kokemuksia kerrossängystä

  • Viestiketjun aloittaja kevätkukka
  • Ensimmäinen viesti
kevätkukka
Millaisia kokemuksia teillä on kerrossängyistä? Meillä lapset 1v ja 2,5v, jokohan onnistuisi laittaa kerrossänkyyn? Miten sujuu yöpissillä käynnit? Tuleeko myöhemmin tappelua kumpi saa nukkua ylhäällä? Tuleeko hyviä leikkejä? ym...
 
Lapsistahan se riippuu, taidoista ja luonteesta. Meillä tytöt 1v ja 5v siirtyivät juuri kerrossänkyyn. Isompi osaa vasta nyt tulla alas ja mennä ylös sängyn päästä. Tikkaita emme laita, koska silloin pienempi kiipeäisi ylös.
 
Virpi V
Taisivat olla noin 5 ja 4 kun ostettiin kerrossänky. Tappelua ei tullut kun pienempi on liikuntarajoitteinen ja pääsee näppäseen omaan alasänkyynsä ilman apua. Isompi on itse kulkenut vessassa jos on tarvinnut. Suurin ongelma on lakanoiden vaihto yläsänkyyn minulla, kun olen tällainen persjalkainen tanttara.
 
Meille hommattiin kerrossänky lapsille kun vanhin oli 4v ja keskimmäinen 2 v. Vanhin nukkui yläsängyssä ja keskimmäinen alasängyssä. Kolmivuotiaana keskimmäinen nukkui myös yläsängyssä. Meillä ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa sängyn kanssa. Pientä kinastelua siitä kumpi saa olla yläsängyssä, mutta sekin on mennyt nopeasti ohi. Oikeastaan pahin ongelma oli se kun pieninkin alkoi kiipeämään sänkyyn tuossa 2 v kieppeillä eikä päässyt itse sieltä pois vaan aina sitten huusi nostamaan.

Kerrossängyissäkin on kovasti eroja. Meillä on kunnon tukeva sänky eikä mikään kamalan korkea. Minä kun olen pätkä niin yllän lattialta tässä sängyssä tekemään petin. Olen ollut oikeen tyytyväinen tähän sänkyyn. Antaa kummasti tilaa huoneeseen kun sängyt ovat päälekkäin. Ja myöhemmin kun lapset haluavat oman huoneen voidaan sängyt panna erikeen.
 

Yhteistyössä