Kokemuksia/tietoa kaivataan! Jos äiti lähtee opiskelemaan ja mies jää kotiin hoitamaan lapsia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Mulla olisi opiskelupaikka tiedossa ja ihan tällainenkin vaihtoehto tulisi kyseeseen,että mies jäisi kotiin. Meillä olisi kotihoidontukeen kuuluva lapsi ja isompia lapsia. Miehellä vakityö josta sitten luonnollisesti jäisi pois. Eli minkälaista rahaa meillä olisi oikeus saada? Lainat ja vakuutukset ym pitäisi kuitenkin pystyä maksamaan ja rahaa pitäisi jäädä ruokaankin...

Aika naftisti tulisi rahaa, jos toisella ei ole tuloja. Jos sun opinnot joustavat, voisitte jäädä yhdessä osittaiselle hoitovapaalle. Silloin mies kävisi edelleen osan ajasta töissä ja olisi palkkatuloja.

Kotihoidontuki isälle, alle kouluikäisistä sisaruksista siihen sisaruslisä. Paikkakuntakohtaisesti jossain saa myös kuntalisää (100-150).

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/110608102343HL?OpenDocument

Ja sulle aikuisopintotuki ?

Sulle opintotuki,miehelle kht,asumistuki? Silloin kun mun mies opiskeli niin ei ne meidän yhteenlasketut tulot niin päätä huimaavat olleet,kht+opintotuki+asumistuki oli muistaakseni noin 1000e josta puolet meni vuokraan.

Ja lisään vielä että hoitovapaa on työpaikkakohtainen, ollessaan hoitovapaalla vakituisesta työstä voi tehdä työtä muihin työpaikkoihin kunhan lapsi ei ole kunnallisessa hoitopaikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rk:
Ja lisään vielä että hoitovapaa on työpaikkakohtainen, ollessaan hoitovapaalla vakituisesta työstä voi tehdä työtä muihin työpaikkoihin kunhan lapsi ei ole kunnallisessa hoitopaikassa.

kyllä meillä tehtiin niin että mä hoidin lasta kotona, eli sain kotihoidontuen ja kävin silti omalla työpaikallani tekemässä puolikasta listaa..
eli sain puolet mun kk palkasta+kotihoidontuen ja kuntalisän..

Mites sitten iltaopinnot? Päivisin tekisit töitä, iltaisin ja viikonloppuisin opiskelua?... toisaalta tuo vie kauheasti aikaa, eikä vapaata juuri jää. Mutta raha ei tuolloin olisi ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

kyllä meillä tehtiin niin että mä hoidin lasta kotona, eli sain kotihoidontuen ja kävin silti omalla työpaikallani tekemässä puolikasta listaa..

Voi siis tehdä näinkin, mutta työnantajalla ei ole velvollisuutta tarjota työtä sinä aikana jonka olet ilmoittanut olevasi poissa hoitovapaalla...Jos haluaa antaa töitä niin hyvä niin. =)

Voi siis tehdä näinkin, mutta työnantajalla ei ole velvollisuutta tarjota työtä sinä aikana jonka olet ilmoittanut olevasi poissa hoitovapaalla...Jos haluaa antaa töitä niin hyvä niin. =)

niin kyllähän se kannattaa sopia etukäteen, esim minä päivinä ja millaisina aikoina on mahdollsiat tehdä :)
meillä se oli sinänsä helppoa kun kyse oli yötyöstä eli oltiin miehen kanssa eri päivinä töissä...

niin kyllähän se kannattaa sopia etukäteen, esim minä päivinä ja millaisina aikoina on mahdollsiat tehdä :)
meillä se oli sinänsä helppoa kun kyse oli yötyöstä eli oltiin miehen kanssa eri päivinä töissä...

:D tulin mustana... Niin jos on hyvät välit työnantajan kanssa, että on mahdollista sopia asioista.. Mulla ei vielä sellasia oo ollut.. Meillä mies ollut päivätöissä, mie iltatöissä, lapset kotihoidossa...

Yhteistyössä