Jne..

Viisi lasta olen siellä synnyttänyt ja kuudetta odotan.
Olen ollut tyytyväinen. Tilat ovat vähän ankeita ja vanhanaikaisia mutta siistejä ja itse ainakin olen kovasti tykännyt olla sen ajan mitä siellä sitten ollaan oltu.
Esikoisesta olin 3 päivää,toisesta 2 päivää ja siitä sitten vähän vaihdellen 2-4 päivää lukottamatta viidennen kanssa jonka kanssa oltiin 7 päivää kun vauva joutui teholle.
Hlökunta on aina ollut ystävällistä ja ruoka on ollut hyvää vaikka sitäkin aina joku yleensä pärjää:)
Huoneet ovat pieniä ja samassa huoneessa on 2-3 synnyttänyttä mutta kyllä siellä nyt sen muutaman päivän kestää. Joskus kun on ollut väljää olen saanut jopa olla ihan yksikseni yön pari niin kuin viimeksi. Huoneet ovat 3 h huoneita ellei satu saamaan perhehuonetta.
Liivinsuojat kannattaa ottaa itse mukaan,rintakumeista ei ole itselläni kokemusta.
Tsemppiä koitokseen ja kysele lisää vaikka viestillä jos haluat jotain vielä tietää :)

Tyks:ssä olin juuri pari viikkoa sitten. Toinen lapsi kyseessä niin pääsin seuraavana päivänä kotiin. huoneet on 3 hengen ja hoitajat oli mukavia. Miinuksia on huono sisäilma (johtuen remontista) ja siitä samasta koituva meteli päivisin. omat suojat ja kumit kannattaa varata varmuudeksi kassiin. Ruoka ei ollut kehuttavaa, mutta missä sairalaassa se hyvää olisi :) suosittelen hyvä kasvorasvan pakkaamista kassiin kun huono sisäilma mulla kuivatti kasvojen ihoa.

Kokemuksia on yhtä monia kun siellä käyneitä. 4 siellä synnyttänyt. 3 hyvin sujuneen kerran jälkeen tietenki menin sinne taas. Vaikka miettisin saloon menoa kun se oli myös mahdollinen paikka. Enää en koskaan palaa moiseen paikkaan :/

Kaksi olen TYKSissä synnyttänyt ja ihan ok paikka. Molemmilla kerroilla olin yhdenhengen huoneessa ja toisella kerralla sain muutenkin olla vauvan kanssa aika rauhassa. Toisen kanssa pääsin kolmantena päivänä kotiin. Ruoka ei ollut kummoinen mutta kyllä sillä hengissä pysyi. Henkilökunta oli mukavaa vaikka ekalla kerralla yksi harjoittelija ärsytti kovasti kun pelotteli turhaan jollain infektiolla. Voi kun tuli haikea olo muistellessa noita aikoja :)

Mites vierailut toimii? Esikoisen aikaan olin todella tyytyväinen kun sairaalaan ei päässyt kuin isä ja sisarukset.

Miten lääkärintarkastukset? Kotiutetaanko myös vkonloppuna? Edellisessä paikassa lääkäri teki lopputarkastuksen klo 12-13 arkisin, vkonloppuisin ei ollenkaan, ja kellosta kytättiin se 2vrk ikä tarkalleen (terv. aavistuksen kyrpiintynyt vkonlopun yli sairaalassa "turhaan" ollut äiti joka oli lapsensa ulos änkenyt vasta klo 14.46)

Tyytyväinen olen minäkin. Ainoastaan ruoka oli pahaa ja sitä sai aivan liian vähän (varsinkin heti synnytyksen jälkeen olisin kaivannut enemmäin kuin pienen sämpylän)

Yhteistyössä