Kokemuksia Phil&Teds Sport -rattaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sportit

-Ei juurikaan säilytystilaa jos 2 kyydissä
-Kovilla pakkasilla ei saa lasta hyvin suojaan
-Sadesuojan kuljetus sadekeliä varten vaikeaa tilanpuutteen takia
-kuomu ei tule kauhea eteen
-vaikea pitää hoitolaukkua aisassa

+ ihanan ketterät ja pienet sisarusvaunut
+ helppo liikkua, ei tarvitse ottaa stressiä mahtumisesta
+ mahtuvat bussiin
+ kevyet työntää
+ on saatavilla lisävarusteina sivulaukut

Meillä vibet, kyydissä nyt 3v, 15kg ja 1v, 13kg, ja silti on kohtuu kevyet työntää. Kuomun saa niin yläs että sinne mahtuu vaikka kuinka pitkä lapsi alle, vaikka sisaristuin on kiinni päällä, vuoden vanha mahtuu vielä nukkumaan vaikka sisko kököttää päällä, meillä mahtuu koriin paitsi vuoden vanhan jalat myös vaihtovaatteet ja kaikki lelut mitä puistoon raijataan, ostokset sen sijaan ei mahdu. Pyörä on puhjennut vuoden aikana 2 kertaa, täällä on usein lasinsiruja tiellä, paikkaamisella ollaan kyllä selvitty. Mahtuu kasattuna meidän pikku pikku pösön perään (206). Sadesuoja meillä kulkee kätevästi korin pohjalla littanana, kuns e on taiteltu oikein. Olen juossut useammankin kerran näitten kanssa, hyvin pelittää.

Etupyörä on aika hankala, jää usen jumittamaan kun on hieman huonossa kulmassa, joten varmasti uusi Dash vai mikä se olikaan on parempi. Kuomua ei saa niin eteen että se suojaisi auringolta kunnolla. Takapenkille ostettu aurinkosuoja ei enään vuoden vanhalla toimi kun pää osuu siihen.

Sport-nimestä huolimatta niitä kärryjä ei ole tehty juoksemista varten, juoksuharrastukseen kannattaa hommata ihan siihen tarkoitukseen olevat rattaat.

Minä pystyn aivan hyvin työntämään sporteja, silloinkin kun sisaristuin on paikoillaan. Mieheni on 190cm pitkä ja hänellä vähän saattaa tökätä jalat siihen sisaristuimeen.

Nukuttamiseen huonot rattaat silloin kun molemmat lapset ovat kyydissä, mutta muuten oikein toimivat ainakin meillä. Menevät pieneen tilaan kokoontaitettuna, jopa pienempään kuin perinteiset yhdistelmät.

Miinuksena pieni kantokoppa, jota ei vauva-aikan kovin kauaa ehditty käyttää. Myös sadehuppu ainakin vanhemmissa malleissa on turhan epäkäytännöllinen. Se myös miinusta, että sisaristuimen olessa käytössä, tavaratilaa on todella vähän ja hoitolaukkuakaan ei oikein saa mihinkään roikkumaan. Meillä ei ollut niitä sporteihin myytäviä pikkulaukkuja käytössä, vaan mentiin sitten ihan selkärepun kanssa.

Mitä eroa on Sportilla, Vibella ja Explorerilla, ja mitkä nämä Dashit ovat mistä olen erinäisistä keskusteluista lukenut mutta en missään nähnyt myynnissä?

[QUOTE="nellikka";23310481]Sport-nimestä huolimatta niitä kärryjä ei ole tehty juoksemista varten, juoksuharrastukseen kannattaa hommata ihan siihen tarkoitukseen olevat rattaat.

Minä pystyn aivan hyvin työntämään sporteja, silloinkin kun sisaristuin on paikoillaan. Mieheni on 190cm pitkä ja hänellä vähän saattaa tökätä jalat siihen sisaristuimeen.

Nukuttamiseen huonot rattaat silloin kun molemmat lapset ovat kyydissä, mutta muuten oikein toimivat ainakin meillä. Menevät pieneen tilaan kokoontaitettuna, jopa pienempään kuin perinteiset yhdistelmät.

Miinuksena pieni kantokoppa, jota ei vauva-aikan kovin kauaa ehditty käyttää. Myös sadehuppu ainakin vanhemmissa malleissa on turhan epäkäytännöllinen. Se myös miinusta, että sisaristuimen olessa käytössä, tavaratilaa on todella vähän ja hoitolaukkuakaan ei oikein saa mihinkään roikkumaan. Meillä ei ollut niitä sporteihin myytäviä pikkulaukkuja käytössä, vaan mentiin sitten ihan selkärepun kanssa.[/QUOTE]

Ensisijaisesti eivät tosiaan juoksurattaiksi olekaan tulossa, lähinnä ajattelin että onnistuuko niiden kanssa ollenkaan, viime kesänä kun mentiin jokusen kerran vierekkäin istuttavien tuplien kanssa joissa ihan erilaiset renkaat, voisin kuvitella noiden ilmakumipyörien rullaavan vähän paremmin. Lähinnä ajattelin juoksun kannalta juuri tota "askeltilavuutta" :D Siis onko ollenkaan tilaa ottaa pidempää askelta kun se alempi istuin näyttää tulevan aika pitkälle taakse.

mä pystyn kyllä meidän vibjen kanssa ottamaan juoksuaskelia, sporteissa näyttää olevan ihan saman verran tilaa. Ja se ei sitten ollutkaan dash missä on kaksi pyörää edessä, se mikälie uusi viben ja hammerheadin risteytys.

sportissa ei sitä kuomua vissiin saa yhtä ylös kun vibeissä, eikä niitä saa kasaan niin että sisaristuin on alhaalla kiinni. Samoin pyörät on hepposemmat. Explorerissa on selkänoja parempi kuin vibessä, ja takapenkilläkin on aurinkosuoja, kuinka kauan lapsi sen alle sitten mahtuu on eri asia. Ja ne uudet mitkälie olisi sitten se paranneltu ja kevyempi versio vibeistä, mä en vaan nyt jostain syystä löydä niitä mistään...

[QUOTE="puddighinu";23310448] Sadesuoja meillä kulkee kätevästi korin pohjalla littanana, kuns e on taiteltu oikein. Olen juossut useammankin kerran näitten kanssa, hyvin pelittää.
.[/QUOTE]

kertokaa nyt sitten miten tuon sadesuojan saa taiteltua oikein. voi prkl. mies sen kerran sai taiteltua niin että meni fiksusti siihen säilytyspusssiin missä se tuliki mutta nyt ei vaan enää keksitä miten sen sinne saa mahtumaan

Yhteistyössä