Kokemuksia puhelinmyynti yms. työstä (esim. finalistit, nordvoice jne)

  • Viestiketjun aloittaja haluantöihin!!!
  • Ensimmäinen viesti
haluantöihin!!!
Kertokaahan! Mitä teit, mitä sait, kuinka kauan teit, teetkö vieläkin, kannattiko? Kaikenlaiset kokemukset, niin positiiviset kuin negatiiviset tervetuloa!
 
"Sonja"
Pari kk tein, tienasin varmaan alle 100e. Oli normi tuntipalkka jos sai myytyö tietyn määrän plus provisio. Tein koulun ohella ehkä kahta iltapäivää viikossa, eli alle 10h/vko. Pari lehteä sain myytyä. Ei sovi kyllä monelle. Todellakaan. Voi sitä tietty kokeilla.
 
entinen puhelinmyyjä
Itse tein koko viimekesän puhelinmyyntiä. Ensiksi kaksi viikkoa lehtimyyjänä ja neljä sitten neljä kuukautta myin sähkösopimuksia. Lehtien myyminen tuntui aika hirveältä kaks tai kolme lehteä sain parhaimpina päivinä myytyä. Tuntui itsestä liian tuputtamiselta.
Mutta sähkösopimusten myyminen oli oikeasti ihan mukavaa.. Ihmiset ovat kiinnostuneita esullisemmasta sähköstä ja kun tunnettu firma kenellä oli töissä niin oli oikein antoisaa..
Peruspalkka lehti talossa oli 600e/kk ja toisessa 1500e/kk plus provisiot molemmissa.
Kannatan jos olet sanavalmis persoona, jos hyvin pärjää niin voi tienata alalla ihan hyvin :)
 
vierailija
Tänä vuonna pääsin sinne kyseiselle firmalle kesäsätöihin, Ja lopetin työsuhteeni kesken kaiken, Koska he eivät maksaneetkaan minulle palkkaa minkä lupasivat haastattelussa ja työpaikkailmoituksessa. Aluksi luvattiin maksaa kiinteä 7e/h+mahdollinen provisio, mutta se olikin niin, että palkka määräytyy täysin luurissa ollun ajan ja kaupan määrän mukaan eli pahimmillaan palkkaa ei kertyisi lainkaan, kun provision saanti ehtona oli se, että saa vähintään 50 kauppaa kuukaudessa tehtyä. Kun ensinnäkin jo alusta lähtien minulla oli sen sijaan vaihtoehtona oli kesäopiskelut. Ja vielä paikan esimies väitti minun laiminlyövän työtehtäväni kun en myynyt hänen mielestä tarpeeksi(eli vähintään 1-2kauppaa per tunti), kun kukaan ei päivän aikana myynyt tarpeeksi niin hän keskeytti vuoron ja jätti loppuajanpalkan maksamatta.
 
vierailija
Tänä vuonna pääsin sinne kyseiselle firmalle kesäsätöihin, Ja lopetin työsuhteeni kesken kaiken, Koska he eivät maksaneetkaan minulle palkkaa minkä lupasivat haastattelussa ja työpaikkailmoituksessa. Aluksi luvattiin maksaa kiinteä 7e/h+mahdollinen provisio, mutta se olikin niin, että palkka määräytyy täysin luurissa ollun ajan ja kaupan määrän mukaan eli pahimmillaan palkkaa ei kertyisi lainkaan, kun provision saanti ehtona oli se, että saa vähintään 50 kauppaa kuukaudessa tehtyä. Kun ensinnäkin jo alusta lähtien minulla oli sen sijaan vaihtoehtona oli kesäopiskelut. Ja vielä paikan esimies väitti minun laiminlyövän työtehtäväni kun en myynyt hänen mielestä tarpeeksi(eli vähintään 1-2kauppaa per tunti), kun kukaan ei päivän aikana myynyt tarpeeksi niin hän keskeytti vuoron ja jätti loppuajanpalkan maksamatta.
 
vierailija
Hei! Olin itsekin puhelinmyyjänä,lopetin työt kesken,koska se ei vain sopinut minulle ja minulla oli töihin matkaa 100km edes takaisin.olin töissä noin alle kolme viikkoa ja palkkaa sain vain 21e! Mitä helevettiä? Sain kahtena päivänä myytyä yhteensä 20 lehteä,joka päivä ainakin 5 lehteä, mitä vittua oikeesti toi palkka! Mulla meni pensoihin melkeen 150e ja palkkaa sain vaan 21e.. Ei kannata edes harkita menevänsä puhelinnyyjäksi !!
 

Yhteistyössä