Kokemuksia siitä kun isovanhempi suosii enemmän sisaren lapsia? Eikä sinunkaan lapset tasavertaisia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieraa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieraa

Vieras
Mitä tunteita sinussa herätti? Kuinka asia ilmeni? Miltä lapsista tuntui? Milaiset välit teillä on ja oletteko paljon tekemisissä? Entäs kun se isovanhempi pitää enemmän jostain lapsestasi kuin muista/toisesta?

Meillä tilanne se että mummi suosinut aina meidän esikoista. Kuopusta suorastaan pilkkaa. Ostaa esikoiselle kaikkea ja pyytää vain tätä yökylään.

Nyt myös veljelleni syntyi lapsi ja huomaa jo nyt että tämä tulee olemaan se mummi suosikki nro 1 aina ja kaikessa. Joten itse aijon jättäytyä taka-alalle ihan suosiolla. Joskus toivottavasti mummi itse tajuaa mitä on tehnyt ja saanut aikaan. Oma menetyksensä.

Tämä suosimistilanne ollut vallassaan jo omassa lapsuudessa.

Rahallisesti ja lahjoissa mamma kohtelee kaikkia lapsenlapsiaan tasapuolisesti. Ajallisesti omani jäävät täysin varjoon... :( Ei ehkä tahallaan, mutta aikaa ja jaksamista ei kai vaan enää riitä, koska siskoni tarvitsee niin paljon apua lastenhoidossa. Sinänsä tämäkin tuntuu hyvin väärältä, koska mä olen yh ja siskolla kuitenkin mies ja tämän vanhemmat apuna myös. En enää edes jaksa pyytää apua, vaan koitan selvitä omillani. Lapset vielä niin pieniä, että eivät ymmärrä asiaa. Mamma yrittää sitten lahjoilla hyvittää poissaoloaan. Tiedän kyllä, että hän rakastaa lapsiani hyvin paljon, mutta tottakai ne välit on läheisemmät niiden lasten kanssa, joita koko ajan näkee. Sisaren lapsia näkee lähes päivittäin, minun noin kerran viikossa tai kahdessa. Surettaa, koska haluaisin heille läheiset ja lämpimät välit.

mun vanhemmat vähän samanlaisia, poikalapset on kaikki kaikessa ja tämän huomasin jo lapsuudessa. Kyllä tytöistäkin tykätään, mutta pojista aina puhutaan, saavat paremmat lahjat ym. Näkee myös, että suosikkilasten lapset paljon tärkeämpiä kuin muiden. Miehen vanhemmat taas ovat yhtä reiluja meidän lapsille (tyttö ja poika) Hyvä että lapsilla erilaiset mummolat.

mun vanhemmat vähän samanlaisia, poikalapset on kaikki kaikessa ja tämän huomasin jo lapsuudessa. Kyllä tytöistäkin tykätään, mutta pojista aina puhutaan, saavat paremmat lahjat ym. Näkee myös, että suosikkilasten lapset paljon tärkeämpiä kuin muiden. Miehen vanhemmat taas ovat yhtä reiluja meidän lapsille (tyttö ja poika) Hyvä että lapsilla erilaiset mummolat.

Meilllä ei edes ole kuin toinen mummo ja ei sitäkään juuri lapset kiinnosta. Lahjat ostaa mutta niiden kanssa ei tykkää olla,

Yhteistyössä