kokemuksia melatoniinistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja uneton:
eli lyhyesti virsi kaunis, onko kukaan koittanut melatoniinia sisältäviä tuotteita unettomuuden hoitoon? ja jos niin millasia kokemuksia?

Ei kokemuksia tuosta, mutta oletko itse kokeillut L-tryptofaania?

Mulla käytössä tälläkin hetkellä toistaiseksi. Ensin söin kaksi pakettia kuuriluontoisesti tilapäiseen unettonuuteen. En siis saanut nukuttua ollenkaan, oli stressiä, lapset sairasteli...yms. Auttoi oikeasti. Otin noin tunti ennen nukkumaanmenoa ja sitten nukahin. Ei todellakaan tullut pöhnää oloa aamulla. mulle sanottiin apteeksissakin, ett paljon parempi vaihotehto kuin nukahtamislääke. Nyt otan silloin tällöin, kun uni ei tule. Mulla todella paljon kausiluonteiosta unettomuutta. Kun olen stressaantunut, en nuku!

Just viikko sitten sain purkin kouraan.
Koko ikäni oon monenmoista uni- ja nukahtamislääkettä kokeillut ja silti valvonut ja unissakävellyt ja ollut ihan raato aamulla.
Melatoniini pisti hyvin nukkumaan eikä aamulla ollut väsynyt eikä paskan maku suussa vaan virkeä koko päivän. Oon ihmeekseni saanu tehtyä yhtä sun toista. Tai sit se johtuu e-epasta tuo päiväpirteys =)

Mulla on auttanut hyvin. Saa hyvin unen ja aamulla tosi pirteä olo. Nyt aion ottaa taas kuurin koska olen valvonut niin paljon vauvan kanssa etten osaa enää nukahtaa.

Joillakin kestää aika kauan että melatoniini alkaa vaikuttamaan, eli kannattaa siinä tapauksessa ottaa pitkä kuuri sitä jos ei heti auta.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Kärsin unettomuudesta. Noin tunti ennen nukkumaan menoa otan, ja sit pää tyynyyn. Uni tulee pian, ja jos heräilen, nukahdan pian uudestaan. Aamulla pirteä olo.

Niin piti vielä sanomani, että otan kuuri luonteisesti, kun unettomuus vaivaa.

Mulle auttaa Cirdadin 2 mg tabletit tosi hyvin. Käytän säännöllisesti. Sen sijaan niillä lyhytvaikutteisilla Yliopiston apteekin Melatonin -valmisteilla en nuku enkä nukahda. Circadin on pitkävaikutteinen.

Yhteistyössä