Kokemuksia kyselen TRIPTYL lääkkeestä?

vierailija
Mä olen syönyt reilun kuukauden Triptyl 10 mg (nostin annoksen välillä 20mg) välilevyn pullistumiin ja sen (ilmeisesti) aiheuttamaan iskiakseen. Iltaisin on hirveä sokerinhimo ja pikkuhiljaa tullut helvetillinen ahdistuneisuus päivisin ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja paniikkikojtauksia. Vain kotona on turvallista ja hyvä olla. Lääkäri määräsi toisia masennuslääkkeitä ahdistukseen. Eihän siinä ole mitään järkeä! Olen ensimmäistä vuorokautta ilman Triptyliä. Nälkä ei ole, ahdistuskohtaukset iskevät ihan yhtäkkiä yllättäen kotonakin. Oon vissii herkkä kaikille lääkkeille. Ehkä voisin Triptyliä syödä silloin tällöin, koska jo ensimmäinen pilleri nukutti ja vei kivut yöksi kokonaan. Jos ei muuta lääkettä kipuun löydy joka mulle sopis.
 
vierailija
Täällä moni kertonut että triptyl lihottaa? Mikä siinä niinku lihottaa? Turvottaako se, kuten esim kortisoni, vai lisääkö se siis ruokahalua, tai hidastaako aineenvaihduntaa?
 
vierailija
Täällä moni kertonut että triptyl lihottaa? Mikä siinä niinku lihottaa? Turvottaako se, kuten esim kortisoni, vai lisääkö se siis ruokahalua, tai hidastaako aineenvaihduntaa?
Minulla lisäsi ruokahalua, eritoten makean himo. Aineenvaihdunta meni sekaisin. Suuta kuivasi ja reidet, vatsan alue turposi vauhdilla. Sain ikävät raskausarvet ilman raskautta :(
 
vierailija
Itelleni määrättiin triptyliä n.pari vuotta sitten ollessani 16-vuotias. Neurologi totes aurallisen migreenin esiintyvän mulla päivittäisinä huimauskohtauksina mm.tipahtelin tuoleilta ja huojuin muutenkin. Normaalielämä alko muuttua pelottavaks jatkuvan huimaamisen takia. Lääkäri käski ottaa 10mg iltasin ja myöhemmin nostaa 20mg jos tarvetta. Mulla ei missään vaiheessa ollu mitään oireita, ainut tosin, että paino ei putoa vaikka mitä tekis, mutta se ei mua haittaakaan. Elämän laatu on parantunu huomattavasti huimauksen kadottua kokonaan. Ja annosta en ole missään vaiheessa nostanu. Ja itseäni ei arveluttanu tuo masennuslääke-mainekkaan, koska olen joutunu syömään 10-vuotiaasta asti vahvoja särkylääkkeitä mm.panacodia ja lyricaa. Siitä johtunee myös se, että sivuoireita ei ilmene.
Osaako kukaan sanoa miten lääke vaikuttaa alkoholin kanssa? Apteekista käskettiin vain kokeilla kuinka paljon kärsii juoda, mutta vähän arveluttaa.
 
vierailija
Otin yöllä 2 triptyl 25mg unettomuuteen, nukuin hyvin aamulla väsytti kamalasti. Koko päivän tokkurainen olo , olisiko paras lopettaa kokonaan ? En suosittele ,kertokaa

Ei triptyliä oteta enää yöllä vaan illalla kun on tarkoitus nukkua. Ei ole aamulla enää tokkurainen olo. Ehkä silloinkin sinulle riittäisi vain 1 25mg. Suosittelen lukemaan pakkausselosteen etukäteen. Se on siinä tarkoituksella
 
vierailija
Mulla määrättiin 2 x 25 mg Triptyliä koviin selkäkipuihin. Kaksi ja puoli vuotta kärsinyt kivuista, Panacod, Tramadol eikä mitkään muutkaan lääkkeet auta kun oikein selkä kipeytyy. Kohta 2 viikkoa syönyt tuota, muutamat ekat päivät vain 1 kpl klo 20 maissa ja 2 kpl jo viikon ajan. En osaa sanoa onko tuo juurikaan kipukynnystä vielä nostanut, mutta sivuvaikutuksena tokkuraisuus, huimausta ja kasvojen lihasten nykymistä (tuntuu kuin elohiiri olisi nenän ja otsan välisissä kasvojen lihaksissa, vaimon mukaan mitään liikettä niissä ei kujtenkaan tapahdu, vaan enemmän tuommoinen tuntuu juttu). Toivottavasti sivuvaikutukset loppuisivat, yleensä en ole kovinkaan herkkä lääkkeille. Voikohan nikotiini yhdessä tuon lääkkeen kanssa tehdä näitä sivuoireita?
 
vierailija
hei!sain tänään triptyl 10mg kipuihin,lääkäri sanoi että voi käyttää aivan rauhassa,ei tule riippuvutta ja voi lopettaa vaikka kerralla,ei mitään "oloja"!tätä palstaa lukiessa panee epäilemään,onko näin!?enpä taida edes syödä ensimmäistäkään pilleriä:)
No tuota, jos vähän maalaisjärkeä käyttää niin ymmärtää että ihmiset reagoivat eri lääkkeisiin eri tavalla ja jos lääkäri on sitä mieltä että huoletta pystyy syömään niin ennemmin minä nyt tohtoria kuuntelisin kuin jotain palstan emäntöjä
 
vierailija
vittu tää jumittaa kaiken toiminna. huumeetkin on terveellisempiä yleisesti ottaen en oo pitkään aikaan ollu näin hermo tukossa. tarviin lappuja ja amffea tän tukon avaukseen. tää on vain puhdasta hermo myrkkyä. lääketiede jumalauta.
 
vierailija
mä toivon tosiaan et kaikki tätä lääkettä syövät ottavat selvää mitä se on! se o silkkaa huumetta! ja se et mul o fibromyalgia ja paha sellainen mut mul o eri lääke joka auttaa. mulle sano erikois lääkäri aikanaan et elä ikinä ota yht näitä lääkkeitä et ne o huumetta ja jäät koukkuun! luojan kiitos!on varmaan tökkyräinen olo ja annosta pitää nostaa ku huume vaikuttaa niin. oon lukenu nyt teidän kokemuksia sen takia et mun sairaalle vanhalle ihmiselle määrättiin se mut en antanu ottaa sitä. just tiedän nämä sekoilut mitä siitä lääkkeestä tulee. ite otin aikanaan kaks eli kahtena iltana ja aamusta viel aivan sekasi. ja missään nimessä ei voi mennä auton rattiin eikä hoitaa lapsia yksin jos o syöny niitä! tää vain o totuus!
Mikä se toimiva toinen lääke on?
 
vierailija
Vanha ketju mutta vastaampa silti, kun ihme pelottelua on. Oon käyttäny varmaan 20 vuotta migreenin estoon ja kipukynnyksen nostamiseen, kun on autoimmuunisairauteen liittyviä nivelkipuja. Ainoa mistä voisi valittaa on suun kuivuminen ja sen aiheuttama hampaiden reikiintyminen. Annos viimeset 10v oolu 50mg. En koe että väsyttäisi, tokkuraiseksi ei ole tehnyt koskaan. Välillä olen ollut yötöissäkin enkä huomaa mitään väsymystä vaikka illalla otinkin normaalisti. Hyvät unenlahjat olen toki aina omannut, niin et eroa ei ole helppo huomata
 
vierailija
Vanha ketju mutta vastaampa silti, kun ihme pelottelua on. Oon käyttäny varmaan 20 vuotta migreenin estoon ja kipukynnyksen nostamiseen, kun on autoimmuunisairauteen liittyviä nivelkipuja. Ainoa mistä voisi valittaa on suun kuivuminen ja sen aiheuttama hampaiden reikiintyminen. Annos viimeset 10v oolu 50mg. En koe että väsyttäisi, tokkuraiseksi ei ole tehnyt koskaan. Välillä olen ollut yötöissäkin enkä huomaa mitään väsymystä vaikka illalla otinkin normaalisti. Hyvät unenlahjat olen toki aina omannut, niin et eroa ei ole helppo huomata ;)
 

Yhteistyössä