Kokemuksia turvaistuimaesta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja besafe izi combi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

besafe izi combi

Vieras
Olisiko kellään kokemuksia Besafe Izi Combi X3-turvaistuimesta? Hyviä tai huonoja? Ja vielä jos jollain olisi kokemuksia kyseisestä istuimesta volvo V70:ssä tai opel zafirassa?? Kiitollinen olisin kokemuksistanne :)

Erittäin tyytyväinen olen istuimeen. Äskettäin tosin siirsin turvavyöistuimeen lapsen. Ainoat miinuspuolet om istuimen koko (=iso) ja sen alhainen kiloraja. Nyt on kyllä kaiketu besafelta tullut joku uusi istuin, jota voi käyttää vähän pidempään. Mikäli on isokokoinen lapsi voi 18kg tulla täyteen jo reilusti alle kolmevuotiaana. Meillä kuitenkin lapsi viihtyi istuimessa erittäin hyvin.

Ja tuosta koosta olen myös lukenut että aika iso kokoinen istuin vissiin on. Sillä kyselen myös noihin kyseisiin autoihin liittyen kokemuksia et miten hyvin mahtuu?

Meillä oli istuin useammassa eri autossa, mutta pienimpänä autona mainittakoon Citroen C3. Tuohonkin autoon istuin siis mahtui, mutta etupenkki oli tällöin niin edessä, että siinä ei voinut istua. Kovin hyvin ei minkään käyttämämme auton etupenkille mahdu tämän turvaistuimen ollessa takana. Mutta itse pystin kyllä istumaan mm. Golfin etupenkillä. Mies ei enää sitten mahtunutkaan. Ainoa kokeilemamme auto mihin istuin ei mahtunut (ei voinut asentaa lainkaan) oli C-mersu.

Meillä audin a6:ssa ollut kaksi näitä samaan aikaan, enää yksi. Käytetty kumpaakin vain selkä menosuuntaan isofix-kiinnityksellä.. Nuorempi lapsi on nyt 3v ja edelleen istuu selkä menosuuntaan. Talven aikana varmaan vaihdetaan seuraavaan istuimeen.

Aiemmin yhden lapsen kanssa meillä oli Audin a4 ja auto vaihdettiin a6:seen toisen penkin myötä. A4:ään ei olisi mahtunut kuljettajan (mieheni on 195cm) taakse. Mutta yksi penkki meni moitteetta, kun ei tarvinnut laittaa kuljettajan taakse.

Penkki on hyvä ja turvallinen. Itse tykkään (ja lapset tykkää), kun penkissä istutaan aika korkealla, niin näkee hyvin ulos. Penkki antaa myös hyvän jalkatilan lapselle. Jalkatilan puutteesta täällä palstalla aina maristaan, mutta tämä penkki jää reilusti irti auton takapenkin selkänojasta. Penkki painaa melko paljon, mutta ihan normi nainen jaksaa sen kyllä kantaa. Ja sitä ei liene tarkoitettu jatkuvasti siirrettäväksi autosta toiseen.

Googleta kuvahaulla, niin näet miltä näyttää. Ja aina parempi, jos pääset liikkeessä sovittamaan omaan autoosi.

Suosittelen penkkiä lämpimästi!

Meilläkin on tuo Izi Combi x3 isofix-versiona ja tyytyväisiä ollaan oltu. Istuin on mahtunut hyvin niin farkku-avensikseen kuin vw poloon. Polossa tietysti etupenkin jalkatila jäi aika pieneksi, mutta jäisi missä tahansa istuimen kanssa. Ne magneetit istuimen sivuilla on kätevät, vaikka eivät mikään valintakriteeri olekaan. Lämpimästi suosittelen ko istuinta!

[QUOTE="Tyytyväinen";28877244]Meilläkin on tuo Izi Combi x3 isofix-versiona ja tyytyväisiä ollaan oltu. Istuin on mahtunut hyvin niin farkku-avensikseen kuin vw poloon. Polossa tietysti etupenkin jalkatila jäi aika pieneksi, mutta jäisi missä tahansa istuimen kanssa. Ne magneetit istuimen sivuilla on kätevät, vaikka eivät mikään valintakriteeri olekaan. Lämpimästi suosittelen ko istuinta![/QUOTE]

Komppaan tuota magneettijuttua! Ihan huippukätevä. Turvavyöt saa nostettua magneetin avulla (kiinnittyvät magneetilla) sivuille ja näin vyöt eivät jää lapsen alle eikä tarvitse etsiä niitä mistään. Pikkujuttu, mutta äärettömän kätevä. :)

Kiitos tähän asti vastanneille! Vielä jos kokemuksia löytyy niin saa laittaa tulemaan. Vastaukset vahvistaa mun ajatusta sille et meille tulee kyseinen istuin jos vaan autoon passaa :) täytyy siis piakkoin lähteä testailemaan.

Yhteistyössä