kokemuksia rinnasta vierottamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marika80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marika80

Vieras
meillä poika 9kk ja oon menossa töihin elokuun alussa. poika saa oikeestaan kaiken nesteen rinnasta, korviketta ei oo käytetty ikinä eikä tuttipulloa. nokkamukista hörppii vettä syönnin yhteydessä. nyt mietityttääkin sitten vieroitus. miten se kannataisi suorittaa? jatkasko imettämistä iltaisin, öisin ja aamuisin, vai lopettasko kokonaan. mitä tilalle? jossain oli ettei korviketta välttämättä kannattas ottaa väliin ollenkaan, vaan vaihtaa sit noin vuoden vanhana suoraan tavalliseen maitoon..
eli vinkkejä ja kokemuksia kaivataan, kiitos :flower:

Itse lopetin imettämisen vähitellen siten, että korvasin imetyskertoja korvikkeella (1 imetyskerta / viikko vähemmäksi). Lopulta oli vain aamu- ja iltatissi, kunnes tyttö 11kk ikäisenä ei välittänyt tissistä enää ollenkaan. Eli meillä onnistui tuommoinen imetyskertojen vähentäminen pikkuhiljaa.

Meillä oli sama tilanne kun menin töihin. En suosittele kokonaan lopettamista tossa vaiheessa, meillä ainakin oli todella tärkeää se että pääsi tissille kun hain kotiin hoidosta. Siihen ei sitten kauaa mennyt kun itse lopetti kun oli vaan välipalatissi ja iltatissi ja oli maidon tulo sen verran vähästä ettei viittinyt imeä. Meillä ainakin se että hoito tuli tutuksi ja opittiin siellä olemaan antoi sen että lohdun eli tissin sai jättää pois.

itse vähensin pikkuhiljaa imetyskertoja ja viimeiseksi jäi unitissi.siitä luopuikin lähes itsestään.
mulla ei ollut rintojen kanssa ongelmia ollenkaan vaan maidontulo loppui siihen kun tyttö lopetti.suosittelen tätä tyyliä!

Yhteistyössä