Kokemuksia ovulaatiotesteistä

  • Viestiketjun aloittaja Ovulaation metsästäjä
  • Ensimmäinen viesti
Ovulaation metsästäjä
Haluaisin kuulla teidän kokemuksianne ovulaatiotesteistä. Olen ymmärtänyt, että Clearbluen testit olisivat luotettavimpia ja selkeimpiä, varsinkin testi, johon tulee hymynaama. Kumpaa testiä suosittelisitte; aivan perus hymynaamallista vai kahden hormonin testiä? Perustestissä näkyy vain kaksi hedelmällisintä päivää, kahden hormonin testillä neljä päivää. Itsellä olisi lapsettomuushoidot tiedossa, alussa mentäisiin inseminaatiolla. Kumpaa testiä suosittelisitte?
 
Minäkin susoittelisin sitä pelkkää hymynaamaa, on selkeämpi. Se kahden hormonin testi näyttää monella viikonkin korkeaa hedelmällisyyttä. Sitä paitsi jos sun kierto on ollenkaan säännöllinen, edes muutaman päivän tarkkuudella, osaat itse paremmin arvioida kalenterista ne kierron kymmenen päivää joihin ovis osuu. Jos taas on tosi epäsäännöllinen kierto, suosittelisin säästösyistä ensin testaamaan liuskatesteillä kunnes viiva alkaa vahvistua, ja vasta sitten aloittamaan hymynaamatesteillä. Näin mulle aikoinaan lapsettomuusklinikalta ohjeistettiin.
 

Yhteistyössä