Kokemuksia lodger bunker lämpöpussista? Tai eisbärchenistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pussipussi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pussipussi

Vieras
Kiitos jo etukäteen!
Palloilen siis noiden kahden välillä.
Tulee talveksi vuoden ikäiselle ja mahollisimman lämmin vaihtoehto pitäs löytyy,
kun nukkuvaa pientä lähdetään raijaamaan koiran ulkoilutuslenkeille iltaisin,
ja pukemisen pitäisi siis olla yksinkertaista :)
hakusessa sellainen lämpöpussi siis joka sit viel mahdollisimman pitkäikäinen ja kestävä ajatellen josko lapsilukukin kasvaisi vielä.

Lisäks mun mielestä pussissa on se hyvä puoli, että sen saa avattua ihan kokonaan tavallaan peitoks. Siinä on vetoketju pystysuunnassa ja myöskin jalkopäässä leveyssuunnassa niin saa kokonaan auki toisin kuin vaikkapa makuupussissa. Kätevä esim. sillon jos haluaa nostaa nukkuvan lapsen sisälle pusseineen päivineen....voi vaan avata kaikki vetskarit jolloin se jää lapsen alle eikä tule sisällä liian kuuma.

ainoa mikä mua tavallaan mietityttää on se,
kun tuo eisbärchen on aika tukevan oloinen,
että onko lapsen mukava myös istua siellä sisällä..
Jos tulee kylmä talvi,
mennään sen kanssa sitten ihan hereilläollessakin ja viihtyisyys on silloin toki tärkeää :)

kyl mä uskon, että se on ihan mukava istuaki. Ainut mikä mua ärsyttää on se, että ei oikeen tiedä taaperon kans, et laittaako kengät jalkaa vai ei....tympeetä jos lapsi haluaaki välillä kävellä eikä oo kenkiä tai jos onkin, niin sit pussi on täynnä lunta :headwall: Eikä jaksais ees taas pukea ja riisua niitä.

Meillä on eisbärchenin kaukalopussi ja näillä keleillä vauvalla on siinä kuuma :D Sisävaatteissa ohut silkkimyssy päässä niin on aivan hikinen. Toki kaukalokin hiostaa. Mutta sillä perusteella uskaltaisin veikata että toi isompi lämpöpussi on tosiaan lämmin ja hyvin menisi avonisemmissakin rattaissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Meilläkin;22239815:
Meillä on eisbärchenin kaukalopussi ja näillä keleillä vauvalla on siinä kuuma :D Sisävaatteissa ohut silkkimyssy päässä niin on aivan hikinen. Toki kaukalokin hiostaa. Mutta sillä perusteella uskaltaisin veikata että toi isompi lämpöpussi on tosiaan lämmin ja hyvin menisi avonisemmissakin rattaissa.

Kuuma meidänki vauvalle tuli näillä keleillä vielä joten otin sen pois odottamaan kylmempiä ilmoja :) Viime talvena se oli huippu kun vauva oli vielä ihan vastasyntyny :heart: Voih, siitäki on kohta jo vuosi aikaa :'(

joo: meillä tyttö täytti just 1 ja oppi vasta kävelemään tuetta, joten uskallan ajatella ettei välttämättä tarvitse kenkiä pussiin (mikäli pussi on tarpeeksi lämmin :D ) niille reissuille kun sitä käytettäisiin :)

joo: meillä tyttö täytti just 1 ja oppi vasta kävelemään tuetta, joten uskallan ajatella ettei välttämättä tarvitse kenkiä pussiin (mikäli pussi on tarpeeksi lämmin :D ) niille reissuille kun sitä käytettäisiin :)

Uskallan kyllä väittää, että pussi ON tarpeeks lämmin :) Tuosta toisesta pussissa ei kyllä ole mitään kokemuksia joten vaikee tietää kumpi on parempi mutta jos lämpöä haluaa niin tässä sitä ainaki on :)

kävin äkkiä vilkasemassa noita toisia lämpöpusseja niin onko niin, että ne on myös ulkopinnaltaan fleeceä?

Eisbärchenissähän on "kahiseva" ulkopinta joka mun mielestä on just hyvä ulkoilussa koska ei heti ime lunta/sadetta itteensä. Tosin se just tekee pussista varmasti vähän jäykemmän.

Käytännössä suurin ongelma (mun mielestä) noitten pussien käytössä on se, että jos tuleeki se tilanne, että lapsi pitää ottaa sieltä pois kesken kaiken. Esim. viime talvena vastasyntyneen vauvan kans koin hankalaksi sen, että kun vauva laitettiin kaukalossa olevaan lämpöpussiin niin esim. kaupassa jos tuliki nälkä/raivokohtaus tms. niin sai miettiä miten sen sieltä ottais, ettei tule kylmä. Pussi on kumminki niiiiin lämmin, ettei sinne kärsi yhtään ylimääräistä vaatetta laittaa. Mut sit jos joutu ottamaan vauvan sieltä pois niin oliki ongelma. Sama vaunureissuilla sekä vastasyntyneen että myös isomman lapsen kohdalla.

Meillä taas on ollut Lodger Bunker ja oli kyllä paras ostos ikinä. Vaikka onkin fleecepintainen, niin ei se kyllä suoralta kädeltä mitään "imenyt" itseensä. Jos kunnolla alkoi sataa vettä/märkää lunta, niin kyllä mä siinä vaiheessa muutenkin kaivoin jo sadesuojan esille.

Bunkerissa oli jees myös se irrotettava pienempi sisäosa, jota pystyi käyttämään sellaisenaan pehmusteena vaunuissa/rattaissa, turvakaukalossa tai -istuimessa. Ilman tuota sisäosaa Bunkeri meni vähän lämpimimmilläkin keleillä, mutta sisäosan kanssa oli tosi lämmin paukkupakkasillakin. Meillä tuo kokonaisuus oli käytössä reilut kaksi vuotta.

Mulla on ollut molemmat. Lodger Bunker mun mielestä parempi pienemmille, Eisbärchen isommalle. Bunker saattaa kyllä olla jonkin verran lämpimämpi, mutta toisaalta se jää varmasti nopeammin pienemmäksi kuin Eisbärchen. Bunker on lisäksi kapeampi kuin Eisbärchen.

Yhteistyössä