Kokemuksia kuparikierukasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulle ois tarkoitus asentaa kuparikierukka. Mut kiinnostas kuulla kokemuksia ku aika negatiivista on monella sanottavaa siitä. Lähinnä mietityttää välivuodot. Onko niitä tulossa koko ajan? Kauanko kesti asennuksen jälkeen, et loppuivat, jos siis niitä oli? Kauanko meni ns. normaaliin tilaan pääsemisessä, vai tuliko sellaista ollenkaan? Ei haluais ihan seksielämää tappaa niillä välivuodoilla :D

Mulla ei ollut mitään vuotohäiriöitä, ja olin siihen ihan tyytyväinen. Kunnes sit parin vuoden kuluttua tuli kohdunulkoinen raskaus (huomasin sen ajoissa, koska tein testin heti kun kuukautiset oli pari päivää myöhässä, otin heti yhteyttä neuvolaan, ja säästyin vaurioilta)

Mullekin on kierukkaa ehdotettu, mutta en halua asennettavan sitä itseeni, koska sehän tekee automaattisesti abortin vauvalle kun hän on vielä hedelmöittynyt munasolu. En halua murhata lapsiani. En halua elää loppuelämääni sen ajatuksen kanssa että en tiedä kuinka monta vauvaa minulla on kuollut.

Myös hormonikierukka toimii samalla periaatteella: jos hormoni ei estä munasoluja hedelmöittymästä viimeistään kierukka estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen kohtuun.

Yhteistyössä