Kokemuksia tuetuista lomista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shamanita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Shamanita

Vieras
Meillä on kuusilapsinen uusperhe, ja talossamme sattunut vesivahinko vei viimeisetkin toiveet toteuttaa yhteinen kesälomareissu -lomaan ei todellakaan ole varaa kun rahat menee remonttiin. Onko kellään kokemuksia ko. lomista; millaista ohjelmaa niissä on, onko kaikkeen pakko osallistua vai saako olla omissakin oloissaan, onko mahdollista saada hetkellistä lastenhoitoa (nuorimmat 2v ja 4v) että isi ja äiti pääsisi vaikka kahdestaan lenkille? Perusajatus kuitenkin olisi viettää loma nimenomaan yhdessä koko perheen kanssa (isommat lapset on väliltä 12-9v.)
Entä miten nuo "vaatimukset", mitä kaikkea hankaluutta pitäisi olla että loma myönnettäisi...? Itse olen ollut s-lomalla vakkarityöstäni 5kk epilepsian takia, miehellä kyllä on työtä, tosin lomautuspätkiä silloin tällöin. Lisäksi nuorimmaisemme on sairastanut 1,5v korvatulehduskierrettä, johon ei putkituksetkaan auttaneet, sekä käynyt vuoden ajan yksilöfysioterapiassa 2x vko motoriikan kehittymättömyyden takia, neljävuotiaamme sairastui vuosi sitten astmaan, kuopukselle tehtiin vatsan alueen leikkaus syksyllä... Ollaan oltu aika kovilla viime aikoina ja loma tekisi terää; otetaanko näitä edellä luettelemiani asioita huomioon kun lomalle valittavia perheitä karsitaan...?

Hyviä kokemuksia. Me haettiin nytkin vaikka nykyisin ollaan molemmat töissä, mutta tosi pienituloisia olemme. Me on osallistuttu joskus johonkin lomaohjelmaan, pakollista se ei ole. Meillä on ollut joitain muitakin juttuja kuin rahaongelmia sillon kun on lomaa haettu: lapsella iso leikkaus, parisuhdeongelmia... Myös tulot on vaikuttaneet. Meillä on ollut niin tiukkaa, että juuri ja juuri on loma saatu maksetuksi ja loma otettu niin läheltä kuin on pystynyt ettei mene bensakuluja. Kerran sosku maksoi meille loman.

Taloudelliset syyt on varmaan ne painavimmat. Ja ensikertalaiset on aina etusijalla. Kertomuksesi perusteella luulen että saatte loman. Eikun vaan hakemaan.

Me käytiin kun poika oli 2 v. Oli tosi ihana viikko ja sai herkutella valmiissa pöydässä. Ei ole pakollista osallistua mihinkään, omissa oloissakin saa olla.

Yhteistyössä