Kokemuksia Lyricasta?

SininenSatutar

Aktiivinen jäsen
16.04.2010
6 002
0
36
Lääkäri epäili tuossa muutama viikko sitten että mulla on tähystyksen jälkitilana hermosärkyä tuossa polvessa kun kipuilee niin pitkään (tähystyksestä on kohta 4 kk, itse tapaturmasta kohta vuosi)

Nyt olen tuota Lyricaa käyttänyt kolmisen viikkoa, ensimäisen otettuani mun piti käydä päiväunille, nukuin 3h. Sitten tuli kaikkea muuta sivuvaikutusta - lasken kyllä siivousvimmani myös noihin sivuvaikutuksiin. Ilmavaivojakin on ollut aikalailla....:ashamed:

Nyt muutamana iltana olen huomannut että mulla on hiukan lämpöä - ei paljoa mutta on kuitenkin (myös sivuoireita) ja aamuinen päänsärky on jotain ihan kamalaa, tänään vasta klo 14 jälkeen alkoi helpottamaan tuo mun päänsärky... Niin otin aamulla kouluun lähtiessä 600 mg Buranaa.

Mietin nyt tänään että mun täytyy varmaan yrittää varata ainakin soittoaika lääkärille huomenna kun tuntuu etten kestä nyt sitten kuitenkaan tuota lääkettä. Sinäänsä harmi, koska polveni on aika vähä kipuinen tällä hetkellä...

Oho, tulipas avauduttua ja kiitos jos jaksoit lukea loppuun.

Juu eka pari viikko meni aika kivasti - mutta tällä viikolla tosiaan tuota päänsärkyä ollut - aamuisin ihan tokkurassa :(

Harmi on eka lääke tosiaan joka vie tuon polvi säryn mennessään.... Mutta kaikkeahan ei voi saada:'(

Mä olen syönyt sitä nyt iskiastyyppiseen hermosärkyyn selässä ja lonkassa. Eka aloitin 25mg:sta ja nyt olen sitten lisännyt sitä niin että otan 125mg- 150mg illalla ja aamulla 50mg +Arcoxia 120mg + 1g Panadolia. Kyllähän mua väsyttää tavallista enemmän päivisin mutta otan pojan ollessa päiväunilla nokoset. Muita sivuoireita ei ole. Mulle lääkäri sanoi että ton lyrican kanssa jokainen voi etsiä sen oman sopivan annoksensa kerralla. Jotkut ei kestä yli 25mg:sta kerralla, joku kestää 150mg x2, se on niin yksilöllistä. Mä henk.koht. kestän mielummin tuon väsymyksen kun sen kauhean säryn, mutta jos sivuoireet on kauheat niin kyllä kannattaa vaihtaa johonkin muuhun lääkkeeseen!

Musta tosiaan ensi alkuun tuntui että sopii, mutta nyt n.3 viikon käytön jälkeen on jotain tullut, mulla aloitettiin heti tuolla 75mg:llä, mun pitäis ottaa 2x, mutta en mitenkään pysty kun sit vasta olenkin sekaisin kuin käkikello.
Mä olen syönyt tuota Arcoxiaa (90mg) pariin otteeseen kuuriluotoisesti, mutta se ei tehoa yhtä hyvin kuin tuo Lyrica.

Pärjään tosiaan tällä hetkellä lähes loistavasti tuolla 75 Lyricalla ja YHDELLÄ 600 mg Buranalla. Mulla kun tuossa muutama viikko sitten meni tuota Buranaa 3-4x vrk + Panadol 1g 3x vrk / Panacod 500 mg. (Panadolia/ Panacod käytin niin että annostus oli max 3g)

Mutta täytyy tosiaan lääkäriin olla yhteydessä mitä tehdä.

Tänään tosin ei ole päänsärkyä.

Hermosärkyyn on valtavasti eri vaihtoehtoja,kannattaa soittaa lääkärille ja kysyä uutta lääkettä.
Itse sain lyricasta vahvaa heitehuimausta ja muutenkin lääkkeitä on kokeiltu pitkään ja vasta nyt löysin ok lääkkeen.

Se ottaa kyllä aikansa että kroppa tottuu tuohon lääkkeseen mutta onhan sulla aika rajusti aloitettu, mulla lääkäri sanoi että hän mielummin aloittaa pienillä annoksilla ja sitä voi sitten itse nostaa jopa siihen 150mg x 2, tärkeintä on kuulemma löytää itselle se sopiva annos että kivut ja säryt on pois mutta ei ole tokkurainen olo. Mutta eihän kaikki lääkkeet sovi kaikille. Mutta onhan mullakin tosiaan nyt kun ajattelen niin ollut joka aamu päänsärkyä mutta en ole sitä sen kummemmin ajatellut kun se on mennyt aamulääkkeiden ottamisen jälkeen ohi itsekseen. Mutta jos pärjäät vähemmällä ja miedommilla lääkkeillä niin kannattaa tosiaan puhua lääkärille ettei turhaan tuollaisia lääkkeitä tarvitsisi syödä. Joudutko olemaan töissä?

Opisleken tällä hetkellä, eilen oli kyllä kinkkinen päoivä olla kouussa...

Sehän tässä on ristiriitaista kun kivut on hallinassa - mutta sitten ollut noita muita "oireita"...

Mutta eihän tämä Lyrica tosiaan ainoa lääke ole... Onneksi.

Lyrica on kyllä hyvä lääke, mutta ei tosiaan sovi kaikille.

Sulla on aloitettu kyllä aika suurrella. Mun suositus olisi semmoinen, että soitat lääkärille ja pyydät reseptin 25mg Lyricaan. Otat vaikka sitten aamulla tuon 25mg ja illalla 75mg.

Itse aloitin taas uudelleen tiistaina lääkityksen tuolla 25mg iltaisin. Ennen edellistä taukoa mun annostus oli 150mg kahdesti päivässä.
Pikkuhiljaa kun siihen nostettiin sivarina oli ainoastaan se nukahtamis ongelmat. Siis siinä mielessä että saatoin nukahtaa kun hetkeksi istahti sohvalle vaikken ollutkaan väsynyt.

Mutta onhan niitä muitakin vaihtoehtoja kuin Lyrica jos tuntuu siltä ettet enää halua sitä käyttää.

Taas toisaalta.. neuron hoitaja mulle tästä sanoikin, että mitä hitaammin aloittaa sitä paremmin tätä siedetään..

Mulle tosiaan lääkäri suositteli silloion että syön muutaman päivän 1x ja sitten nostan tuohon 2x. Tein näin ja tosiaan oireita tuli... Nyt mennyt tuolla 1x75.

Mutta nyt on voitettu motivaatio-ongelma kouluun lähdön kanssa, niin täytyy tästä lähteä.

Yks muuten minkä oon kanssa huomannut - janottaa ihan hirveesti kaiken aikaa....

Mä ajattelin tässä aloitella siten että syön tuota 25mg iltaisin suurinpiirtein viikon, sitten aamuin illoin 25mg.
Sitten vois vähän annostusta nostaa.

Kivut kun ei vielä ole ihan tapissa, vaikka olen kahtena iltana joutunut ottamaan Tramadinia lisäksi, varsinkin jos on tullut tehtyä yhtään rasittavampaa työtä esim lumen luontia, vaihtanut liian monta kertaa lapselle vaipan tai kuorinut liikaa perunoita..

Yhteistyössä