kokemuksia toiminimestä ja yrittäjyydestä muutenkin

Olen tässä miettinyt äitiyslomalla ollessani, että perustaisin toiminimen. Tekisin siis jatkossa samoja töitä kuin ennenkin, mutta itsenäisenä. Tiedättekö, voiko äitiyislomalla tehdä töitä toiminimellä, jos ei nosta palkkaa? Kertokaapa noviisille kaikenlaisia kokemuksia toiminimestä/yrittäjyydestä ja erityisesti näiden yhdistämisestä perhe-elämään, kiitos!

Minulla on toiminimi ja olen kotosalla 3 kk pojan kanssa. Kelalta sanottiin, että firma saa toimia äitiyslomalla, mutta laskut pitää olla sitten päivätty sunnuntaiksi (kela ei maksa sunnuntailta) eli sinä saat "tienata", mutta ainoastaan sunnuntaisin... vanhempainlomalla ei sitten ole enää väliä. Lisäksi kaksi viikkoa ennen ja jälkeen synnytyksen ei saa olla yhtään laskua. En kyllä sinänsä ymmärrä, että kuka noita tulee tsekkaamaan, mutta teinpähän niin kuin käskettiin.
Itsehän en tuosta saanut sinänsä palkkaa, kun kaikki menee firmalle.

Nyt kotona ollessa oma firma on henkireikä. Pääsee silloin tällöin tekemään jotain muuta kodin ulkopuolelle. Itsestä se on kiinni kuinka paljon sitten haluaa tehdä ja onnistuuko se.

Yhteistyössä