Kokemuksia Qlaira-ehkäisypillereistä

  • Viestiketjun aloittaja Kertokaa...
  • Ensimmäinen viesti
mitähän tekis?
Oon 36 v Qlairaan jo vuosi sitten vaihtanut. Vaihdoin Yasminesta, koska ne turvotti vatsaa, vaikka vatsani on aina ollut litteä, vaikka peppu levähtäisikin :)

No, aluksi meni ihan ok, mitä nyt minullakin kuppikoko pieneni Yasminen käyttöön verratuna. Menkat jäi välillä pois (hyvä!), mutta oli jäänyt välillä Yasminenkin takia.

Mutta nyt alkaa mitta tulla täyteen: pikkuhiljaa ihoni alkoi kukkia ja varsinkin leuan alueella on usein valtavia hormoninäppyjä, joille ei mahda yhtään mitään. Muualta iho on suht kunnossa. Toinen yhtä ärsyttävä puoli on se, että menkat tulevatkin nyt kahdesti kuussa (jee!!), tai sitten keskellä pakkausta/kiertoa, mutta ei "oikeaan" aikaan..

Limakalvoihin ei ole suuremmoin vaikuttanut.. välillä on kuivempia kausia ja ihan joskus sellaista ylimärkyyttä/väljyyttä, josta joku valitteli tuolla aiemmin. Orgasmiherkkyyteni on myös alkanut selvästi huonontua. Plääh.

Tietääkö kukaan, johtuuko tämä yksinkertaisesti siitä, että oma hormoonitasoni on laskenut, eivätkä nämä pillerit riitä pitämään sitä tarpeeksi korkealla vai miten tää homma nyt menee?
Mulla on resepti myös Yasmine pillereiin, joihin taidan nyt palata.. Kerran tosin jo yritin, mutta mielialat meni niin sekaisin, että palasin Qlairaan, joka on sentään pitänyt ne kurissa.

Diane Novaa söin joskus aiemmin. Ne piti ihon loistokunnossa, mutta gyne taisi sanoa, ettei niitä kannattaisi enää tällä iällä (35 +) syödä.. Kokemuksia?
 
erittäin tyytymätön
Alkuperäinen kirjoittaja Ei enään koskaan;10416575:
Aloitin juuri viidennen Qlaira levyn. Eilen vasta tajusin lääkäri käynnin jälkeen, mistä minun kumma tasan kahden viikon välein tapahtuma ripuli- oksennus tauti johtui. Luin pakkausselosteen ja tuumasin sen johtuvan pillereistä. Toinen vielä harvinaisempi sivuvaikutus jonka uskon tulleen pillereistä on herpes simplex alapäässä. Olen ollut muuten erittäin tyytyväinen pillereihin mutta nyt näiden jälkeen, en aio enää ottaa yhtäkään Qlaira- ehkäisypilleriä!
Mulla myös ihan järkyttävät oireet. aloitin qlairat yasminejen jälkeen sillä nuo aiheuttivat aivan sietämätöntä päänsärkyä taukoviikolla. tuli "vierotusoireita pillereistä". Kun aloitin qlairat sain heti hiivatulehduksen, sillä limakalvoni kuivuivat. seksi sattui kamalasti ja janotti koko ajan. pahinta olivat kuitenkin mielialanvaihtelut. olin todella apea ja suutuin helposti ja minulla oli jo ensimmäisen levyn aikana itsetuhoisia ajatuksia, joihin ei todellakaan ollut kuin jokin ihan mitätön syy kuten se että poikaystävä unohti soittaa. HUHHUH! lisäksi laihduin muutavan kilon ja jo valmiiksi pienet tissini pienenivät entisestään. ainut hyvä puoli näissä pillereissä oli se, että hirveät menkkakipuni (vuotopäivinä 5 buranaa) hävisitvät kokonaan ja menkat kesti vaan 3 päivää jos niitä edes kunnon menkoiksi voi kutsua :)

mutta joo, en syö enää yhtäkään qlairaa. tänään pitäis vaihtaa takas ihan ensimmäisiin eli yaz
 
Hmm
Nyt on testi tehty enkä ole raskaana. Niin että JIHUU, nää on loistavat pillerit!! Menkat jää näiden kanssa pois, vaikka hormonikierukan kanssa ei jääneetkään.

Mulla ainakin jäämässä nyt toiset pois. Se ei ole pelkästään hyvä: kohdun limakalvo ei uusiudu ja se tarkoittaa, että myöhemmin raskaaksi tuleminen voi olla erittäin vaikeaa kun kohtu on ihan muumioitunut. Eikö ketään muuta huoleta tämä yhtään?
 
Viimeksi muokattu:
hilla
mites te käyttäjät jotka aiemmin ette ole käyttäneet hormonaalista ehkäsyä niin kuinka pian ekan pillerin jälkeen jätitte kumin pois? Tuossa lukee että teho alkaa heti,mutta.....mietityttää....

Kumi ollut käytössä pian 10vuotta
 
Ellis
Mulla ainakin jäämässä nyt toiset pois. Se ei ole pelkästään hyvä: kohdun limakalvo ei uusiudu ja se tarkoittaa, että myöhemmin raskaaksi tuleminen voi olla erittäin vaikeaa kun kohtu on ihan muumioitunut. Eikö ketään muuta huoleta tämä yhtään?
Ei huoleta kun ikää jo liki 40 v ja lapset on jo tehty. Mihin perustat muuten teoriasi? Oletus kai on että pillerien lopetuksen jälkeen kuukautiskierto palaa ennalleen?
 
Viimeksi muokattu:
MX2
Mulla ainakin jäämässä nyt toiset pois. Se ei ole pelkästään hyvä: kohdun limakalvo ei uusiudu ja se tarkoittaa, että myöhemmin raskaaksi tuleminen voi olla erittäin vaikeaa kun kohtu on ihan muumioitunut. Eikö ketään muuta huoleta tämä yhtään?

No mä olen sen verran iällä, että raskaaksi tuleminen ei ole enää suunnitelmissakaan..
 
Viimeksi muokattu:
FairyC
Aluksi tuntuivat ihan hyviltä pillereiltä. Mitään sivuvaikutuksia ei kummemmin ollut. Jouduin kuitenkin vaihtamaan Qlairat pois vuoto-ongelmien takia. Nyt olen aloittanut Zoely-merkkiset pillerit. Toivottavasti nämä nyt sopivat, koska muuten alkaa olla keinot aika vähissä.
 
Vaihtaja
Ei sovi minulle, vuodot tulee sillon kun niille sopii. neljäs lätkä lopuillaan ja suojaa olen joutunut käyttämään alusta asti. Jos ei vuoda kunnolla niin sitten tulee vain tihkua. Rasittavaa..
 
FairyC
Ei sovi minulle, vuodot tulee sillon kun niille sopii. neljäs lätkä lopuillaan ja suojaa olen joutunut käyttämään alusta asti. Jos ei vuoda kunnolla niin sitten tulee vain tihkua. Rasittavaa..

Sama homma. Tai minulla alku meni hyvin, mutta olikohan joku kahdeksas pillerilaatta menossa, kun alkoi tulemaan välivuotoja, jotka kestikin sitten seuraavan laatan alkuun. Ilman pillereitä on aika kamalat kuukautiset, koska kivut on kovat ja vuoto runsasta. En kuitenkaan halua katsella myöskään kahden viikon vuotoja, joten vaihtoon meni pillerit.
 
Viimeksi muokattu:
Bambi
Hei. Pitkä ketju oli ja kirjoitan nyt omasta ongelmastani..toivottavasti vielä joku kuulolla.
Ensimmäinen paketti qlairaa puolessa välissä ja ERITTÄIN alakuloinen, itkuinen, äkäinen olo. Kovat ruokahalut päällä ja sexihalut ei parantuneet, päinvastoin. Eli onko kokemusta näistä..että kannattaako jatkaa ja odottaa vai luuletteko että oireet pysyvät samana? Hormoonin aloitin kovien ja runsaiden vuotojen vuoksi. 37v nainen.
 
Bambi
Lisäystä edelliseen viestiini. Siis tarkennan vielä. Eli aloitin hormoonin kovien kuukautiskipujen ja runsaiden vuotojen takia, myös seksuaalisen haluttomuuden vaivatessa jo muutaman vuoden, pms-oireiden eli ovulaation aikaisen kärttyisyyden takia. Nyt myös runsaan hiusten lähdön ja yöllisen kuumuuden takia.
Aina kun yritän parantaa olojani aloittamalla hormoonit (lääkärien kehoituksesta), oloni pahenee entisestään! Nyt siis eka paketti menossa ja lisänä ERITTÄIN itkuinen olo ilman mitään syytä. Tuskaisen kuumia oloja välillä. Lisänä väsynyt ja vetämätön olo voimakkaana! Olisko kellään mitään tietoa kannattaako siis jatkaa ja odottaa qlairan auttavan pidemmällä ajalla vai jatkuiko teillä olot aina vain?
Tai mikä muu voisi auttaa minua? Kiitollinen kaikista neuvoista. 37v nainen.
 
Violet
Lisäystä edelliseen viestiini. Siis tarkennan vielä. Eli aloitin hormoonin kovien kuukautiskipujen ja runsaiden vuotojen takia, myös seksuaalisen haluttomuuden vaivatessa jo muutaman vuoden, pms-oireiden eli ovulaation aikaisen kärttyisyyden takia. Nyt myös runsaan hiusten lähdön ja yöllisen kuumuuden takia.
Aina kun yritän parantaa olojani aloittamalla hormoonit (lääkärien kehoituksesta), oloni pahenee entisestään! Nyt siis eka paketti menossa ja lisänä ERITTÄIN itkuinen olo ilman mitään syytä. Tuskaisen kuumia oloja välillä. Lisänä väsynyt ja vetämätön olo voimakkaana! Olisko kellään mitään tietoa kannattaako siis jatkaa ja odottaa qlairan auttavan pidemmällä ajalla vai jatkuiko teillä olot aina vain?
Tai mikä muu voisi auttaa minua? Kiitollinen kaikista neuvoista. 37v nainen.
Moikka, minä kokeilin kanssa Qlairoja viime vuoden lopulla 3kk ja heti alkuun tuli samanlaisia oloja. Gyne oli sitä mieltä että pillereiden estrogeeni ei mulle riitä ja antoi lisäksi estrogeenigeeliä, sillä sain olon vähän helpottumaan, mutta lopetin pillerit sen 3kk kokeilun jälkeen kun olo vaihteli niin paljon. Nyt oon syöny 3kk Zoely pillereitä, myös estrogeenilisällä ja olo on ollu paljon parempi ja tasaisempi. Mulla on ikää 41v. ja pillerit sain esivaihdevuosioireisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Bambi
Kiitos nopeasta vastauksestasi :) Se tässä vaan nyt ihmetyttää, että kun normaalisti naisena ihan omilla hormooneilla mulla on kaikkia pms-oireita ja vaivoja kohtuuttoman paljon ja sitten kun annetaan lisää hormoonia pillereiden muodossa, OIREET VAAN PAHENEVAT, ja vielä sanovat että vaan lisää geeliä ja voimakkaampaa tuotetta kokeiltava, niin eikö tuo olisi oltava päinvastoin että jollain konstin omaa hormoonin tuotantoa olisi yritettävä vähentää, että olo paranisi?! Nainen37v.
 
Violet
Kiitos nopeasta vastauksestasi :) Se tässä vaan nyt ihmetyttää, että kun normaalisti naisena ihan omilla hormooneilla mulla on kaikkia pms-oireita ja vaivoja kohtuuttoman paljon ja sitten kun annetaan lisää hormoonia pillereiden muodossa, OIREET VAAN PAHENEVAT, ja vielä sanovat että vaan lisää geeliä ja voimakkaampaa tuotetta kokeiltava, niin eikö tuo olisi oltava päinvastoin että jollain konstin omaa hormoonin tuotantoa olisi yritettävä vähentää, että olo paranisi?! Nainen37v.
Ihan samaa oon miettiny minäkin, mut noi pillerit kai jotenkin "lamaa" sitä omaa hormoonituotantoa ja siten estrogeeniä tarvis enemmän. Näin mulle on selitetty ja on kyllä auttanu oireisiin. Eikä noi pillerihormonit oo ihan samoja kun elimistön omat, ni sekin voi vaikuttaa. Ei mulla pillerit kaikkia oireita pois oo vieny, eli edelleen on pms-tyyppisiä oireita mut lievempinä. Ja tietty pillerit voi aiheuttaa muita oireita yksilöllisesti. Mulla on ainakin ruokahalu kasvanu ja tullu rintojen alle tommonen mamma-makkara :)
Onko sulla vuoto tullu kuitenkin? Mulla on vuoto pillereiden kanssa jääny tosi minimaaliseksi.
 
Viimeksi muokattu:
--
Ihanaa et täällä on vielä joitain kuulolla. Itse aloitan viidennen liuskan.. Ennen oli harmonet ja se teki sen, että oli kunnon vuodot ja menkkakivut. Vaihdoin Qlairaan.. Kun aloitin niin menkkoja ei tullut, seuraavan liuskan 13. päivän kohdalla alkoi menkat; niukat ja kivuliaat. Oon huomannu et kun ottaa ne tummanpunaset tabletit niin tulee menkkakipuja muistuttavia kohtauksia, vaikka menkkoja ei olisi. Seksihalut mennyt ihan kokonaan ja parisuhde kärsii siitä, mielialan vaihtelut ovat rajuja (ennen ei ollut), aika kallis hinta, rusehtavaa vuotoa aika paljon, ja ne kivut.. Enpä nyt oikeen tiedä vaihtaisinko vai en.. Onko kukaan vaihtanut Qlairaa muihin pillereihin? jos on niin mihin?
 
Bambi
Hei. Tuo on kyllä älytöntä että sexihalut häviää! Mulla ilman pillereitäkin ollu nuo halut ihan nollassa pitkään ja huomaan johtuvan täysin hormoonitoiminnasta. Osaiskohan kukaan kertoa millä aineella hormoonit saisi taas hyrräämään? Joku kertoi että testosteroni eli mieshormooni ohjaa sexihaluja ja naisenkin vartalossa tulisi olla tätä jonkin verran. Onkohan totta ja mistä sitä sais jos kokeilis? Pliiis kertokaa kokemuksia!
 
-.-
Jäinpä tässä vaan miettimään, että olenko nuorin Qlairaa popsiva täällä? Ikää on 18 ja aivan paniikissa (raskaaksi tulemisen pelko, vaikkakin terkkari sanoi ettei pitäisi olla mitään hätää kunhan muistaa ottaa pilsut) nyt täällä lopettelen toista liuskaa. Paljaalla on kumppanin kanssa menty muutama viikko. Ja otan pillerin kyllä lähes täsmälleen samaan aikaan joka päivä. Ekat menkat oli tosi niukat ja kestivät vain n. 2 päivää. 2 ensimmäisen päivän aikana sain aivan järkyttäviä raivokohtauksia ja sen jälkeen olin vähän aikaa itkuinen. Nyt kuitenkin tuntuu, että ei mitään eroa käytökseen ennen pillereitä. Orgasmia on muutenkin vaikea saada, niin en tiedä onko tämä nyt siihen niinkään vaikuttanut.
 
--
Jäinpä tässä vaan miettimään, että olenko nuorin Qlairaa popsiva täällä? Ikää on 18 ja aivan paniikissa (raskaaksi tulemisen pelko, vaikkakin terkkari sanoi ettei pitäisi olla mitään hätää kunhan muistaa ottaa pilsut) nyt täällä lopettelen toista liuskaa. Paljaalla on kumppanin kanssa menty muutama viikko. Ja otan pillerin kyllä lähes täsmälleen samaan aikaan joka päivä. Ekat menkat oli tosi niukat ja kestivät vain n. 2 päivää. 2 ensimmäisen päivän aikana sain aivan järkyttäviä raivokohtauksia ja sen jälkeen olin vähän aikaa itkuinen. Nyt kuitenkin tuntuu, että ei mitään eroa käytökseen ennen pillereitä. Orgasmia on muutenkin vaikea saada, niin en tiedä onko tämä nyt siihen niinkään vaikuttanut.
Et oo todellakaa nuorin, itellä on mittarissa kohta 17 :D Mulla on kanssa ollut noita raivo- ja itkukohtauksia, ja on vieläkin.. Jos on huono päivä niin se näkyy ja kuuluu, mut jos ei rupee noi kohtaukset vähenemään niin pillerit vaihtoon..
 
Viimeksi muokattu:
mörrimöykky
Poikkesin sopivasti lukemaan keskustelua ja taitaa muillakin olla samanlaisia ongelmia kuin minulla... Olen käyttänyt hormonaalista raskauden ehkäisyä noin 4 vuotta paljon eri e-pillerimerkkejä kokeillen ja epäsopiviksi todenneen... Olen 20-vuotias nainen. Viimeisimmät matalampihormonisista olivat Qlairat, joita gyne suositteli vuotohäiriöihin ja tilanne vaan pahentui ja epäsäännölliset vuodot palas kipujen ja mielialavaihteluiden kera. Siirryin uudelleen entisiin eli Vreyaan. Niillä ainaki menkat pysy säännöllisinä ja ties millon kuukautiset tuli. Mut nyt lääkäri suositteli kokeilemaan Zoely-merkkisiä ja ensimmäinen liuska menossa (aloitin heti suoraan Vreya-liuskan jälkeen, jonka jälkeen 5 pv vuoto vaikka ei ois pitäny tulla) ja nyt 21. päivän kohdalla alkoi pientä tiputtelua ja 22. päivän kohdalla runsaat menkat kipuineen, vaikka luulis että lumetablettien aikaan vasta alkas. Helvetin kiva kärsii reilu viikko tätä menoa menkoista, ihan sekasin taas kaikki! + huimaus pahentunut ja verenpaine laskenu 99/75 että alkaapi toivo loppua. Vastatkaa pliis jos jollain samoja kokemuksia!! :))
 
Zoely-pilleristi minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja mörrimöykky;11225833:
Poikkesin sopivasti lukemaan keskustelua ja taitaa muillakin olla samanlaisia ongelmia kuin minulla... Olen käyttänyt hormonaalista raskauden ehkäisyä noin 4 vuotta paljon eri e-pillerimerkkejä kokeillen ja epäsopiviksi todenneen... Olen 20-vuotias nainen. Viimeisimmät matalampihormonisista olivat Qlairat, joita gyne suositteli vuotohäiriöihin ja tilanne vaan pahentui ja epäsäännölliset vuodot palas kipujen ja mielialavaihteluiden kera. Siirryin uudelleen entisiin eli Vreyaan. Niillä ainaki menkat pysy säännöllisinä ja ties millon kuukautiset tuli. Mut nyt lääkäri suositteli kokeilemaan Zoely-merkkisiä ja ensimmäinen liuska menossa (aloitin heti suoraan Vreya-liuskan jälkeen, jonka jälkeen 5 pv vuoto vaikka ei ois pitäny tulla) ja nyt 21. päivän kohdalla alkoi pientä tiputtelua ja 22. päivän kohdalla runsaat menkat kipuineen, vaikka luulis että lumetablettien aikaan vasta alkas. Helvetin kiva kärsii reilu viikko tätä menoa menkoista, ihan sekasin taas kaikki! + huimaus pahentunut ja verenpaine laskenu 99/75 että alkaapi toivo loppua. Vastatkaa pliis jos jollain samoja kokemuksia!! :))
Moikka Mörrimöykky ;)
Zoely-pillereistä on oma ketju tossa alempana. Voisit kysellä sieltä, vois paremmin löytyä saman kokeneita.
Mukavaa kesää sinulle!
 
karohei
Itse syön nyt Qlairaa neljättä liuskaa, punaiset pillerit otettuna tällä hetkellä. Tänään alkoi ensimmäisen kerran Qlairan syömisen aikana kunnon vuoto + melkoisen kovat kivut. Vuotohäiriöitä on ollut satunnaisia. Mielialat eivät ole juurikaan heitelleet...

Vaihdoin Qlairaan Yasminen jälkeen, sillä Yasminea syödessä vuotohäiriöt olivat ihan jatkuvat.

Lääkärillä oli pari vaihtoehtoa tarjolla, sanoi Qlairan olevan tasaisempi ja luonnonmukaisempi, jos ei ole niin väliä sillä, milloin kuukautiset tulevat jne. Eli Qlairan "ominaisuus" on se, ettei kk:t tulee välttämättä aina samaan aikaan ja samalla tavalla. Itseäni se ei niin häiritse.

Oletteko ajatelleet, että jatkuvat mielialavaihtelut, kiukkuisuus, parisuhteen kärsimys, alakuloisuus ym. eivät välttämättä johdu pillereistä? Kuulostaa omituiselta.
 
Nannanormaali
Itse syön nyt Qlairaa neljättä liuskaa, punaiset pillerit otettuna tällä hetkellä. Tänään alkoi ensimmäisen kerran Qlairan syömisen aikana kunnon vuoto + melkoisen kovat kivut. Vuotohäiriöitä on ollut satunnaisia. Mielialat eivät ole juurikaan heitelleet...

Vaihdoin Qlairaan Yasminen jälkeen, sillä Yasminea syödessä vuotohäiriöt olivat ihan jatkuvat.

Lääkärillä oli pari vaihtoehtoa tarjolla, sanoi Qlairan olevan tasaisempi ja luonnonmukaisempi, jos ei ole niin väliä sillä, milloin kuukautiset tulevat jne. Eli Qlairan "ominaisuus" on se, ettei kk:t tulee välttämättä aina samaan aikaan ja samalla tavalla. Itseäni se ei niin häiritse.

Oletteko ajatelleet, että jatkuvat mielialavaihtelut, kiukkuisuus, parisuhteen kärsimys, alakuloisuus ym. eivät välttämättä johdu pillereistä? Kuulostaa omituiselta.
Kyllä on ajateltu. Kun hormonit, keinotekoiset + omat, loppuivat vaihdevuosissa, loppui kaikenlaiset kiukut, alakulot, parisuhdeongelmat ja mielialan vaihtelut.
 
Viimeksi muokattu:
ellu.
Mä sain lääkäriltä juuri kokeiltavaksi Qlaria pillereitä vuotohäiriöihin. Lääkäri antoi 3 kk näytepakkauksen.
Olen syönyt 14 vuotta Melianea ja kuukautiset on ollut lähes koko tuon ajan säännölliset ja tosi niukat. Nyt sitten viimeisen puolen vuoden aikana on ruvellut tulemaan runsasta vuotoa ja usein. Ikää minulla on jo 37 vuotta ja tuon viimeisen puolen vuoden aikana olen pudottanut painoani reilusti (lähes 20 kiloa). Joskus lääkäri sanoi, että voisin syödä noita Melianeja 40 vuotiaaksi saakka ja sitten pitäisi vaihtaa pillereitä.

Lääkäri ei ottanut kantaa johtuuko vuotohäiriöt laihdutuksesta vai voiko kyseessä olla jo alkavia vaihdevuosiongelmia. Läkäri ei edes miettinyt muuta vaihtoehtoa kuin avihtaa pillerit. Qlarian kuulema pitäisi pienentää vuotoa... Läähäri vain sanoi, että joillakin kehon omat hormonit saattaa toimia tehokkaammin kuin ehkäisypillereiden hormonit.

En atida vielä aloittaa Qlarian syöntiä, sillä täällä oli aika rajuja sivuvaikutuksia ja paljon vuotohäiriöitä :/ En tosiaan halua lisää painoa, kun juuri olen sitä työllä ja tuskalla saanut pois, en myöskään kaipaa yhtään lisää vuotohäiriöitä enkä finnejä naamaan.

Taidan jatkaa kesän yli vielä noilla Melianeilla, jos vaikka vuotohäiriöt tasoittuisi.
 
Amy
Ellu., muistathan, että on hyvin yksilöllistä miten hormonit (kuten nämä Qlairat) toimivat. Sinuna kokeilisin kuitenkin vuotoihin Qlairaa, ainahan sen voi vaihtaa takaisin entisiin jos tuntuu ettei se sovi. Koko kesää on varmasti ikävä kärvistellä jatkuvasti suojan kanssa. Suurin osa tännekin kirjoittavista kirjoittaa vain huonoista kokemuksistaan! Itse olen syönyt Qlairaa nyt pian 3 vuotta, enkä ole havainnut muita sivuvaikutuksia kuin sen, että tyhjennysvuodot jäivät heti aloittamisesta lähtien pois kokonaan. Juuri viime viikolla kävin gynellä, ja hän oli sitä mieltä ettei vuotojen poisjäämisestä ole MITÄÄN haittaa ja tätä tapahtuu noin 15 % Qlairan käyttäjistä. Paino on laskenut n. 5 kiloa aloittamisesta, tosin harrastan aktiivisesti liikuntaa, mutta pointtina se, että minulla ei ainakaan vaikuttanut negatiivisesti painoon. Finnejä on joskus muutamia siellä täällä, mutta en laittaisi sitä Qlairan piikkiin, niitä on aina ollut ajoittain ja tulee varmasti aina olemaankin, söin pillereitä tai en. Oma mielipiteeni on, että Qlairat ovat edelleen parhaat pillerit, mitä olen käyttänyt, eikä tulisi mieleenkään laittaa niitä vaihtoon.
 
kukkuu
ite käyttäny Glairaa 2kk, mut 2 viikon välein tuntuu olevan menkat. Kummankin liuskan ekalla viikolla hirvee ruokahalu. Tuntuu et kuolen nälkään, vaikka just oisin syöny. Vaihtoon menee..
 

Yhteistyössä