KokemuKsia touhula päiväkodista

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No itse olen kuullut ainoastaan huonoa meidän alueen Touhulan päiväkodista. Kyselin varmaan 20 äidiltä päiväkodeista kokemuksia, kun mietin mihin haen lapsille päiväkotipaikkaa. Muun muassa valituksia tuli henkilökunnan suhtautumisesta lapsiin, siivouksen tasosta ja ruoan tasosta sekä sijaisten vaikeasta saannista.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28061813]No itse olen kuullut ainoastaan huonoa meidän alueen Touhulan päiväkodista. Kyselin varmaan 20 äidiltä päiväkodeista kokemuksia, kun mietin mihin haen lapsille päiväkotipaikkaa. Muun muassa valituksia tuli henkilökunnan suhtautumisesta lapsiin, siivouksen tasosta ja ruoan tasosta sekä sijaisten vaikeasta saannista.[/QUOTE]


Saako kysyä missäpäin asutte?
 
"Vieras"
Mulla vähän kaksijakoiset tunnelmat Touhulan suhteen.
Plussaa: lapsi näyttää tykkäävään hoitajista ja jää hoitoon hyvällä mielellä, paljon ulkoilua, tiedotus toimii erinomaisesti, joustavaa toimintaa esimerkiksi hoitoaikojen suhteen.
Miinusta: vähän hoitajasta riippuen lapsi on joskus huolimattomasti puettuna (esim.ei huivia kylmällä säällä), käsiparit eivät selvästikään riitä jokaisen lapsen hyvään hoitoon ja jatkuvaan valvontaan. Välillä näkyy kyllä hoitajista päällepäin että joku pännii.
Kaikenkaikkiaan mielikuva on kuitenkin positiivinen. Lapseni on vielä niin pieni ettei puhu, joten häneltä en tarkempaa tietoa esim. ruoan tasosta ja riittävyydestä saa.

Valitettavasti tiedän liiankin hyvin Coronaria konsernin toimintatavat, mutta ei siitä sen enempää. Äidin näkökulmasta suosittelen Touhulaa!
 
Business on tärkeintä
Kuopiossa toimivat Touhulat eivät ole olleet toimivia. Henkilöstön vaihtuvuus on suurta, hoitajat siivoavat, koska siistijää ei ole! Yhdessä Touhulassa täällä vanhemmat valittivat, koska oli niin silminnähden likaista. Ruoka on selvästi huonompaa kuin kunnnallisella puolella ja sitähän lapset eivät osaa oikein kertoa kotona. Varsinkin aamu- ja välipalat tehdään tyyliin "banaanipala käteen" kun kunnallisella puolella on rahkoja ja monipuolisempaa. Ymmärrettäävähän tämä on, koska hlökunta hoitaa kaiken siivouksen, ruokajakelu, tiskauksen jne. Ja vielä sijaisia ei voi palkata. En suosittele. Tarjoukset ja kaupungin maksamat hinnat ovat kohdillaan, sillä yksityiset päiväkodit tekevät huikeaa voittoa (vrt. uutiset huhtikuussa -13) ja hallintoon ja mainontaan pitää sijoittaa myös rahaa.
 
"vierailija"
Olen kuullu paljon huonoa Touhulan päiväkodista ja itsellänikin on melko omakohtaista kokemusta että homma ei toimi!!!
Todella suuret lapsiryhmät, hoitajien pitää tehdä kaikki itse, siivota, laittaa välipalat, aamupalat jne. Siisteystaso on todella huonoa, ei ihme jos lapset sairastaa paljon. Karua totuutta arjesta ei vanhemmat tiedä, kaikki voi näyttää ihan hyvälle sillä hoitajat eivät saa kertoa totuutta tilanteesta vanhemmille. Jos vanhempi pistäytyy päiväkodilla tuoden ja hakien lapsen ei siinä paljon tilanteesta voi nähdä. Yksityisessä päiväkodissa lastenhoito on bisnestä ja Touhulassa merkkaa vain raha ja miten kaikki voidaan tehdä mahdollisimman kustannustehokkaasti. Valitettavasti.....
 
Tuhlaten
Kokemusta ylöjörveltä. Mainostetaan liikuntapainotteisena päiväkotina mutta ei se sitä kyllä mitenkään ihmeellisesti ole!! Muutama mukava hoitaja, jotka tykkäävät aidosti työstään ja leikkivät ja touhuavat lasten kanssa. Muuten hoitajat laiskoja, aina aikaisemmin lapsia hakiessa makailevat sohvalla lasten leikkiessä jne. Henkilöstö vaihtuvaa, tiedotus todella surkeaa. Tuntuu että rahalla pelataan. Työntekijöiden kohtelun olen myös ymmärtänyt olevan ei niin ammattimaista. Isoja ryhmiä ja sijaiseen pula esim jonkun sairastuessa, tällöin yhdistellään ryhmiä ja tätejä liian vähän.
 
E.E
Nostan tätä keskustelua.. Olisiko Ylöjärveltä muita kokemuksia?? Mietinnässä olisi haavistolle tuleva uusi touhuls, mutta miten homma on toiminut siinä toisessa ykdikössä?
 
"vieras"
Ylöjärven tuleva touhula tulee olemaan samanlainen ongelmiltaan kuin muutkin. Raha menee edelle kaikessa ja lapset siinä kärsivät, ja toki hoitajat myös mistä syystä he eivät kauaa siellä jaksa olla. Kunnallinen pk on parempi ja aidosti turvallinen hoitopaikka.
 
E.E
Lisää kokemuksia Ylöjärven touhulasta?? Eli kokemuksia tästä jo olemassa olevasta, koska uudesta ei voi vielä olla kokemuksia :) Ja todennäköisesti ovat aika samanlaisia yksiköitä.
 
harmitus
Onpa mukava lukea tällaista, kun lapsi on aloittamassa Touhulassa Ylöjärvellä kahden viikon päästä. Meillä vain ei ollut valinnan vapautta, sillä kaupunki määräsi hoitopaikan Touhulasta.
 
Muuttamassa Ylöjärvelle
^miten on hoidon aloitus sujunut?

Ollaan muuttamassa Ylöjärvelle ja kaupungin taholta on "mainostettu" Touhulaa. Vielä ei ole paikkoja haettu. Olen ymmärtänyt, että Touhulassa aloittaa kaksi kunnallisen ryhmää ja sitten on erikseen vielä yksityinen puoli. Pitääkö tämä paikkansa ja eroaako nuo kunnan ryhmät sitten yksityisistä vai onko kaikki samassa?
 
"huolestunut"
Onko kellään positiivisia kokemuksia Toululoista? Me aloitetaan muutaman viikon päästä Ylöjärven uudessa Touhulassa ja vähän nyt alkoi hirvittää kun kaikki sanoo että Touhulat on yleensä ollut huonoja. Muutenkin harmittaa jättää lapset hoitoon, mutta varsinkin kun nyt huomaa pelkkiä negatiivisia kommentteja paikasta niin ei se ainakaan tilannetta helpota.
 
"äippä82"
Lapseni on ollut elokuun alusta Oulussa Linnanmaan Touhulassa ja ainakin siellä homma tuntuu toimivan loistavasti. Ei muuta kuin suurkiitos ihanille hoitajille ja jatkakaa samaan malliin.
 
"Pettynyt"
Tampereen Touhulasta myös erittäin huonoja kokemuksia:

- Henkilökunnan vaihtuvuus on todella suurta
- Sijaisia on vaikea saada --> välillä toimintaa vajaalla henkilökunnalta
- Kokematonta henkilökuntaa
- Tiedotus ala-arvoista, jopa salailevaa johdon suunnalta
- Hoitohenkilökunta hoitaa siivouksen ja keittiön --> yhden lastenhoitajan päivä kuluu keittiössä
- Epäterveelliset välipalat
- Ei pienryhmätoimintaa, vaan lapset ovat usein todella suurissa ryhmissä, kun ryhmiä yhdistellään

Tässä nähdään esimerkki kuntapalveluiden yksityistämisen seurauksista. Kun raha ratkaisee, palvelu asiakkaan suuntaan on huonoa.Mielestäni ostopalvelupäiväkoteja, kuten Touhulaa, kannattaa välttää.
 
[QUOTE="vierailija";28542517]Olen kuullu paljon huonoa Touhulan päiväkodista ja itsellänikin on melko omakohtaista kokemusta että homma ei toimi!!!
Todella suuret lapsiryhmät, hoitajien pitää tehdä kaikki itse, siivota, laittaa välipalat, aamupalat jne. Siisteystaso on todella huonoa, ei ihme jos lapset sairastaa paljon. Karua totuutta arjesta ei vanhemmat tiedä, kaikki voi näyttää ihan hyvälle sillä hoitajat eivät saa kertoa totuutta tilanteesta vanhemmille. Jos vanhempi pistäytyy päiväkodilla tuoden ja hakien lapsen ei siinä paljon tilanteesta voi nähdä. Yksityisessä päiväkodissa lastenhoito on bisnestä ja Touhulassa merkkaa vain raha ja miten kaikki voidaan tehdä mahdollisimman kustannustehokkaasti. Valitettavasti.....[/QUOTE]

Niimpä. Itselläkin kokemus hoitajan todella huonosti toimivasta yksityisestä ja vanhemmille piti olla niin positiivista edessäpäin. Eivät tienneet mitä tapahtu päivän aikana.
 
"vieras"
Meillä lapset Ilolan päiväkodissa ja tähän mennessä kaikki mennyt hyvin. Tosin henkilökunta vaihtunut todella paljon. Lapset viihtyvät hyvin hoidossa ja se on musta pää asia. Retkeilevät ilmeisesti aika paljon.
 

Yhteistyössä