Kokemuksia tai muuta tietoa helluntaiseurakunnasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Saaruska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Saaruska"

Vieras
Olen lähiaikoina uudistunut uskossani, nykyään koen uskon (kristinusko) tärkeänä ja haluan pysyä uskossa ja vahvistaa sitä.

Kuulun tällä hetkellä ev. lut. kirkkoon, kuten olen koko ikäni kuulunut. Paikkakunnalla toimii myös helluntaiseurakunta. Kävin kerran siellä katsomassa ja vaikutti ihan kivalta. Minusta ev. lut. kirkon antikin on hyvää, täällä ev. lut. kirkolla on enemmän ohjelmaa kuin helluntaiseurakunnalla, mutta mietin että ehkä helluntaiseurakunta olisi enemmän raamatun mukainen? Toisaalta kaikenlainen henkinen väkivalta ja painostus on mulle kamalaa, joten jos sellaisen uhka on helluntaisrk:ssa, niin jätän suosiolla väliin. Siellä varmaan tulee ainakin painostus uskovien kasteelle?

Onko jollain kokemuksia tai tietoa helluntaiseurakunnasta? Satunnaisena vierailijana ei varmastikaan kaikkea siellä olevaa havaitse.

Entä ajatuksia ev. lut. seurakunnasta, onko se hyvä myös jos on ihan tosissaan uskonsa kanssa?

Kumpi teidän mielestä on parempi, ev. lut. vai helluntaiseurakunta?

Kiinnostaa esim., että puhuuko kaikki siellä kielillä? Tuleeko jotenkin vajavainen olo jos ei itse tee sellaista? Kun kävin katsomassa siellä, niin sillä kertaa ei kyllä kukaan puhunut kielillä...

Entä onko olla maksamatta kymmenyksiä?

Ehkä kallistuisin kuitenkin enemmän ev. lut. puolelle... Hmm... Olisi tosi kiva kuulla kokemuksianne ja ajatuksianne. :)

Helluntaiseurakunnat eivät ole kaikki samanlaisia, vaan ne saattavat erota paljonkin toisistaan. Toiset saattavat olla aika vanhoillisia, joissa ihmiset katsovat liikaa ulkoisiin tekijöihin ja saattaa esiintyäkin jonkinlaista painostusta tietynlaiseen muottiin. Toisissa taas hyväksytään ihmiset sellaisina kuin ovat eikä ketään painosteta mihinkään.

Kuulun itse helluntaiseurakuntaan, ja siellä ketään ei painosteta kasteelle eivätkä kaikki puhu kielillä, eikä tarvitsekaan jos ei ole sellaista armolahjaa saanut. Kymmenysten maksamisia ei kukaan kyttää. Ihana seurakunta kaiken kaikkiaan, jokainen on tervetullut omana itsenään. Kaikki olemme armahdettuja syntisiä ja samalla viivalla. Yhtään parempia emme ole kuin ei-uskovaisetkaan.

Piti vielä sanoa että kannattaa käydä molemmissa seurakunnissa, sekä hellareissa että ev.lut. seurakunnassa, ja rukoilla että löytää oman paikkansa on se sitten kummassa vaan.

Yhteistyössä