Kokemuksia ketipinorista kellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lääketyrkyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lääketyrkyt

Vieras
Lääkäri ehdotteli tai no suorastaan painosti aloittamaan tuon käytön ahdistuksen takia. Sanoi että ei tartte jatkuvasti syödä, 1-3kertaa päivässä vain. :o Eiks toi oo aika jatkuvaa. Kyllä se senkin sano että syöt vaan sillon kun on ahistusta. Auttaa kuulemma myös nukahtamiseen. (mikseivät ne hoida syytä=kipuja, vaan seurauksia eli ahdistusta.

Sit se myös puhui terapeutinkaa että eka aloittaisin tuon ja sit vois vähän ajan päästä miettiä masennuslääkitystä. (masennusdiagnoosia ne ei oo tehneet, kaipa ne tarvii siihen sitä bdi-testiä jota en suostunu tekee...)

Voisko joku kertoo että miks ennen masislääkityksen/ton ketipinorin aloitusta pitää käyä verikokeissa ja sydänfilmissä? Sanoin että en halua todellakaan mitään lääkitystä, ni silti yritti yli puolentunnin ajan sitä tyrkyttää. Miksei voi tajuta jos ihminen kieltäytyy siitä? Antaapa hyvän kuvan ku jatkaa vaan sitä tyrkyttämistä! :/

Kerran pakotettu aloittaa joku masislääkitys eikä siitä mitään apua ollut. Tosin lääkäri oli kuulemma jostain teksteistä lukenut että apua olis ollutkin..? (olin alaikäisenä psyk.osastolla. Alkuun en puhunut mitään koska oli lievästi sanottuna pikkushokki joutua sinne sillei extempore. Tai kertoihan ne sinne menosta etukäteen mut silti, karu paikka. Sit olin ehkä viikon-pari ollut kun ne määräs jonku lääkityksen. No sit kun olin tottunut sinne paikkaan ni rupesin puhuu. Sit ne oletti että apu tulikin siitä lääkkeestä. Siitä tuli vaan 6kk kestäny päänsärky, johon ei koskaan mikään lääke auttanut.)

Lääkäri ehdotteli tai no suorastaan painosti aloittamaan tuon käytön ahdistuksen takia. Sanoi että ei tartte jatkuvasti syödä, 1-3kertaa päivässä vain. :eek: Eiks toi oo aika jatkuvaa. Kyllä se senkin sano että syöt vaan sillon kun on ahistusta. Auttaa kuulemma myös nukahtamiseen. (mikseivät ne hoida syytä=kipuja, vaan seurauksia eli ahdistusta.

Sit se myös puhui terapeutinkaa että eka aloittaisin tuon ja sit vois vähän ajan päästä miettiä masennuslääkitystä. (masennusdiagnoosia ne ei oo tehneet, kaipa ne tarvii siihen sitä bdi-testiä jota en suostunu tekee...)

Voisko joku kertoo että miks ennen masislääkityksen/ton ketipinorin aloitusta pitää käyä verikokeissa ja sydänfilmissä? Sanoin että en halua todellakaan mitään lääkitystä, ni silti yritti yli puolentunnin ajan sitä tyrkyttää. Miksei voi tajuta jos ihminen kieltäytyy siitä? Antaapa hyvän kuvan ku jatkaa vaan sitä tyrkyttämistä! :/

Sydänfilmissä ja verikokeissa käydääb vain tarkisramassa että kaikki on hyvin ja lääke sopii. Esim jos ilmenee rytmihäiriöitä kysestä lääkettä ei suositella.

Minulle ketipinorista tulee hyvin uupunut ja raskas olo. Yleensä myös huippaa aivankuin laskuhumalassa olis.

Enää otan vain iltaisin n.75mg +melatoniinia 6mg että uni tulisi... ahsitaa iltaisin aina mutta tuo yhdistelmä kyllä auttaa

Ketipinoria määrättiin joskus nukahtamiseen, tuntuu että sille on lääkefirma keksiny tusinoittain käyttötarkoituksia. Ihan vitunmoista myrkkyä mun mielestä, ja aiheutti jotain pakkoliikkeitä/kouristeluita tms. tuli muutenkin henkisesti epämukava olo kun sitä söi. Suosittelen miettimään kahdesti ennen kuin aloitat syömään tota paskaa! Neuroleptejä pitäis määrätä vaan psykoottisuuteen!

Ketipinoria määrättiin joskus nukahtamiseen, tuntuu että sille on lääkefirma keksiny tusinoittain käyttötarkoituksia. Ihan vitunmoista myrkkyä mun mielestä, ja aiheutti jotain pakkoliikkeitä/kouristeluita tms. tuli muutenkin henkisesti epämukava olo kun sitä söi. Suosittelen miettimään kahdesti ennen kuin aloitat syömään tota paskaa! Neuroleptejä pitäis määrätä vaan psykoottisuuteen!

Olin kokoajan sitä mieltä että en suostu aloittamaan mitään lääkettä syömään. Lääkäri oli eka ihan mukavalta kuulostava, mutta kun kieltäydyin kokoajan, ni se muuttui kireemmäks. Lopuks kyseli että miksi et ym. Monta kertaa sanoin että en halua mitään lääkkeitä. Välillä se sano että turhahan tästä on sitten keskustella, mut sitten senkin jälkeen yritti vielä suostutella!

Sen lääkkeen tuoteselostusta luin äsken netistä, ni sieltä löytyi tollanen teksti...:

Varoitukset ja varotoimet

Keskustele lääkärin tai apteekkihenkilökunnan kanssa ennen kuin otat Ketipinoria, jos:

• sinulla tai suvussasi esiintyy tai on esiintynyt sydänvaivoja, esimerkiksi rytmihäiriöitä, sydänlihaksen heikkenemistä tai sydänlihastulehdusta, tai jos otat lääkkeitä, jotka voivat vaikuttaa sydämesi sykkeeseen

Ja sukulaisella on esiintynyt sydänvaivoja, muutama sydänkohtaus ym... Voiko toi lääke aiheuttaa jotain sydänperäistä tmv ku tollanen teksti siihen liittyy..?
Kyllä mä löydän ahistuksen helpotukseen muitakin keinoja kuin tollasia epämääräisiä nappeja.

Miksi ne ei aloita sulle jotain masennuslääkitystä joka auttaa ahdistukseenkin? Oliko edes puhetta muista lääkevaihtoehdoista? Onko sulla kenties psykoottisuuteen taipumusta tai skitsofrenia?

Olen joskus käyttänyt Ketipinoria ja siitä tuli ihan kauhea olo. Sain sitä myöhemmin myös nukahtamiseen. Jos ei mennyt nopeasti nukkumaan sen jälkeen niin siitä tulee ihan hullu syömishimo ja lihottaa sen takia.
En tiedä laskiko se mun verenpainetta vai mitä koska monesti jouduin lysähtämään lattialle koska alkoi heikottaa ihan kauheesti lääkkeen oton jälkeen jonkun ajan päästä.

Psykiatriko sulle noita määräs? Onko mitään muita lääkityksiä?

Ymmärrän jos verikokeista katsotaan maksa-arvot sillon tällöin kun lääkkeitä on käyttänyt mutta miks tossa joku sydänfilmi pitäs katsoa etukäteen?! Onko sulla jotain sen tyyppisiä oireita sitten?

Kuulostaa ihan pimeältä touhulta ja mun mielestä sun pitäs saada miedompi lääkitys eikä mitään neuroleptejä! Sekä myös terapiaa tai keskusteluapua lisäksi. Ja jos on nukahtamisvaikeuksia ahdistuksen vuoksi, niin sit nukahtamislääke.

Miksi ne ei aloita sulle jotain masennuslääkitystä joka auttaa ahdistukseenkin? Oliko edes puhetta muista lääkevaihtoehdoista? Onko sulla kenties psykoottisuuteen taipumusta tai skitsofrenia?

Olen joskus käyttänyt Ketipinoria ja siitä tuli ihan kauhea olo. Sain sitä myöhemmin myös nukahtamiseen. Jos ei mennyt nopeasti nukkumaan sen jälkeen niin siitä tulee ihan hullu syömishimo ja lihottaa sen takia.
En tiedä laskiko se mun verenpainetta vai mitä koska monesti jouduin lysähtämään lattialle koska alkoi heikottaa ihan kauheesti lääkkeen oton jälkeen jonkun ajan päästä.

Psykiatriko sulle noita määräs? Onko mitään muita lääkityksiä?

Ymmärrän jos verikokeista katsotaan maksa-arvot sillon tällöin kun lääkkeitä on käyttänyt mutta miks tossa joku sydänfilmi pitäs katsoa etukäteen?! Onko sulla jotain sen tyyppisiä oireita sitten?

Kuulostaa ihan pimeältä touhulta ja mun mielestä sun pitäs saada miedompi lääkitys eikä mitään neuroleptejä! Sekä myös terapiaa tai keskusteluapua lisäksi. Ja jos on nukahtamisvaikeuksia ahdistuksen vuoksi, niin sit nukahtamislääke.

Ei oo mitään skitsofreniaa tai psykoosia, ei edes taipumusta niihin.

Psykiatri määräs ja sano että eka tätä ja myöhemmin voi miettiä masennuslääkitystä.

Ne puhu siitä sydänfilmistä että millon on viimeks otettu se ja verikokeet, että hyvä olis ottaa ennen ku aloittaa lääkitystä. Ja myöhemmin se terapeutti vielä viestitti että lääkityksen aloitus vaatii sydänfilmin oton. (keväällä sellanen otettiin rintakivun takia.) Sit se lääkäri kysy että onko mitään sydänsairautta. Mut eipä ole.

Terapiaa on ollut n. 2kk tän nykyisen terapeutinkaa. Sitä ennen melkein vuoden tauko, koska edellisen kanssa ei voinut puhua ym. Mut ihan eka terapeutti oli sellanen jolle pysty puhumaan eikä koskaan tyrkyttäny mitään lääkkeitä. No mut se olikin nuorisopuolella... Viimein ku tuntui että pystyy alkaa puhumaan terapeutille, niin ne alkaa tyrkyttää jotain lääkkeitä. Hyvä kun ei suoraan pakottanu, no eipä kyl onneks voikaan, mut siltä se tuntui.

Ja tuollanenkii teksti sieltä tuoteselosteesta löytyi:
  • sinulla tai jollakin suvussasi on ollut veritulppia, sillä tämän kaltaisten lääkkeiden käytön yhteydessä voi tulla veritulppia.
Mulla ei oo koskaan ollu veritulppia, mut suvussa on todella monella ollut.

Lääkäri sano että tuo lääke ei aiheuta riippuvuutta. Jaa, no netistä lukemalla löytyy kyllä sellasiakin kokemuksia että on tullu riippuvaiseks tollasesta..

No enpä tästä lähin sano terapeutille mitään ahistuksesta, jos ainoa apukeino on vetää jotain nappeja. Kiitos, mut ei kiitos. Mä en todellakaan ala mitään nappeja vetelee.

Olen syönyt nyt säännöllisesti 3*25mg ketipinor noin kolme viikko, sen lisäksi menee sertralin 200 mg. Ketipinor alussa tuntui vähän ällöltä, siis siitä tuli jotenkin tahmee olo, en oikein osaa sanoa. Nyt olo on ihan ok. Olen tyytyväinen lääkkeeseen, se on tasoittanut mieltäni, en ole niin herkkä hermostumaan ynm. Mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut.

Yhteistyössä