kokemuksia maitohappobakteereista (gynolact tai vatsaava)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhtiäiti76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

huhtiäiti76

Jäsen
18.08.2006
42
0
6
Olen kärsinyt sitkeästä hiivasta nyt raskausaikana ja päätin kokeilla hiivakuurin jälkeen (suun kautta nautittavien lisäksi) emättimeen laitettavia maitohappobakteereita (gynolact, joita mainostetaan äitiyskortissa)! Onko muilla kokemuksia, että näiden käyttö lisäisi valkovuotoa / onko ollut hyötyä? Etenkin yöllä huomasin tämän todella runsaan valkovuodon, vaikka itse kapseleita mainostetaan "ei valu eikä tahraa..." tarkoitus olisi käyttää kolmena iltana tasapainottamaan, (mutta toisaalta valkovuoto on kyllä muutenkin aivan tarpeeksi runsasta)!
Kiitos vastauksista :)

mä taas en saanut femiflorista mitään apua ;) eli oli täysin turha ostos :D Oon käyttänyt Karpalactia myös raskauden aikana, se autto, tai sitten ennen raskautta sain tulehduskierteen poikki käyttämällä pari kuuria Lactalia - joka siis tasapainotti emättimen normaaliksi. Mulla kyllä ei ollut selkeä hiiva eikä mikään, vaan epämääräsiä oireita...

Gynolactia oon aikaisemmin käyttänyt hiivan jälkeen ja toiminut tosi hyvin :) En kyllä muista, että ois lisänny vuotoa, tais se vähän kyllä tahrata ja valua.

Tsemppiä vaivojen kanssa :hug:

Jospa se onkin emätintulehdusta? Se on todella normaalia ilman raskauttakin ja raskaus jotenkin lisää sitä mahdollisuutta. Mulla just hoidettiin pois sellainen. Siinä valkovuoto on sellaista hieman maitomaista, saattaa haiskahtaa ja on runsaampaakin. Voi aiheuttaa lisää supistelua kuten mulla, emättimessä voi olla sellainen ärsyttävä hiivainen olo ja limakalvotkin ilkeässä kunnossa. Onko se katsottu ettei ole ihan vaan sitä?

miuski: mä epäilin raskauden alussa, että ois emätintulehdus, niin arvaa mitä lääkäri sano: ei raskauden aikana sellasia tule, "raskaushormonit suojelee" :O otti sitten vaan virtsanäytteen eikä muita, pah. no ei se sitä ollutkaan, vaan pelkästään kutisevat ja kipeät limakalvot, johon neuvolantäti osas neuvoa, että suihkutan Ceridal-öljyä jatkuvasti, niin johan helpotti :) oiskohan huhtiäidillä sama vika? (mua ärsyttää kun lääkärit aina sanoo, että hiivaa... mä vaadin tästä lähin labratestin siihen aina jos ei oo täysin selvä tapaus, en enää halua käyttää turhaan hiiva- ja emätintulehduslääkkeitä :headwall:)

muoks: niin ja minäkin jatkopohdiskelin: toistuva hiiva voi johtua piilevästä emätintulehduksesta, tai epäterveistä limakalvoista - eli maitohappobakteerivalmiste, esim lactal, voi ehkäistä uusia hiivatulehduksia.

Viimeksi muokattu:
Ei hitto tömpsis mikä lääkäri sulla :(

Mulla on JOKA raskaudessa ollut useammin riesana tuo vaiva ja tuon saman toteamuksen, että rakaana vielä yleisempää on antanut monta lääkäriä, jopa ihan tyksissä asti... No, niin monta naamaa kuin maailmassa on taitaa olla noita mielipiteitä :( Hiivaa tosiaan on ihan turha hoitaa ellei ole varmasti sitä! Ja emätintulehduksen lekuri toteaa hyvin helposti, sen erottaa ja joskus ottavat näytteen, multa otettu se vain pari kertaa, kun on ollut niin selvää muuten. Emätintulehduksen oireet kun voivat todella mennä hiivan kanssa käsikädessä ja mitä pahemmaksi se pääsee sitä ikävämpää se on! Mulla aiheutti kivuliasta ylimääräistä supisteluakin nimittäin.

MUOKS: Ja peesaan sua tömpsis siinä, että limakalvojen kunnollinen hoito ihan satavarmasti ehkäisee ja ruokavalio: hiivaisat ja valkoisten jauhojen tuotteet minimiin, happamat kovemmalle käytölle :) Ruikkaria ja puolukkaa siis vaan napaan urakalla ;) siis näin hieman "liioitellen"

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä