Kokemuksia Sifrol-lääkkeestä? levottomien jalkojen hoidossa..

DevilishDream

Aktiivinen jäsen
10.10.2007
1 114
0
36
Lekuri määräsi mulle niitä keväällä ja ja en ole hakenut lääkkeitä. Olen yrittänyt selvitä ilman niitä kun ei nuo kontit aina vaivaa.Mutta nyt on tilanne se, että pystyn nukkumaan vain kuutisen tuntia yössä jalkojen takia ja kohta alkaa taas opiskelut enkä silloin kyllä kykene niin pienillä yöunilla toimimaan. hiukan huolestuttaa vaan tu lääke, jossa on aika kamalia sivuoireita, hallusinaatioita, sekavuutta yms. Syön lisäksi jo mielialalääkettä ja mietin että miten paljon nuo lääkkeet yhdessä rasittaa maksaa yms. lääkärin mukaan ihan turvallista, mutta toisaalta lääkäreiltä saa reseptin kuin reseptin tuosta noin vaan. :whistle:

Ei magnesiumista oo apua? Tai jos lääkkeen oot saanut niin oletan, että magnesiumia oot kokeillut jo aiemmin. Mulla magnesiumin syönti "paransi" levottomat jalat

Olen kokeillut magnesiumia (pari tabletia kerralla), kuumaa suihkua pohkeisiin, lämmintä peittoa, sekä tyrosiinia ja diasporalia. Kaikki ovat auttaneet aikaisemmin vuorotellen tai yhdessä käytettynä. Minulla sifrol on nykyään ainoa, joka toimii. Haittavaikutuksia ei ole ollut, paitsi muistaakseni kahdella ensimmäisellä käyttökerralla huimausta.

Äijä ei ole yhtään pahaa sanaa sanonut ko. lääkkeestä. Ehkä aamulla on hieman hankalampi herätä, mutta se saattaa johtua siitäkin, että kroppa muistaa, mitä uni on ja haluaa lisää.

Kofeiini, nikotiini ja alkoholi vaikuttavat dopamiini-tasapainoon ja sitä kautta myös levottomiin jalkoihin.

Mutta ei asia selviä kuin kokeilemalla. :D

Yhteistyössä