Kokemuksia Masai-kengistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ^vierailija^
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

^vierailija^

Vieras
Haulla löytyy pari vanhaa ketjua, mutta ajattelin kysellä päivitettyjä kokemuksia noista kengistä. Eli onko hyvä investointi? Kiinteyttääkö ne oikeasti pakaroita ja reisiä?

www. mbtsmyyminen.com
Tuoltahan niitä löytyisi astetta halvemmalla, ei ihan 200€ maksa enää, mutta en kutsuisi ihan halvoiksikaan. Tosin aika hoono soomi koko sivustolla, taitaa olla jotain huijausta?

Mielettömän rumiahan nuo edelleenkin on :D Mutta kuka nyt toimistolla tai lenkillä tuijottaa kenenkään kenkiä muutenkaan...

Minäkin kaipaan kokemuksia. Vai onko idea siinä, että kengäthän ei toimi, jos niitä ei käytä eli siis tulee lähdettyä useammin lenkille ja se itsessään kiinteyttää pakaroita ja reisiä?

Brandokselta löytyy lisää erilaisia, Pumalta ainakin. Lidlistä saa ihan vastaavat oliko 25 vai 40€:lla en muista. Pitää vaan odottaa jos niitä tulisi sinne uudestaan.

Ei vaikuta mihinkään. Olen käyttänyt nyt reilut puoli vuotta. Itse olen liikunnallinen, hyväkuntoinen, eikä tasapainossani ole mitään vikaa.

Saattaa olla vaikutusta sohvaperunalle, joka ei ole lainkaan liikkunut ja tasapainossa on häikkää.

Nythän noita kenkiä saa jo parilla kympilä. Anttila mainosti ja Lidlissä näkyi olevan myös kampanja. Itse ostin 55 eurolla Prismasta sandaalimalliset.

[QUOTE="Heli";24472428]Ei vaikuta mihinkään. Olen käyttänyt nyt reilut puoli vuotta. Itse olen liikunnallinen, hyväkuntoinen, eikä tasapainossani ole mitään vikaa.

Saattaa olla vaikutusta sohvaperunalle, joka ei ole lainkaan liikkunut ja tasapainossa on häikkää.

Nythän noita kenkiä saa jo parilla kympilä. Anttila mainosti ja Lidlissä näkyi olevan myös kampanja. Itse ostin 55 eurolla Prismasta sandaalimalliset.[/QUOTE]

Eli tämä todistaa mun teorian, että kengät toimii kun niitä käyttää sellaiselle, joka ei normaalisti liiku. Vissiin toimisi tavalliset lenkkaritkin yhtä paljon, jos niitä vaan käyttäis ahkerasti. ;)

Kannattaa ainakin harkita kaksi kertaa ennen kuin lähettää rahojaan www. mbtsmyyminen.com verkkokauppaan. Sivuilla oleva teksti on täysin asiantuntematonta ja käännösvirheitä valtavasti, epäilyttävintä se että "asiakaspalautteet" näyttävät olevan tyylin perusteella saman henkilön kirjoittamia ja kukaan kotimaisella sukunimelläkään varustettu kommentoija ei osaa Suomen kieltä. Lainaus sivuilta: "MBT Psykologinen Jalkineet Store! Pyrimme tekemään kehon terveitä!" ja "Astu Vahvempi elin! MBT Älä Apua!".

Itse kengät ovat kyllä maineensa veroiset, siis ne aidot MBT kengät.

Onkohan nuo halvemmat vaan yhtään samanlaisia kun noi kalliimmat

http://www.joya.fi/joya/sohlen-konzept.html

Brandoksen sivuilta en löytänyt tietoa pohjan rakenteesta, onkohan se vain pyöreä kumipohja. Noissa Joya -kengissä siellä kulkee ilma pohjassa.

Itse olen etsinyt mahdollisimman pehmeitä kenkiä nivelvaivojen vuoksi, onko noi halvemmat mitä teillä on niin pehmeitä kävellä?

No juu, ei tuolta kaupasta uskalla alkaa tilaamaan.
Löysin sellasen mestan kuin spartoo.fi joka vaikuttaisi vähän laadukkaammalta. Sieltä löytyisi alennusmyynnissä juuri minun kokoa olevat shape-ups metabolizet, 75€. On tosin beiget, pirun rumat. Mutta onhan ne vain kengät.

Ääh, kai ne on pakko tilata, ei sitä saa mielenrauhaa muuten :D

Fysioterapeutti kertoi kaverinsa ostaneen Lidlistä ja he olivat mittailleet ja todenneet samanlaisiksi. Mainostetaan että parantaisi ryhtiä ja muistan jonkun kertoneen että seisoi omasta mielestäänkin paremmin kuin ennen. Se että ne kehittäisivät lihaksia, enpä tiedä.. Itselleni fyssari suositteli yliliikkuvan nilkan takia, kantapää osuu maahan eri asennossa kuin normaaleilla lenkkareilla.

Hui, nyt on tilattu popot jostain Ranskasta kotiinkuljetuksena! :D 75€ ei ehkä ookkaan niin paha summa. Toivottavasti vain valitsin oikean koon :)

Terveyskirjaston sivuilta löytyy pieni tietopaketti noista kengistä, ja siinä lukee näin:

MBT™-kenkien käytön vaikutuksia kehoon ja liikkumiseen. Kenkien käyttö aktivoi koko kehon lihaksistoa, erityisesti käyttö vaikuttaa taulukossa mainittuihin lihasryhmiin.
Aktivoituvat lihakset:
Selkä- ja vatsa
Pakarat
Reiden takaosa
Pohkeet
Vaikutus pystyasentoon ja kävelyyn:
Pystyasento ja kävely paranevat.
Lonkka- ja polviniveleen kohdistuva rasitus vähenee.

Noh, kuten jostain luin, niin varmasti yli 60% koko masai-kenkien mainonnasta on pelkkää huuhaata, mutta ehkä ne loput on ihan totta? Sen näkee sitte viikon parin päästä :)

[QUOTE="vieras";24472890]Huoh ja seuraavaks taas keksitään jotain, kenties millä sitä älyä kasvattaa ja mammat ostaa ja kauppa käy[/QUOTE]

Jos niillä kengillä on mahdollista kävellä reippaasti ilman säärikipuja niin olen valmis kokeilemaan, ei se ole iso summa siitä että edes saattaa olla mahdollista lenkkeillä.

Yhteistyössä