Itse olen käyttänyt pillereitä vasta vajaan kuukauden. Aiemmin käytin cerazette-minipillereitä. Olen ollut haluton jo pidemmän aikaa, kuiva kuin Sahara ja mielialatkin heilahtelevat melkoista kyytiä. Päätin siis kokeilla vähän aikaa olla ilman hormonaalista ehkäisyä. Poikakaverikin oli samaa mieltä, mieluummin kortsun kanssa, kun ei seksiä ollenkaan. Noh, lopetin hormonaalisen ehkäisyn 12 vuoden jälkeen. Aluksi 2 viikkoa oli tiesminkälaista fiilistä. Ärsytti ym. Poikakaverin mukaan olin kuin perseelle ammuttu karhu. Lisäksi oli pientä vatsakipua ym. Kun kroppa vähän tasaantui, tuli wau olo. Minä oikeasti jo ajattelin seksiä ja jopa kostuin normaalisti! Aivan älytön ero, kunnes...
Kuukautiset alkoivat. Ne olivat suhteellisen normaalit, paitsi ettei vuoto loppunut ollenkaan. Pientä vuotoa tuli koko ajan. Kävin lääkärissä, tehtiin kaikki ultrat ja kaikki normaalia. Söin keltarauhashormonia yhden kuurin, minkä yleensä pitäisi lopettaa vuodot, mutta ei. Söin myös jonkin toisen lääkekuurin, joka vaikutti veren hyytymiseen. Ei vaikutusta silläkään. Välillä vuoto muuttui runsaammaksi eli ns. normaalit kuukautiset alkoivat, mutta sitten viikon jälkeen se ei loppunut ,vaan pientä vuotoa tuli koko ajan. Sitä jatkui noin 2,5 kuukautta, oikeasti.
Sitten lääkäri määräsi minulle nämä Qlaira-pillerit. Vuoto loppui ja kohta pitäisi alkaa ekat kuukautiset näillä pillereillä. En tiedä ovatko hormonit vielä sekaisin, mutta seksi ei jälleen kiinnosta. Lisäksi olen välillä ihan down, lievästi alakuloinen, vaikka olen normaalisti ylipirteä iloinen ihminen. Sitten saan kotona raivokohtauksia pikkuisistakin asioista. Toivon, että tilanne tasaantuu ja hormonit ovat vielä muutoksista väliaikaisesti sekaisin, mutta saa nähdä. Jos ei muutamassa kuukaudessa muutu, niin yritän jälleen lopettaa pillerit.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?