kokemuksia sovitusta käynnistyksestä kalvojen puhkaisulla...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huuk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huuk

Vieras
eli huomenna edessä se jos paikat pehmentyneet tuolla alhaalla, jos ei niin sitten sektio loppuviikolla ja viikkoja 39 tänään.

kuinkahan paljon on pitänyt tapahtua pehmenemisessä että kalvojen puhkaisu tehdään, nyt ei käynnistetä pillereillä niinkuin esikoinen joka päättyi kiireelliseen sektioobn pysähtyneen synnytyksen takia =O

jännittää kun tietää niin sanotun vauvan haku päivän ;)

ok, mulla oli vaan huominen vaihtoehto käynnistykselle ja muuten menee sektioon ...eli ylilääkäri kyseessä siis kuka on vähän käynnistyksiä vastaan ennen laskettua aikaa, mutta mun tausta esikoisesta oli sen verran huono ja olin silloin myös tällä lääkärillä, haluaa nyt varmaan korjata tilanteen ja kuunnella välillä äitiä eikä vaan sydänääniä ja käyriä vauvalta =O

No meillä puhkaistiin kalvot kun viikkoja oli yli 40 enkä jaksanut millään enää odotella synnytyksen käynnistymistä. Vauva oli laskeutunut hyvin alas ja lähes kävelemisen estäviä supistuksia oli ollut paljon jo monta kuukautta, joten ilmeisesti kaikki oli muuten valmista mutta synnytys ei vaan supistuksista huolimatta käynnistynyt.

Kuitenkin kätilöt eivät pehmenemisestä sinänsä puhuneet eivätkä itse suositelleet vielä(kään) käynnistystä, itse kuitenkin halusin jo synnyttää ja puhkaisuun sitten suostuttiin. Siitä vähitellen kaikki jatkui hyvin ja vauva syntyi normaalia tahtia, pillereitä yms ei tarvittu.

En tiedä oliko tästä kokemuksesta apua :)

rv38+4 puhkastiin. kohdunsuun ja -kaulan tilanne sillon: kaula kokonaan pois ja auki väljästi kahdelle sormelle (n.3-4cm) ja paikat pehmät. Sanottiin vaa et tervetuloo huomenna sitte kalvojenpuhkasuun. Aluks annettii hetken aikaa oksitosiini tippaa että alkaa tulee supistuksia ettei puhkasta kalvoja iha "kylmiltää" ja sitte ku supistuksia tuli hyvin nii sit puhkastiin. Ja kyllä alko kalvojen puhkasun jälkeen tapahtuun ja nopeesti.

kiitos, kyllä kaikki vastaukset auttaa, juuri tota nopeutta haluan vaikka sattuisi ja luonnonmukaista synnytystä. Viimeksi käynnistettiin mun ahdistuksen takia 40+4 viikoilla niillä tableteilla ja supistukset kyllä alkoi nornmaalisti mutta kesti vuorokauden avautua 8 cm joka sitten tyssäsi siihen ja rupesi menemään kiinni 6-7 cm takaisin , lääkärin mielestä ne pelkät tabletti käynnistykset heikensivät mun supistuksia, nyt siis kyseessä pelkkä kalvojen puhkaisu, mutta jännään sitä että onko vielä mitään tapahtunut tuolla alakerrassa, supistuksia on ollut nyt kaksi viikkoa ihan hyvin ja paineentunnetta myös, mutta eihän se takaa mitään...

puhkaiseekohan ne hepposin perustein ollenkaan , jos vaikka 1 cm vaan auki =O ?

Mulla on neljästä lapsesta kaikki syntyny käynnistyksellä ja sitä on ensin kokeiltu kalvojen puhkaisulla, mutta sitte vauhditettu tipalla =) Ja siis kaikki reilulla yliajalla, kummaa porukkaa kun viihtyvät niin hyvin =)

Yhteistyössä