Kokemuksia pinoon Jadelle ehkäisykapselista ja Mirena hormonikierukasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hedelmällinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jadelle laitettu helmikuussa 2012 tai okeastaan kaksi kpl kun painan yli 60kg.

aluksi oli tiputteluvuotoa epäsäännöllisesti kuukauden. sitten ei mitään kuukauteen. sitten menkat ja sitten meni melkein 2kk ei mitään siis ei menkkoja ja nyt kaksi viikkoa vuotoa josta osaksi vaan tiputtelua. vähän aikaan vasta ollut mutta kaksi jakoiset fiilikset. asennus sisällään ok mutta tuntuu ettei tiedä milloin vuota milloin ei. ehkä tämä ajan kanssa tasaantuu.

mietin kanssa kierukkaa tai kapselia mutta päädyin tähän kun ei halua toosaani mitään ihmeellistä värkkiä. kerrankin kävin gynekologilla housut jalassa kun kapseli laitettiin :) ei ole pelkoa että tulis ulos.

varmaan ajan kanssa vuodot rauhoittuu ja tasaantuu. ainut mitä nyt mietin, mulla ei ole mitään keinoa siirtää menkkoja kun lähdemme reissuun jos siis sattuisi menkat reissun aikana tulemaan.... rengas tai pillerit olis siinä hyvä.

Mirena asennettiin viime vuoden marraskuussa. Alkuun melkein jatkuvaa tiputtelua oli 3 kk putkeen. Ja ihan menkatkin tulivat säännöllisesti. 3 kk:n jälkeen alkoi tiputtelu vähetä ja oikeastaan aika pian loppuikin. Edelliset menkat tulivat huhtikuun alussa ja nekin hyvin niukat. Kun jaksoin tuon alun hermoja rassaavan tiputtelun, niin nyt olen todella tyytyväinen. Mitään sivuoireita ei ole.

Ennen Mirenaa menkat oliva todella runsaat ja synnytysten jälkeen ne tihentyivät. Ihanaa kun nyt niistäkin riesoista on päästy.

Mulle laitettiin kapseli, kun en myöskään halua mitään kapistusta sisääni. Laittaminen tapahtui tk:ssa paikallispuudutuksessa, ja lopuksi yksi tikki haavan päälle. Toimitus oli kivuton ja vaivaton. Hinta oli kapseleille n. 180e. Tämän ehkäisymenetelmän pitäisi kestää seuraavat viisi vuotta. Vuotoa ei ole juurikaan ollut. Muitakaan oireita ei toistaiseksi ole ilmennyt. Joten, jos tällä tavalla jatkuu, olen enemmän kuin tyytyväinen.

Yhteistyössä