Kokemuksia lasten synttäreistä sisähuvipuistoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mörköäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mörköäiti

Tunnettu jäsen
03.08.2011
12 670
576
113
Mitä on kokonaisuudessaan maksanut, voiko viedä omat tarjoilut vai pitääkö kaikki ostaa paikan päältä,jne?

En jaksaisi kotona järjestää, ja paremmin lapset mahtuisivatkin johonkin isompaan tilaan - sitten taas esim. meidän talon kerhohuoneessa pitäisi olla jotain itse järkättyä ohjelmaa tai sitten raahata hillitön määrä leluja mukana. Siksi mietin, olisiko joku Hoplop, Leikkiluola, Snadistadi, tms. kiva.

Meillä vaan on tarjoilujen suhteen rajoitteita, kun osa on kasvissyöjiä ja joillain vieraista allergioitakin, joten mikään perussetti ei välttämättä käy, ellei niitä voi räätälöidä.

Ja en ole siis ihan vielä järjestämässä mitään, kunhan vaan mietin - siksi en ole hirveästi perehtynyt aiheeseen noiden paikkojen nettisivuillakaan. Kunhan kyselen kokemuksianne!

Eniten kyllä kiinnostaisi kirjaston lastensynttärit, mutta en tiedä järjestetäänkö niitä enää...

Ja mahtaako ihmiset jaksaa tuoda lapsiaan toiselle puolen kaupunkia, jos synttärit ovat jossain tällaisessa paikassa?

Me on tehty parina vuonna silleen että ollaan riehutettu lapset hoplopissa ja sitte herkuteltu meillä. Viimen ol oikeen rauhaisaa kotona kun ne eka oli riehuneet muualla. Ei mulla sellasta varaa ostaa kokopakettia ja lapsikin on tykänny sellasesta tyylistä.

Kokemus hoplopista.
Omia eväitä ei saanut viedä, vaan pakettiin kuului syötävät. Itse sai valita erilaisista vaihtoehdoista oman tarjoilupakettinsa. Allergiat huomioitiin. Syötävät oli suoraan sanoen aika surkeita, mutta lapset ei niistä edes juuri välittänyt kun leikit olivat se pääasia. Isoa tarjoilupakettia en suosittele, jää todennäköisesti syömättä melkein kaikki.
Henkilökunnasta jäi todella huono maku, osaamatonta ja töykeää.
Hinta oli vähän alle 200 euroa 7ltä lapselta ja 2lta aikuiselta. Hinnat yms. kannattaa katsoa niiden omilta sivuilta. Kaikki kutsutut tulivat paikalle, vaikka hoplop olikin aika kaukana.

En kyllä järjestäisi uudestaan.

Joku urheiluseura tms. voi järjestää synttäreitä niin, että tarjottavat tuodaan itse. Mä olen viimeksi järjestänyt vastaavanlaisessa paikassa ja oli kiva, että sai itse päättää tarjottavat. Etenkin kun synttärivierailla oli jos jotakin allergiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja en oikein hyväksy;29523347:
Mielestäni tarpeettomia... miksei koti riitä..

Me kokeiltiin kotisynttäreitä viime vuonna. Koira piti viedä evakkoon. Kerrostalokolmiossa kymmenkunta lasta oli hippasen liikaa. Valmiiksi suunnitellut ohjelmat vei vain vähän aikaa, loppuaika meni syömisen jälkeen hulinaksi. Tyttö itsekin sanoi tänä vuonna, että voitaisko taas pitää jossain muualla.

Jos olis oma piha ja vaikka kesäaika, uskoisin että kotisynttärit olis meilläkin suosiossa. Mutta keskellä talvea kerrostalossa.... no thanks.

Meillä on lapsen synttäreiden aikaan juuri muuttoruljanssi menossa sekä minä olen raskaana. Joten ei kiitos pieneen asuntoon laatikkokasan ja pakkausstressin keskelle vielä synttäreitäkin, kun itsekään en ole siinä vaiheessa enää kovin vetreässä kunnossa.

Meillä on ollut lapsi pari kertaa Hoplop-synttäreillä ja itse olen ollut mukana valvojana/muuten vaan. Lapsesta ne on kivoja, mutta aikuisena en hirveästi tykkää: Lapset leviävät ympäri sisähuvipuistoa, eikä moni leiki ollenkaan keskenään. Hoplopin tarjottavat ovat olleet aika kamalia.

Yleensä näyttää vielä siltä, että kukaan ei oikeasti vahdi niitä synttäriseurueita ollenkaan, joten meno on osalla lapsia aika villiä, varsinkin jos intoutuvat riehumaan keskenään ja sitten vieraat aikuiset saavat pelastaa omiaan alta pois ja rauhoitella menoa. (Näitä riittävästi sivusta nähtyäni olen jäänyt noilla synttäreillä vapaaehtoisesti katsomaan omani ja muiden tuttujen lasten perään. Vaikka hyvin käyttäytyviä ovatkin, joskus joukossa tyhmyys tiivistyy, jos ei kukaan ole yhtään rauhoittamassa.)

Kaikesta huolimatta: Ovathan ne helppoja järjestää ja lapsille kelpaa, joten ymmärrän hyvin, että vanhemmat haluavat päästä joskus helpommalla. Ja yllä mainitusta syystä meilläkin tänä vuonna synttärit ulkoistetaan, mieluummin muualle kuin Hoplopiin, mutta paremman puutteessa sinne sitten.

Kaksi kokemusta kodin ulkopuolella järkätyistä synttäreistä: uimahallisynttärit, tarjoilut kahviosta. Edulliset ja hauskat! Telinevoikkasalilla, tarjoilut itse tuotuja. Mukavaa toimintaa edullisesti.

Omalla kohdallani kyse on siitä, etten jaksaisi kauheasti järjestää. En ole yhtään hyvä leipomaan, ja koska meillä on myös pieni taapero, en jaksa stressata siivoamista ja juhlien järjestämistä taaperon kanssa. Parhaimmillaan synttärit ovat kotona onnistuneet niin, että ensin on syöty ja sitten lapset ovat keksineet yhdessä leikkejä, mutta jos huonosti käy, tulee jotain kinaa tai riehumista, ja silloin minulla pitäisi olla jotain valmista ohjelmaa, jolla ottaa tilanne haltuun. Ja en ole kovin hyvä tällaisena seremoniamestarina. Lisäksi myös meillä on sen verran pienet tilat, että senkin vuoksi haluaisin järjestää muualla.

Jossain muualla järjestäminen kuulostaa niin ihanan helpolta. Ja tekeminenkin olisi siinä helposti valmiina.

[QUOTE="myy";29523474]Kaksi kokemusta kodin ulkopuolella järkätyistä synttäreistä: uimahallisynttärit, tarjoilut kahviosta. Edulliset ja hauskat! Telinevoikkasalilla, tarjoilut itse tuotuja. Mukavaa toimintaa edullisesti.[/QUOTE]

Näin, paljon on edullisia ja kivoja paikkoja missä voi synttärit pitää, kesällä tietysti ihan jossain ulkona, mutta talvella juuri nämä liikuntasalit tai vastaavat (monesssa saa käyttää salin varaston välineitä kun siivoaa jäljet) tai keilahalli tai juuri uimahalli tms.
Edullisempia ja silti kivoja. Yleens niihin saa viedä omat eväät joten helpolla pääsee kun mukaan perusjuttuja: sipsiä, karkkia, jätsikiä tms.

Yhteistyössä