kokemuksia; raskausmyrkytys synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "omppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"omppu"

Vieras
Itselläni on todettu raskausmyrkytys nyt synnytyksen jälkeen. onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? kuinka kauan oireet kestää? mulla on lääkitys (verenpaine) lopputarkastukseen asti. raskausaikana ei mtn oireita myrkytyksestä. pari pv kotiin tulon jälkeen alkoi paineet nousta, päänsärkyä, kamala turvotus, ylävatsakipuja, tärinää ym ym ...

Mulle tuli raskausmyrkytys juuri ennen synnytystä... Luulin että kaikki vaivat katoaa kun on synnyttänyt, mutta mulla meni n. puoli vuotta ennen kuin verenpaineet laski normaaleiksi. Mutta onneksi turvotus sentään laski jo kahdessa viikossa, mutta eka viikko synnytyksen jälkeen tuntui olevan kauheinta turvotusaikaa... Nyt on reilu vuosi tuosta kulunut ja verenpaineet taas normaalit (110/60) :) Ja ennen tuota oli yläpaineet 130-150luokkaa ja alapaineet 75-85 ja se todella tuntui mulla, vaikkei nyt ihan punasella huidellutkaan nuo paineet...

Muakin kyllä ihmetytti kovasti nuo verenpaineet, että miksi ne silti jää korkealle vaikka synnytyksestä on jo kuukausia... Mutta suurimmalla osalla ajan kanssa tuo ongelma korjaantuu! :)

Yhteistyössä