Kokemuksia Movicol Juniorista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ailakki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ailakki

Vieras
Meidän ummetuksesta kärsivälle tytölle (7 kk) lääkäri määräsi Movicol Junioria 0,5-1 pussin päivässä. Nyt on muutama päivä ja yksi kakka kuuria takana päin.

Miten muilla pienillä vauvoilla ko. lääke on toiminut? Onko kenelläkään kokemuksia?

Meillä on lähete erikoislääkärille, joka sitten pohtii tarkemmin mikä olisi paras ratkaisu meidän pienen ongelmaan. Onhan tuo lääke isommille lapsille tarkoitettu, mutta jatkuva Microlaxin käyttökään ei ole hyvä juttu.

Meillä käytössä Movicol, Laxoberon ja Duphalac- kaikki yhtäaikaa ja siltikin tarvitaan Microlaxia, ei ole saatu annosta kohdalleen.

Meillä tod.näk. allergia taustalla ja refluksi ja astma on, ilmeisesti tuo happosalpaajalääkitys tekee tuon ummetuksen. Alkoi 1-vuotiaana (nyt tyttö 1,5-v.)

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Meillä käytössä Movicol, Laxoberon ja Duphalac- kaikki yhtäaikaa ja siltikin tarvitaan Microlaxia, ei ole saatu annosta kohdalleen.

Meillä tod.näk. allergia taustalla ja refluksi ja astma on, ilmeisesti tuo happosalpaajalääkitys tekee tuon ummetuksen. Alkoi 1-vuotiaana (nyt tyttö 1,5-v.)

Millainen annostus movicolia teillä on ja kuinka kauan uskallat antaa tytön olla kakkaamatta?

Meillä on minun mielestäni ongelmana vain pelkopinnaaminen, mutta tiedä sitten näin pienestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ailakki:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

Millainen annostus movicolia teillä on ja kuinka kauan uskallat antaa tytön olla kakkaamatta?

Meillä on minun mielestäni ongelmana vain pelkopinnaaminen, mutta tiedä sitten näin pienestä.

Meilläkin on ihan tuota pelkopinnaamista osittain, kun kakka on tulossa, oikein taistelee vastaan. :| Movicolia 1 pss päivässä, Laxoa 12 tippaa ja Duphalacia 15 ml, ollaan koitettu erilaisilla kombinaatioilla ja jos annosta nostaa, menee täysin ripulille. Kun vähentää tai muuttaa menee taas umpeen.

N. 4 pvän jälkeen laitan Microlaxin, siinä välissä saattaa tulla tuskapapanoita.

Meillä hoidettiin ummetusta Movicol juniorilla viime talvena kun pojalla oli anemia ja sai siihen rautalääkettä ja oltiin tosi tyytyväisiä päästiin samalla yli 4vuoden kroonisesta ummetuksesta kun pelkäsi kakalla käyntiä.

Minä olen uskaltanut antaa olla vain 2-3 päivää. Viimeksi tyttö oli mennyt niin pahasti umpeen, että vasta toinen Microlax laukaisi tilanteen. Olin jo aivan kauhuissani.

Onko tuo Laxoberon myös reseptilääke?

Levolaccia (12 ml) ja luumua yms. syötiin meillä ennen tuota Movicolia ja ne aivät auttaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Ailakki:
Minä olen uskaltanut antaa olla vain 2-3 päivää. Viimeksi tyttö oli mennyt niin pahasti umpeen, että vasta toinen Microlax laukaisi tilanteen. Olin jo aivan kauhuissani.

Onko tuo Laxoberon myös reseptilääke?

Levolaccia (12 ml) ja luumua yms. syötiin meillä ennen tuota Movicolia ja ne aivät auttaneet.

Käytä sitä Levolacia siinä ohella, nostamatta Movicolin annosta? Joo, luumua ollaan meillä syöty luumupuutolkulla, mehuna, tuoreena ja soseena, ei apua. Mallasuute toimi joskus vauvana, mutta tilanne ei ollut todellakaan näin paha.

Meille lääkäri sanoi, että viikonkin kakkaamattomuus on ok, jos lasta se ei haittaa, mutta mun mielestä viikon kakat suolessa on jo tosi paha, varsinkin kun siihen tulee se kuiva tulppa, jota ei saa millään ulos.

Meilläkin joskus on tarvittu 2 Microlaxia.

Laxoberon ei ole reseptillä (tai saa senkin reseptille, jos vakuutus) mutta lapsille vain lääkärin ohjeella. Meidän ohje 13 kiloiselle on 6 tippaa aamuin illoin.

meillä aikoinaan käytettiin metalax suppoja ummetukseen, aina sillon kun alko yli viikko menemään kakkaamisesta, parhaimmillaan oli 9 päivää. tuolla tyhjeni koko suoli, mutta ei tietenkään säännölliseen käyttöön.
nyt tyttö on alkanut kakkii normaalisti kun ei tykännyt kun supot oli väkisin laitettava. sillä kun oli se panttaamis ongelma.

Tuo ei ole yhtään niin raju kuin microlax, ja helppo laittaa. Veljen tyttö joutui myös kyseistä lääkettä käyttämään keliakian takia.

saa ilman reseptiä, mutta täällä piti apteekista se pyytää et oli laatikossa niillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tutisuu:
meillä aikoinaan käytettiin metalax suppoja ummetukseen, aina sillon kun alko yli viikko menemään kakkaamisesta, parhaimmillaan oli 9 päivää. tuolla tyhjeni koko suoli, mutta ei tietenkään säännölliseen käyttöön.
nyt tyttö on alkanut kakkii normaalisti kun ei tykännyt kun supot oli väkisin laitettava. sillä kun oli se panttaamis ongelma.

Tuo ei ole yhtään niin raju kuin microlax, ja helppo laittaa. Veljen tyttö joutui myös kyseistä lääkettä käyttämään keliakian takia.

saa ilman reseptiä, mutta täällä piti apteekista se pyytää et oli laatikossa niillä.

No meillä on Metalaxistakin kokemusta :D ja kyllä Microlax noista se turvallisin on, lääkäritkään ei pienille Metalaxia suosittele, on sen verran raju, että sillä saa koko suoliston tyhjenemään (tosin voi olla ihan hyväksikin) ja siihen suoli tottuu, toisin kuin Microlaxiin ja Duphalaciin.

no se pediatrit (en tiedä miten kirjoitetaan) on ainakin tarkoitettu pienille lapsille. ja oli se musta helpompi laittaa kuin sai pelätä ettei microlax riko limakalvoja kun sitä työntelee rimpuilevaan lapseen. ja täällä sitä lääkäri piti lempeänä vaihtoehtona. mutta jokainen varmasti löytää sen mikä käy omalle lapselle parhaiten.

Yhteistyössä