Kokemuksia kitarisaleikkauksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BumbleBee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

BumbleBee

Uusi jäsen
19.01.2005
12
0
1
Meillä harkitaan kitarisaleikkausta ja mahdollisesti korvien tuubitusta 1v 3kk -ikäiselle taaperolle, kun on kärsitty lukuisista korvatulehduksista. Kertokaahan te, jotka olette asian läpikäyneet, itse operaatiosta ja siitä toipumisesta! Yksityiselle lääkäriasemalle olisi tarkoitus mennä. Homma hoituu päiväkirurgisesti.

Meillä tehtiin aikoinaan, kun poika oli 1 v. 3 kk. Tehtiin päiväkirurgisesti ja kaikki sujui tosi hyvin. Poikamme ei voinut edes huonosti, vaan oli tosi nopeasti kunnossa. Kotiin päästyämme nukkui pitkään (varmaan nukutusaine vielä vaikutti). Meillä putkitus ja kitarisojen poisto auttoivat niin paljon, ettei pojalle enää tullut korvatulehduksia. Tsemppiä! Uskon, että teilläkin menee kaikki hyvin.

Syyskuussa leikattiin pojalta (silloin 1.6v) ja hyvä kokemus oli. Mä jännitin pojan puolesta aivan älyttömästi operaatiota ja turhaan. Poika kärsi 6 perättäistä tulehdusta ja jatkuvaa räkätautia kunnes sitten päädyttiin kitarisojen poistoon. Putkitusta ei tarvittu,koska korvakäytävät olivat kuitenkin siistit. Olimme siis päiväkirurgisella osastolla ja poika nukkui ehkä tunnin operaation jälkeen. Heräsi ja olisi heti halunnut ruveta leikkimään! Ruuan söi hyvällä halulla eli ilmeisesti kurkku ei ollut edes kipeä. Eli meni yli odotusten! Yksi tulehdus on ollut tuon jälkeen! =)

Kiitos rohkaisevista kommenteista!

Miten nukutus tapahtuu? Ilmeisesti humautus hengitettävällä nukutusaineella tai sitten suonensisäisesti? Äiti ei varmaankaan pääse tuohon tilanteeseen mukaan? Hirvittää, kun pieni pitää jättää vieraille ihmisille outoon paikkaan... Taitaa huutoa riittää. Täytyy vain ajatella lopputulosta, jos näistä tulehduksista kerran päästäisiin. Eilen alkoi pikkumiehellä taas nuha ja yskä ja luulen, että kuudes lääkekuuri joudutaan pian aloittamaan.

:'(

Ei tule itkua leikkaussaliin mennessä koska lapselle juotetaan sellasta rauhottavaa "litkua" eli relax vaan B) Poika makasi sängyssä kun lähettiin viemään saliin ja siitä sitten hoitaja otti syliin eikä poju tietty meinannu mitään ton aineen takia. Itse operaatio on ohi tosi nopeesti =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 20:23 Bumblebee kirjoitti:
Kiitos rohkaisevista kommenteista!

Miten nukutus tapahtuu? Ilmeisesti humautus hengitettävällä nukutusaineella tai sitten suonensisäisesti? Äiti ei varmaankaan pääse tuohon tilanteeseen mukaan? Hirvittää, kun pieni pitää jättää vieraille ihmisille outoon paikkaan... Taitaa huutoa riittää. Täytyy vain ajatella lopputulosta, jos näistä tulehduksista kerran päästäisiin. Eilen alkoi pikkumiehellä taas nuha ja yskä ja luulen, että kuudes lääkekuuri joudutaan pian aloittamaan.

:'(

Meidän tyttö 3.v. oli viime viikolla yksityisellä lääkäriasemalla putkituksessa ja kitarisan poistossa. Nukutettiin laittamalla se maski tuohon naamalle.Nukahti nopeasti mamin syliin, josta lääkäri ja hoitaja nosti tytön pöydälle.Eli mä sain olla mukana nukutus tapahtumassa, sit menin pois salista. Operaatio kesti n.35 minsaa. Tyttö heräs n.10 minsan kuluttua ja oli tokkurainen aluksi. 2 h oltiin tarkkailussa, ja sit päästiin kotio. 4pvää putkituksesta ja korvatulehdus on päällänsä taas :(.

Yhteistyössä