kokemuksia neuvoloiden toiminnasta?

Meillä ainakin oli odotuspuolella kouluterveydenhoitaja, jolla ei ollut minkäänmoista hallintaa odotukseen kokonaisuutena. Kyllä sieltä välillä sellaisia sammakoita tuli että jouduin tarkistamaan sisareltani, jolla on neljä lasta monen monituisen kerran.

Lapsineuvolapuolella ei ole valittamista. Meidän tätion hommansa osaava eikä hysteerinen, niinkuin monessa paikassa tuntuu olevan juttujen perusteella, mitä täälläkin kerrottu. Ainut hunopuoli on että viimeksi oli 10 kk neuvola ja seuraava vasta vuotisneuvola. Kai rahat tiukilla vähän joka paikassa.
 
Meillä täti hoitaa äidit, lapset ja koululaiset joten hajontaa on eikä homma tunnu oikein pysyvän hanskassa.
Kysyy, muttei kuuntele vastausta ja kysyy samaa asiaa kohta uudelleen. Kysymyksiin vastaa ylimalkaisesti tai rutiininomaisesti. Tärkeintä ovat luvut ja käyrät.
Toivottavasti tulee toisentyyppinen tilalle, kun nykyinen jää eläkkeelle.
 
Pastilli
Meillä on sellainen herttainen tätsy, joka huokailee vain.Niin, joo....tota tyyliä. Kyllä osaa hommansa, mutta kun kysymyksiin vastailee että kyllä se siitä. Luulen että osaksi tämä johtuu siitä että tämä lapsi on 3, ja neuvolatätsy ajattelee että kyllähän toi vanha konkari noi asiat osaa. Mutta kun tämän nuoremman ja kesimmäisen ikäerokin on 16 v, että kyllä tässä on unohtunut asiat ja tällä iällä olen varmaan varovaisempi asioiden kanssa. En tiiä, mutta toivoisin hiukka enemmän tukea joihinkin asioihin.
 
vierailija
Meillä täti hoitaa äidit, lapset ja koululaiset joten hajontaa on eikä homma tunnu oikein pysyvän hanskassa.
Kysyy, muttei kuuntele vastausta ja kysyy samaa asiaa kohta uudelleen. Kysymyksiin vastaa ylimalkaisesti tai rutiininomaisesti. Tärkeintä ovat luvut ja käyrät.
Toivottavasti tulee toisentyyppinen tilalle, kun nykyinen jää eläkkeelle.
Huh huh
 
vierailija
Mulla on vaan hyviä kokemuksia. Huolet otetaan todesta ja apua oon saanut minkä tarvinnu. Mutta toisaalta ei takerruta mihinkään turhiin hommiin kiinni. Kuunnellaan vanhempia. Meillä sama työntekijä jatkaa äitiys- ja lapsen neuvolaan. Ylimääräistä lääkäri käyntiä en oo koskaan tarvinnu, mutta 1,5 v neuvola kyllä siirty melkein kolme kuukautta, koska lääkärille ei ollut aikoja ja oltiin kipeinä kaikki alkuperäisen neuvolan aikaan.
 

Yhteistyössä