Kokemuksia Puustelli-keittiöstä?

• Viestiketjun aloittaja Visvilä
  • Ensimmäinen viesti
Visvilä
Lähinnä kalusteiden ja asennuksen laadusta ja tyytyväisyydestä lopputulokseen olisin kiinnostunut. Saimme kokonaistarjouksen pienehköstä kt-keittiöstämme, koneineen ja asennuksineen 12 000 - miltä kuulostaa? Työn osuus lähes 5000 euroa kuulostaa hurjalta, mutta laadusta voimmekin maksaa, joten onko jälki hyvää? Itse emme osaa emmekä halua laittaa rikkaakaan ristiin, siksi tarjous pyydettiin töineen päivineen.

Asennuksesta en tiedä
Meillä kuului meidän talopakettiin Puustelli-keittiö ja kovin on nätti ja käytännöllinen. Eikä voinut olla kalliskaan, kun koko talo oli niin halpa.

Mun
vanhemmilla on iso Puustellin keittiö, ollut jo kymmenisen vuotta. Ovat olleet todella tyytyväisiä, heillä täyspuiset ovet ja ovat edelleen kuin uudet. Eli ainakin materiaali on ollut kymmenen vuotta sitten hyvää. :D

Työporukoista en tiedä, kun vanhempani remontoivat keittiön kokonaan itse ja näin ollen siis asensivat myös kaapistot yms. aivan omin nokkineen. Mun isä on todella nipo työn jäljen suhteen, joten siinä mielessä (rahan säästön lisäksi) hyväkin, että tekivät itse.

vieras
Minä olen pariin Puustellin keittiöön törmännyt, missä asennusjälki on ollut todella kamalaa, aivan ihme virityksiä etenkin valaisimien johtojen vedoissa, enkä itse ole ollut ainoa ihmettelijä paikalla. Tämä on kyllä muualla kuin Helsingissä. Puustellin keittiöt ovat sieltä hintavammasta päästä. Riippuu varmaan paljon tekijästäkin, vaadit kunnon jälkeä, etkä suostu maksamaan koko summaa, ennenkuin jälki on hyvä. Tee se selväksi jo tilausta tehdessä.

Kannattaa kysellä tarjouksia myös muualta.

mamma
Hintaan en osaa ottaa kantaa muuten, mutta meillä makso omakotitalon kaikki kiintokalusteet (keittiö, kodinhoitohuone, vaatekaapit, vessa) saman verran, tosin asennettiin itse. Kahdella tutulla on Puustellin keittö, ja molempien asennuksessa on ollut ongelmia (tilattu asennettuna molemmat). Aikataulut on venyny, osia puuttunut jne. Lisäksi molemmissa keittiöissä on ovia jouduttu pian vaihtamaan kosteusongelmien takia. Ovet eivät ole kestäneet normaalia käyttöä. Tarjouksia kannattaa kysellä myös pienemmistä firmoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Visvilä:
Lähinnä kalusteiden ja asennuksen laadusta ja tyytyväisyydestä lopputulokseen olisin kiinnostunut. Saimme kokonaistarjouksen pienehköstä kt-keittiöstämme, koneineen ja asennuksineen 12 000 - miltä kuulostaa? Työn osuus lähes 5000 euroa kuulostaa hurjalta, mutta laadusta voimmekin maksaa, joten onko jälki hyvää? Itse emme osaa emmekä halua laittaa rikkaakaan ristiin, siksi tarjous pyydettiin töineen päivineen.
Viisi tonnia asennus?!!
Ei mitään järkeä. Jos keittiö on pienehkö, niin osaavilta asentajilta ei mene kuin päivä, korkeintaan kaksi asennukseen. On siinä päiväpalkka kohdallaan...

vieras
Ottakaa ihmeessä tarjoukset muiltakin. Puustelli on onnistunut luomaan jotenkin "ylivoimaisen" laatumielikuvan itsestää, mutta on paljon muitakin vastaavaa laatua toimittavia, esim. Topi-keittiöt, Keittiömaailma, Nixi-keittiöt jne. Kalliille kuullostaa saamanne tarjous.

Unelma-anelma
Meillä on Puustellin keittiö ja säästään jotta saan uuden keittiön. Meillä puustellin ovet ovat vääntyneet huonon laadun vuoksi ja pintoja ei saa enää kahvojen kohdalta puhtaaksi. Ovilehdistä ripsuu pinnoite irti. Todella epäsiistin ja pultsarimaisen näköinen yleisilme ja keittiö on vain kuutisen vuotta vanha.

Naapis
Meillä myös Puustelli-keittiö, tyytyväisiä ollaan oltu. Monet asiat joita silloi 8-v. sitten ei ollut vielä saatavilla (mm.äänettömät laatikostot jne.) ovat nyt arkipäivää.
Asennuksen hinta kuulostaa kovalta, kuuluuko siihen esim. sähkö- tai viemäritöitä?
Jos asennuksesta on valmis maksamaan, voi mielestäni edellyttää laatua.

Ninni
Meille tulee todella iso keittiö ja ollaan pyydetty tarjouksia monesta paikasta. Puustellin malli ja tapa esittää asiat miellyttää eniten. Meidän keittiön kalusteiden (kaapit, laatikot ja tasot) hinnaksi tulisi reilu 12 000?. Mutta huoma, keittiö on suuri. Asennus ei vie montaa satasta.

ukolla on vähän "sisäpiiritietoa" ja naureskeli tossa että hirveän hinnan ne on vetäisseet pieneen kerrostalokeittiöön.

pyytäkää tarjous muualtakin, sillä Puustellin kamat on samaa tavaraa kuin muissakin keittiöfirmoissa. Mainoskoneisto on vissiin vähän suurempaa kaliiberia, jolla on sitten saatu tämä "laadukkuus"-käsitys ihmisten mieliin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
ukolla on vähän "sisäpiiritietoa" ja naureskeli tossa että hirveän hinnan ne on vetäisseet pieneen kerrostalokeittiöön.

pyytäkää tarjous muualtakin, sillä Puustellin kamat on samaa tavaraa kuin muissakin keittiöfirmoissa. Mainoskoneisto on vissiin vähän suurempaa kaliiberia, jolla on sitten saatu tämä "laadukkuus"-käsitys ihmisten mieliin.
sama ollaan huomattu, tyhmää on maksaa puustellista. täysin samaa tavaraa

vieras
Huonoja kokemuksia. Kalusteiden pinnat hilselevät.
Ei tarkoitettu ollenkaan keittiöihin jos ei siedä kosteutta, hilseilee vaikka ei olis vettä nähnytkään. Ovet käsitelty uudelleen Puustellilla ei apua.

Puustellista myös
Meillä on Puustellin keittö. Ensinnäkin toimitus viivästyi, keittiön asennus ei menny ihan nappiin ja huono palvelu! Lisäksi meillä liukuovelliset Puustellin kautta tilatut vaatekaapit ja niissäkin liukuovet asennettu väärin. Reklamaation teimme, mutta emme saaneet korvauksia eikä kukaan edes tullut korjaamaan virheitä!

voihan...
Puustelli keittiö tilattu Turusta viime vuonna. Ei kyllä vastannut laatu meidän odotuksia. Rungot täynnä liimatahroja ja kolhujakin oli, joita paikattu liimapurkki kädessä. Asennuksessa paljon virheitä, joiden selvittäminen vieläkin kesken. Asiakaspalvelu oli todella huonoa sen jälkeen kun rahat oli saatu. Saa nähdä jatkuuko homma vielä kuluttajavalituslautakunnan kautta. Harmittaa niin vietävästi kun ajatteli ostavansa laatua ja asennuksenkin otti vielä varmuudeksi Puustellista... taisi olla suuri illuusio kupla :( Minua ei niin hinta haitannut enkä alennusta kaipaa, mutta olisin halunnut HYVÄN keittiön - saa nähdä toteutuuko, ei ainakaan kaikilta osin :(

make ( kalusteasentaja )
kuulin tuossa päivä tai pari sitten radiossa että joku kalusteliike markkinoi näin että kalusteet halvalla ja osa siitä hinnasta siirretään "asennushintaan" että asiakas saa suuremmasta summasta kotitalousvähennyksen koska ei voi vähentää kuin työn hinnan .
mielestäni tuon kokoisen kettiön asennus on 1000-1700 ? en voi tarkempaa sanoa kun pitäisi nähdä kuvat ;)

Visvilä
Heiii... Mun vanha ketju täällä. :) Kiitos kommenteista!

Lopulta päädyimme Ikean keittiöön (!), koska samalla rahalla saimme keittiöömme enemmän extrahienouksia + integroidut kodinkoneet, joihin olemme hyvin tyytyväisiä. Ovimallikin oli Puustellin kanssa lähes identtinen. Asennuksesta maksoimme alle puolet tuosta Puustellin tarjouksesta, joten siinäkin säästimme. Tottakai tiedostamme, että Ikea-keittiö ei ole imagoltaan vastaava kuin Puustellin, mutta olemme silti päätökseemme tyytyväisiä. :)

Visvilä
Alkuperäinen kirjoittaja Visvilä:
Heiii... Mun vanha ketju täällä. :) Kiitos kommenteista!

Lopulta päädyimme Ikean keittiöön (!), koska samalla rahalla saimme keittiöömme enemmän extrahienouksia + integroidut kodinkoneet, joihin olemme hyvin tyytyväisiä. Ovimallikin oli Puustellin kanssa lähes identtinen. Asennuksesta maksoimme alle puolet tuosta Puustellin tarjouksesta, joten siinäkin säästimme. Tottakai tiedostamme, että Ikea-keittiö ei ole imagoltaan vastaava kuin Puustellin, mutta olemme silti päätökseemme tyytyväisiä. :)
Asennuksesta vielä, että siihen kuului siis pelkän kalusteasennuksen lisäksi siis myös kaikki maalaus-, putki-, sähkö- ja laatoitustyöt.

Liila
Kiva kuulla lopputuloksesta. Minäkin olen ajatellut hankkivani seuraavan keittiön Ikeasta. Kaverilla pelkästään hyviä kokemuksia jo kahdesta sieltä hankitusta keittiöstä. Puustellin hinnoissa on ilmaa paljon.

Yhteistyössä