Kokemuksia kokkolan keskussairaalasta

Hei!
Kotiuduimme viikko sitten esikoisen kanssa Kokkolasta. Tykkäsimme paikasta kovasti. Risuja vähän synnytysyön pitkistä yksinäisistä ajoista miehen kanssa, mutta minkäs sille mahtaa kun oli kovin kiireinen yö.. eihän sitä voi olla kovin montaa vartiossa ruuhkalle.

Ruusuja henkilökunnalle, saatiin paljon apua ja tukea. Imetys lähti käyntiin kuten toivoin ilman korvikkeita, kun pyytelin paljon alkuun apua. Yöllä meidänkin valvottavan pikkumiehen olisi saanut viedä kansliaan, jotta olisi itse saanut nukkua, mutta ei koettu tarpeelliseksi, kuin yhtenä yönä. Apua siinäkin kuiten tarjottiin. Ruokailut on järjestetty mukavasti ruokailutilassa, jossa saa itse tehdä annoksensa ja jääkaapille pääsee vaikka keskellä yötä.. ei onneksi sitä sairaalamaista systeemiä, että tarjotin sängyn viereen. Tietysti oikein heikossa kunnossa niin. Tosi mukava kuva jäi kokonaisuudessaan, ja eiköhän mahdollinen seuraavakin synny Kokkolassa. Luottavaisin mielin vain matkaan :)

pennonen80
Esikoinen syntyi kokkolassa v 2000, postiivinen kuva jäi paikasta. Erityisesti kätilöt jäi mieleen mukavina ja kannustavina. Osaston puolella oli muutama ärmy hoitsu, mut kyllä niittenki kans pärjäs. Heh, olivat jo silloin vanhoja joten lienevätkö siellä enää.
Huoneessa sai olla kyllä omassa rauhassa, ei meitä ainakaan turhaan käyty katsoon. Ruokailu oli kivasti järjestetty.

Ensi kesänä menen uudestaan kokkolaan synnyttämään. Suosittelen lämpimästi!

Viikon päästä
Kolmatta kertaa menossa viikon päästä synnyttämään.
Kahdesta aikaisemmasta kokemuksesta voin sanoa että tosi mukava ja lämmin synnytysosasto.
Siksipä siis taas menossa juuri Kokkolan sairaalaan.

On tuettu ja autettu kysymättäkin,vaikka on useampi lapsi.
Monet aattelee että on vanha tekijä..mutta minä ainakin haluan aina tukea..ja sitä olen kyllä todella Kokkolassa saanut.
Tippa linssissä viimeksikin sieltä lähdin kun olin niin onnellinen saamasta hoidosta ja tuesta.
Odotan kovasti sinne pääsemistä. =)

Lauantaina kotiuduttiin pikkumiehen kanssa.

Ihan mukavat muistot jäi, ennen synnytystä kerkisin osastolla olemaan kahdesti verenpaineen takia. Tuli tutuksi hoitohenkiläkunta. Positiivinen muisto jäi.

Synnytyksessä oleva kätilö oli aivan mahtava! Kätilö oli vanhempaa ikäluokkaa ja oli positiivinen ja huolehtivainen Kätilö. Osasi lohduttaa spinaalin laitossa jne. Oma synnytys oli vauhdikas, poika suntui 1 h 40 min päässä sairaalaan tulosta. Sinikka tekee vain yöpäivystystä joten en päässyt kiittämään henkkilökohtaisesti lähtiessäni nyytin kanssa kotiin. Vuodeosaston puolelta nuori kätilo Johanna oli tosi mukava, tykkäsin hänestä todella paljon. Yksi nuorempi kätilö oli aika jörö, juhtuen luonteestansa mutta tuli sen kanssa toimeen.

Kyllä sielä huolehditaan vauvasta kuin äidistäkin. Turvallinen olo tuli ainakin minulle siellä.

Kokkola saa kyllä melkein täyden kympin. Esikoisen pyöräytin Oulussa josta jäi aika karvas maku suuhun. Toisen Rovaniemellä ja jäi ihan positiivinen olo.

Niin, sitä vielä, että osastolla pyritään siihen että äiti ja vauva saavat oman huoneen jos ei ole osastolla ruuhkaa. Tykkäsin kovasti kun aikaisemmin olen ollut täysissä kahden ja kolmen hengen huoneissa.

Paljon oli perheitä osastolla. Joten sinne myös sisaruksetkin saavat tulla isän kanssa tai pelkästään äidin ja vauvan kanssa asumaan. Ihan mukava homma.

Ihana paikka synnyttää! =) Synnytin esikoiseni siellä alkusyksystä, ja todellakin jäi hyvä maku suuhun! Pelkäsin kovasti synnytystä, ja osastolla otettiin se hienosti huomioon. kun menin synnyttämään, en pelännyt enään yhtään.
Vaikka olikin "ruuhkainen päivä" (syntyi 9 vauvaa sinäpäivänä) Kätilöiltä ja lääkäreiltä riitti runsaasti aikaa. Minua ei jätetty koko synnytyksessä yksin. kätilö oli aina paikalla.
synnytyksessä hieman ongelmia, ja ponnistusvaiheen ajan paikalla oli 4 kätilöä, ja 2 lääkäriä. Oli todella turvallinen olo ja Kaikki päättyi onnellisesti.

Mielelläni menen uudestaan sinne synnyttämään! :flower:

harmaana
eräs anestesialääkäri kokkolassa on ainakin ihan :headwall: :LOL: Tietääkö kukaan muu tätä miestä kenestä puhun? :LOL: :LOL:

Olin kuolla nauruun, kun hän tuli pistämään minulle epiduraalia :D

HEH
Minulle pistettiin spinaali, mutta olin siinä vaiheessa niin kipeä, että en edes muista miltä anestesialääkäri näytti. Nauramaan en olisi pystynyt, kiitollisuutta täynnä oli kyllä mieli :)

nannukan äippä
en voi tylympää kätilöä tietää kun virva-tuulia,niin tietävä muka ja ärsyttävä!!!! tämä vain omasta kokemuksesta,se aina tietenkin tuurissa kuka kätilö sattuu.

Virva-tuulia oli mukana myös minun ponnistusvaiheessani. Mutta paikalla oli myös 3 muuta kätilöä, ja 2 lääkäriä.
En oikein siinä hässäkässä huomannut, millainen kätilö hän oli, mutta mieheni sanoi jälkeenpäin, että sillä nuorella kätilöllä oli ihmeellinen ääni. :whistle: Onko sillä?

Yhteistyössä